Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#2211285
Kleine D had volgens mij 4 hechtingen bovenhuids. Nu zou ik die er zojuist uithalen (kon volgens de da al vrijdag, maar ik vond het toen nog niet erg mooi eruit zien en het was toen 8 dagen en nog geen 10). Ik heb er 3 uit, zie bij nr 4 wel een paars stukje draad, maar geen knoopje. De wond is bij die laatste hechting ook niet mooi dicht (het is niet zo heel mooi gesloten en wat etterig, toen ze de hechtingen zette vond ik de kwaliteit van die hechting ook niet zo goed het zat erg ruim zeg maar, althans in verhouding met alle andere hechtingen die ik al gezien heb). Ik wil er zo groene leem opdoen. Maar hoe lang kan ik die laatste laten zitten? De hechtdraad die uitwendig gebruikt is is dezelfde als inwendig (dus ik neem op dat die dan toch oplosbaar zou zijn?).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2211721
Ik zou die laatste hechting er sowieso uithalen. Hechtingen die te lang blijven zitten, geven alleen maar irritaties tot kleine infecties omdat lijf ze dan er zelf uit wil werken, wat het genezen van de wond in de weg staat. Enig houvast gaat die hechting nu toch niet meer bieden, aangezien de wondranden al dusdanig geheeld zijn, dat als ze nu niet tot elkaar gekomen zijn, ze dat door deze hechting ook niet meer gaan doen.  Dat zelf oplossen ging ik niet meer op wachten. :-\
Door Mevroi Kruim
#2211855
Helemaal met Lique eens, na overleg met heer K (de verpleegkundige  ;)) als de wond nu nog niet niet dicht is gaat die hechting het niet meer doen, die zit idd alleen maar te irriteren. Dat stuk moet nu van binnen uit dichtgroeien. Dus er uit en groene leem er op is een heel goed  plan.
Gebruikersavatar
Door kira
#2211993
Heb gisterenavond toen ze op de bank lag (en ik dus beter zicht had met felle lamp) de laatste hechting eruit gehaald. Ontsmet en groene leem erop. Net weer verse leem erop gedaan. Kleine beer is verder gezond dus ik neem aan dat het hersteld. Wel voor de zekerheid ook wat inwendige natuurlijke ab ingezet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door