Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2214229
Ik open maar even een apart topic voor hem, dan kan ik dat als dagboek bij gaan houden  :)

Bling had laatste tijd erg nare ontlasting (diaree, bloed etc), ontlasting onderzocht en het schijnt dat hij een voedselintolerantie heeft.
Het is voor hem onmogelijk om een diersoort te geven die hij nog niet gehad heeft (fanatieke barfers hier), maar na een paar dagen farmfood brokken gehad te hebben ging het goed, dus ik ben begonnen met rund te geven.
Moeilijk iets te krijgen waar ook runderbotten in zitten (ipv kip), maar ik kwam nu uit op smuldier compleet glutenvrij.
Dat krijgt hij nu en met zijn darmen gaan het goed en ik geloof dat hij zich ook goed voelt.
ZIjn ontlasting is daarentegen nog niet mooi, het zijn een boel kleine keuteltjes met daarom heen een klein soort laagje slijm?
En juist met farmfood brokken had hij SUPER mooie ontlasting!
Dus ik vraag me af of het wel DE goede voeding voor hem is (smuldier, rund, of uberhaupt vers).
Wie heeft er tips wbt kvv (voor nu even) en barf (voor straks) wat ik aan hem kan geven voor zijn gevoelige buikje.
Ik zat er aan te denken dat ik hem wel een pancreas dieet kan geven en kwam cb pancreas tegen.

Ook wil ik probiotica gaan geven, heb de zoekfunctie gebruikt maar ik word daar niet wijzer uit.
Wat is goede probiotica om aan hem te geven?
Laatst gewijzigd door BubbaBling op do 19 jan 2012, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2214925
hoelang heeft ie die farmfood brokjes gegeten?

zowel het laagje slijm rond zijn ontlasting en de roze liezen zou ontgiften kunnen zijn.

als het een voedselintolerantie is, dan zou je (denk ik) het eliminatie dieet kunnen zien als een soort super ontgiften. hij heeft blijkbaar een tijd gegeten wat hij eigenlijk helemaal niet kon verwerken, zo doende zal hij stoffen waar hij niks mee kan in zijn lijfje opgebouwd hebben, die er uit komen op het moment dat die periode voor bij is. (dit is mijn theorie over elimineren in geval van jeuk en het krijgen van nieuwe of hevigere klachten de eerste weken)

aan de andere kant zou het ook een reactie op het rund kunnen zijn.

of vers voor Bling de juiste voeding is, ik denk dat er maar heel erg weinig honden zijn, die zo dusdanig problemen met de spijsvertering hebben dat ze geen vers kunnen verdragen. ik zou er dus in eerste instantie altijd van uit gaan dat vers de beste voeding zou zijn. maar, (opgepikt uit een ander recent topic van een hond met buik-problemen), het zou ook zo kunnen zijn dat het zaak is om eerst de darmen/weerstand op orde te krijgen, en dan pas weer de overstap naar vers te maken, omdat de overgang naar vers misschien te veel is voor het fragiele evenwicht van het hondenlijf.

wat voor Bling van toepassing is durf ik niet te zeggen, daar zou een holistisch DA je verder mee kunnen helpen denk ik, maar dat is geloof ik lastig om heen te gaan hè?

om even samen te vatten: wat is er precies allemaal onderzocht bij Bling en wat is daar uit gekomen?
#2214963
Zijn ontlasting is onderzocht op Giardia, andere parasieten en vet ivm de alvleesklier.
Bubba had ook ene paar farmfood brokken gejat en die ontgift ook al (krijgt bruin traanvocht en viezige oogjes).
Dus ik wacht het gewoon nog even af met zijn ontlasting, vandaag was het weer goed dus hopen dat het zo blijft.
Nu is het zoeken naar goede betaalbare probiotica voor beiden.
Door nienk
#2214973
ik zou het bij bubba (vieze oogjes) eerder houden op een (allergische) reactie dan ontgiften.

in het geval van bling zou het misschien ontgiften kunnen zijn doordat er in die brok wel graan en andere belastende dingen zitten?
#2214982
Cizsel schreef: Even wat betreft dat ontgiften, Farmfood is een geperste brok van een leverancier die ook vers verkoopt. Komt ontgiften daar wel bij kijken?
Ik heb geen idee, we zullen het zien  :)
Denk wel dat bij als je ergens het minst bij zal ontgiften van brok dat dat farmfood wel is.
#2215076
Ik heb net spirulina besteld, ik zag het veel op het forum en dat lijkt me niet verkeerd.
Maar is het een probiotica? Of moet ik er nog wat anders aan toe voegen.
En wat is het verschil met chlorella?
Door pallas
#2215160
Ik snap niet zo goed waarom je voor rund hebt gekozen. Kan je niet beter voor een minder allergie gevoelige diersoort kiezen?(konijn/ haas/ witvis)

Bij de apo zijn goede probioticate koop in capsules, je hebt kleine hondjes, dus misschien niet elke dag geven, maar om de dag? ( ik strooi een halve capsule over het eten per dag en dan voor een dag of 10)
Door pallas
#2215784
BubbaBling schreef: Omdat dat juist een diersoort is wat ze hier nooit kregen  ;)
En verder hij met alles mee at dus alle soorten binnen kreeg.
Mocht rund niet goed gaan dan pak ik een andere soort.
Ah...op die manier.

Didot had ook bijna alles al gegeten (want op vers groot gebracht)
Ik heb toen gewoon een diersoort gepakt die hij niet zo vaak kreeg. (haas en konijn in zijn geval)
Als je maar voldoende tijd ertussen neemt kom je er uiteindelijk wel uit hoor.
( je zou ook nog bio rund kunnen proberen)
#2215798
pallas schreef: Ah...op die manier.

Didot had ook bijna alles al gegeten (want op vers groot gebracht)
Ik heb toen gewoon een diersoort gepakt die hij niet zo vaak kreeg. (haas en konijn in zijn geval)
Als je maar voldoende tijd ertussen neemt kom je er uiteindelijk wel uit hoor.
( je zou ook nog bio rund kunnen proberen)
Ja probleem juist is dat hij haas konijn eend en al die dingen juist veel gehad heeft omdat Bubba van alles kreeg.
En totaal geen rund omdat ik dat juist vermeed  ;D
Ik ga lotgering bestellen dat is bio en dan de alleen rund variant.

Het gaat overigens goed op de smuldier!!!
Goede ontlasting en het rode gaat ook helemaal, dus voorlopig ff het smuldier opmaken en dan lotgering proberen.

Oh ja, heb ook de spirulina binnen  :)
Laatst gewijzigd door BubbaBling op vr 06 jan 2012, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#2230353
Bling lijkt het toch goed te doen op de rund.
In zoverre, vele betere drollen, nog niet 100% tevre maar goed genoeg en hij likt ook al niet meer op zijn pootjes, hij had er schijnbaar toch wat over gehouden van de tijdelijke brokken die die heeft gehad.
Ik heb bij Lupa konijnenbot, paardenvlees en paardorgaan besteld, ben benieuwd hoe die daar op reageert.
Het konijn en paard gaan samen omdat hij konijn niet lust en wel paardenvlees, maar ik kan dan weer geen gemalen paardenbotten krijgen.
Deze twee dieren heeft hij eerder zeer weinig van gehad.
Ik heb drie ideeen waar hij niet tegen kan en dat is te vet eten (Bubba krijgt aardig vet eten) of granen, of kip / gevogelte.
Dus we gaan het verloop rustig afwachten.
Ben benieuwd  :)
Laatst gewijzigd door BubbaBling op do 19 jan 2012, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door