Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#2209630
Eerst at hij alles, maar hij eet nu een stuk slechter. Hij wil geen kwartel, geen carnibest(geef hem geen ongelijk) en laat regelmatig zijn eten staan. Kan het zijn dat hij last krijgt van zijn tanden ofzo? Hij wordt dinsdag 16 weken.
Laatst gewijzigd door hannabelgje op vr 20 jan 2012, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fem fatale
#2209718
bij het doorkomen van de kiesjes willen ze wel eens onfris uit hun giecheltje gaan ruiken (ben ik serieus eens mee naar de dierenarts gegaan met kai), bij het wisselen ook. als je iets kunt ruiken dan zijn het waarschijnlijk wel de tandjes.

zegt niet alles, bij plien heb ik nooit iets geroken en die heeft ook gewisseld.
Door *Flip*
#2209872
van wisselen heb ik hier nooit iets gemerkt, maar dat wisselt erg per kat.

Zijn er nog wel knaagdingen die Wasabi nog wel graag eet? Kippennekken, lappen spiervlees oid? Dan zal het misschien niet aan het wisselen liggen, maar beetje puberen? Flip heeft dat ook wel gedaan, testen hoe vaak je iets moet weigeren tot er iets anders uit de koelkast komt.

Musten is wel typisch kattengedrag ;)
Door hannabelgje
#2210080
Nou vanmorgen heeft meneer weer niet gegeten en gisteravond ook niet. Hij heeft de hele nacht geprobeerd op mijn vingers te kauwen, ik denk dus dat hij last van zijn kiezen heeft. Ik mag niet in zijn bek kijken, dan gaat hij zo friemelen dat het niet lukt. Voor vanavond staat er lama, eend en kippenhartjes op het menu, dan vindt hij normaal erg lekker. We zullen zien.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2210244
Ik denk ook wisselen. Hoe de kat erop reageert, is per kat anders. Ik merkte aan Sien dat die juist op alles wilde knagen, met name pakjes zakdoekjes. Ot at in die periode slecht, maar dat is altijd een truttige eter geweest. Ik zou hem eventjes zachte en gemalen dingetjes geven. En natuurlijk veel aaien, dat helpt altijd.
Door Limpy
#2210594
Pekke had tijdens het wisselen ook wat moeite met botwerk, maar bij hem begon t een maand of wat later.
Heeft t knulletje inmiddels alweer wat gegeten?
Door hannabelgje
#2210926
Het blikvoer heeft hij drie kleine hapjes van genomen en hij heeft wat geitenmelk gedronken gistermiddag. Gisteravond heb ik hem eendenvlees, lamavlees en kippenhartjes gegeven en die heel fijn gesneden. Hij heeft bijna alles opgegeten. Vanmorgen had hij Bibi en daar is hij vol ingevlogen en heeft het achter elkaar opgegeten. Hij is ook een heel stuk actiever nu  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2211657
Ik zou hem maar eventjes voornamelijk kvv geven, of vleesbot voormalen.
Zodat hij rustig kan wisselen.
Als hij dat lekker vind, is dat toch het gemakkelijkst en aangenaamst?
Op 6 maanden zijn ze meestal wel uitgewisseld, maar het kan ook al vroeger weer veel beter gaan.
Door Mevroi Kruim
#2211861
Achossie  :-*  gemalen spul dus voorlopig  ;) maar alstie jouw vingers op wil vreten, misschien vindt hij iets van gedroogde kip oid dan wel lekker om te kauwen? De C1000 had laatst ook gedroogde eend, die is niet helemaal keihard maar wat rubberig, de Gnurkels vinden het geweldig.
Door hannabelgje
#2212484
Ik heb de fokker nog gesproken en zijn broertje had ook last van doorkomende kiezen. Ik ga deze week wel even wat Bibi halen voor hem bij Lupa. Ik kan ook wel wat gemalen kippennekken ofzo halen voor hem. Meneertje houdt wel van wat afwisseling in zijn menu.  :biggrin2:
Door lightning
#2212745
Agossie hij is aan het wisselen. Hoop niet dat hij net zo wisselt met zijn tandjes als dat Brandy toen gedaan heeft. Die had bijna niks meer in haar bekje zitten :-X
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door