Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door betty
#220383
Hoi,
Nou de estrela heeft nu die medicijnen en hy komt aan .Denk ook dat de test niet goed is uitgevoerd.Nu even wat anders wie kan mij op weg helpen of vertellen wat zij de hond dus zou moeten geven.Soort dieet voor de alvleesklier?
Groetjes betty
Gebruikersavatar
Door Nitus
#220389
Het beste is dacht ik vers (en rauw, zet ik er maar even voor de zekerheid bij ;)) en een beetje opletten dat het niet té vet is, maar een beetje vet kan geen kwaad.
Maar laten ze hem voorlopig die medicijnen geven (icm vers), totdat hij weer goed op gewicht is en dan langzaam minder medicijnen geven. Soms kunnen ze op een gegeven moment zonder, soms hebben ze een vaste lage dosis nodig. Dat is een kwestie van uitproberen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#220392
Volgens mij is het zowieso van belang (of noodzakelijk) om alvleesklier aan het voer toe te voegen, dit ter vervanging van het potje alvleesklierenzymen die je van de DA krijgt.
Door Elvira
#220429
daar is verse alvleesklier aan toe gevoegd. Ik dacht dat ik ergens gelezen had, dat dat niet zo lang goed blijft. Maar dat veel honden na een tijdje duck alvleesklier op de gewone versie over kunnen gaan.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#220818
IK heb hier een loge Duitse Herder gehad die flink aan de diarree was.Ik heb de eigenaar met hond naar de DA gestuurd en de hond heeft PANCREASPOEDER gehad. Over elke maaltijd een schepje.Het gaat prima met de hond.Ook zijn gewicht nam goed toe,hij zal wel zijn hele leven dit poeder moeten gebruiken.Het was een poeder met een vanille smaak. ;)
Laatst gewijzigd door *Lia* op do 09 dec 2004, 01:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door luca
#221282
Vorig jaar adopteerde ik een labje uit het asiel, die na onderzoek een pancreastumor bleek te hebben :'( :'(. Hij kreeg dagelijks Duck pancreas. Ook bereikte ik goede resultaten met Canizyme.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door