Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lida. S
#2212195
Tinka, - asbak van bijna 13 jaar, ca 45 kg- begon gisteren opeens te hijgen en kwijlen. Tong uit haar bek erg onrustig en een snelle hartslag. Ze had om ca 9.00 haar eten gehad (geen enkel probleem) en dit begon om ca 12.00 uur. Ik moest naar m'n werk en kon niets doen. Toen ik thuis kwam was er niets meer aan de hand. Ook vanochtend geen probleem. Ze heeft met smaak gegeten en is rustig ergens gaan liggen, maar om een uur of 11 kwam ze weer onrustig hijgend en kwijlend naar me toe. Haar staart bleef kwispelen toen ik haar aanhaalde, en ze was actief (actiever dan normaal) ook nu ging haar hart te keer en zag ik haar ribbenkast op en neer gaan door versnelde ademhaling. Nu is er weer niets aan de hand. Wat zou dat kunnen zijn? Moet ik me gaan voorbereiden?
Door sella
#2213035
Mischien heeft ze buikpijn? Ik herken het niet als een hondje dat persé op is. Meer dat de onrust door oncomfortabelheid wordt veroorzaakt
Door Lizzy
#2213120
Ik zou ook even naar de DA gaan. Het kan haar hartje zijn, het kan ook pijn zijn (toch, ergens). Het zullen vast nog veel meer dingen kunnen zijn maar ik zou dat graag even overleggen met de DA.
Door Lida. S
#2213283
Vandaag ook weer hetzelfde gedrag.  Het duurde nu hooguit 15 minuten, toen was het over. Ik zal morgen de da bellen. Het lijkt me zo lastig voor de da om een diagnose te stellen als ze nergens last van heeft, maar ik kan  ook niet de hele dag in de wachtkamer gaan zitten wachten tot ze weer zo'n aanvalletje heeft. Ze geeft ook niet aan dat ze pijn heeft oid. Ze kwispelt (echt vrolijk) als ik haar aanhaal. Ik mag overal aanzitten, dat vindt ze eerder leuk dan vervelend (het is een enorme vrijdoos). Ze wil tijdens zo'n 'aanval' ook best wat lekkers eten en vraagt dan ook direct om nog meer lekkers.  Maar dat onrustige hijgen, versnelde hartslag, dat kan niet goed zijn.
Door Marjet
#2213806
Misschien wel even opletten of het altijd gebeurt zo een paar uur na het eten. En om te controleren of het met eten te maken heeft, eens op een heel ander tijdstip voeren?
Luna wil heel soms wel eens een poosje hijgen (niet kwijlen) een paar uur na het eten. Vaak na een vrij 'zwaar' maaltje, lamskop bijv. Ik vermoed dan dat het eten haar wat zwaar gevallen is.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2213819
Misschien het gedrag even filmen als je de kans hebt? Dat doe ik ook wel bij dit soort dingen, dan krijgt de da een beter beeld.
Door Lida. S
#2213858
Kaela schreef: Misschien het gedrag even filmen als je de kans hebt? Dat doe ik ook wel bij dit soort dingen, dan krijgt de da een beter beeld.
Ik krijg zelfs geen foto's geplaatst, dus een film is voor mij helemaal onmogelijk. Ben niet blond, maar wel een beetje dom.
Het kwijlen valt eigenlijk wel mee. Het komt meer doordat ze zo hijgt. Ze heeft geen tanden meer nou ja een paar stompjes, en kan haar tong niet meer binnen houden. Door het hijgen lijkt het alsof ze erg kwijlt, maar het valt mee. Het is wel iedere dag rond dezelfde tijd. Misschien is idd het eten 'te zwaar'. Ik zal haar morgen wat totaal anders geven.
Laatst gewijzigd door Lida. S op wo 04 jan 2012, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2213980
Lida. S schreef: Ik krijg zelfs geen foto's geplaatst, dus een film is voor mij helemaal onmogelijk. Ben niet blond, maar wel een beetje dom.
Het kwijlen valt eigenlijk wel mee. Het komt meer doordat ze zo hijgt. Ze heeft geen tanden meer nou ja een paar stompjes, en kan haar tong niet meer binnen houden. Door het hijgen lijkt het alsof ze erg kwijlt, maar het valt mee. Het is wel iedere dag rond dezelfde tijd. Misschien is idd het eten 'te zwaar'. Ik zal haar morgen wat totaal anders geven.
Kaela bedoelt denk ik filmen zodat je het aan de dierenarts kan laten zien, gewoon op het schermpje van je camera of telefoon.

ik heb geen idee verder, hoop dat de DA raad weet voor haar!
Door Lida. S
#2214132
nienk schreef: Kaela bedoelt denk ik filmen zodat je het aan de dierenarts kan laten zien, gewoon op het schermpje van je camera of telefoon.

ik heb geen idee verder, hoop dat de DA raad weet voor haar!
Ik zei het al. Ik ben niet blond, maar wel een beetje dom. Maar het is gewoon dat ik een beetje in paniek ben en dan niet gewoon kan nadenken. Ik wil m'n ouwetje nog niet kwijt. Ze is zo lief. Maar inmiddels ook stokdoof en ik zie op foto's hoe oud ze is. Gewoon een lelijke ouwe hond. Maar in levende lijve is het zo'n mooie, lieve hond. Ik zou er vrede mee hebben als ze morgen dood in haar mand ligt, maar ajb geen lijdensweg. niet voor haar, maar ook niet voor mezelf. Ik zet het morgen op de film en dan ermee naar de da. Door de telefoon kon hij niets zeggen, maar aan de hand van een filmpje misschien wel. Bedankt. Lida
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door