Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door fiev
#2214563
hallo,

wij zijn onlangs begonnen met kefir. Nu vroegen wij ons af, of kefir dagelijks aan de honden gegeven mag worden, of misschien zijn er nadelen hieraan, of voordelen?

bedankt
;)
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2214721
Ik geef 2x per week kefir aan Diza. Moet je eerlijk zeggen waarom ik dat 2x doe en niet 1x of 4x: dat weet ik niet meer.
Toen ik mijn menu maakte heb ik daar ergens op dit forum info over gelezen.

groet,

Judith
Door fiev
#2214735
judith vd schreef: Ik geef 2x per week kefir aan Diza. Moet je eerlijk zeggen waarom ik dat 2x doe en niet 1x of 4x: dat weet ik niet meer.Toen ik mijn menu maakte heb ik daar ergens op dit forum info over gelezen.

groet,

Judith
Ga hier eens gaan zoeken op het forum waarom juist, merci

Vind het gelijk niet direct terug, ben al in de bibliotheek enzo gaan neuzen,... misschien dat ik erover keek?

Zijn er mensen die de kefir dagelijks geven hier op dit forum?
Laatst gewijzigd door fiev op do 05 jan 2012, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2215348
Ja hoor ik geef dagelijks kefir aan mijn honden en ze krijgen om de dag ook een bloemetje omdat ik er anders niet door heen kom ;)

Het groeit best wel snel.

Wij drinken zelf ook kefir , 2 x per dag een glaasje.
Door _Sandra_
#2215543
Ik heb eens gekeken naar hoe je dat maakt en zo... het ziet er zo ranzig uit!
Het zal ook wel zo smaken denk ik dan.. is het te vergelijken met yoghurt? Want ook dat vind ik niet lekker.
Door Limpy
#2215547
Volgens mn moeder is het idd goor, ze vond het ook zielig dat ik t aan mn katten wilde geven af en toe  ;D
Door fiev
#2215601
*Marga* schreef: Ja hoor ik geef dagelijks kefir aan mijn honden en ze krijgen om de dag ook een bloemetje omdat ik er anders niet door heen kom ;)

Het groeit best wel snel.

Wij drinken zelf ook kefir , 2 x per dag een glaasje.
Drinken jullie dat dan "puur" want ik vind de smaak nogal "zuurig".
Mogen de honden dan die bloemetjes ook opeten, dacht dat dat niet eetbaar was?
Hoelang laat u de kefir "rijpen". Wij meestal 24 uur, waardoor het nogal vloeibaar is, als we ze langer laten staan, dan wordt het dikker hé, de honden vinden het dan niet zo lekker.

merci
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door