Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wimk
#221058
Hallo,

Ik ga zaterdag onze pup ophalen, het is een Labrador pup. Hij heeft al wel af en toe smuldier gehad, maar dus niet constant.
Ik was van plan om Rodi te gaan geven, maar ik heb na veel hier te lezen om te beginnen met Bibi.
Is er ergens een schema hoe je je pup het best aan de Bibi kan laten wennen.
Ik hoor graag van jullie

Groetjes Wim
Door geer
#221063
Krijgt hij nu brokken? Je zou eerst even wat brokken vermengd met vers kunnen geven, maar mijn ervaring is dat de meeste (gezonde) pups ook gewoon in een keer overgezet kunnen worden. Misschien in het begin even iets gekookt water eroverheen... Succes!
Door Lizzy
#221080
[quote="wimk"]
moet ik ook vanaf het begin probiotica pillen geven?

En zo ja hoeveel en hoevaak geef je een pup van 8 weken zoiets?

[/quote]

Ik denk niet dat dat persee noodzakelijk is. De darmpjes zijn nog jong en volop in ontwikkeling. Waarschijnlijk schakelt jouw pup probleemloos over van brok naar vers. Desnoods 1 of 2 daagjes wat gekookt water erover heen gieten en daarna rauw geven. Mocht hij wel aan de dunne gaan, dan kun je inderdaad goed probiotica erbij geven. De dosering hangt af van het product dat je koopt. De ene capsule/poeder bevat namelijk meer goede bacterieen als de ander. Dus van het ene product moet een mens 2 keer per dag 2 capsules innemen en van het andere product 1 keer per dag 1 capsule. De dosering van jouw pup pas je hier dus min of meer op aan. Als er op de verpakking bijv. staat: 2 maal daags 2 capsules, dan zou ik 1 capsule over de dag verspreid geven.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#221102
Donna was 9 weken toen ik haar ging halen en ze at toen eukanuba ik heb haar vanaf haar eerste maaltijd hier direct CB gegeven en dit ging geheel probleemloos. Het meegeleverde pupypakket Euk is hier nooit open gegaan.
Door Nelly
#221220
Andor, nu 11 weken, heb ik met 7 weken gehaald; hij was Prins brokken gewend en af en toe Rodi. Heb hem in één keer overgezet op alleen bibi, geen enkel probleem gehad. En lekker dat-ie het vindt!!! :D
Door wimk
#222318
Nou ik heb niet de indruk dat Bumper moet wennen, hij vreet het staal van de bak zowat op als hij eten krijgt.
En de drolletjes zien er redelijk uit, ik heb hem net ook een kippenekkie gegeven en daar heeft ie ook een tijdje op liggen te sabbelen.

Het gaat volgens mij goed.

Gr wim
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door