Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2211877
Na wat proberen en testen lijkt het alsof ons ukkie kipkarkas niet goed kan verdragen. De tips van hier; langer op kamertemperatuur laten komen of geen orgaan op deze dagen, werken ook niet. Ze spuugt bijna altijd op karkas en als het binnen blijft is de volgende dag het eerst deel ontlasting te hard en de rest diarree. Verder krijgt ze aan vleesbot; eendennekken, eendenrug, haakkarkas en konijnkarkas. Deze gaan allemaal goed. Ik had daarom het idee om maar weer gewoon terug te gaan naar kippennekken, die gingen namelijk prima.
Nu alleen de vraag; is dat een goed plan of is dat echt alleen om te starten?? Het lijkt me dat in kippennekken meer kraakbeen dan echt bot zit, maar ik weet niet wat dat verschil precies inhoudt?
#2213172
Ah dat is wel fijn, dan ga ik voorlopig dat voeren ipv karkas.
Is het niet zo dat de verhoudingen van de verschillende onderdelen met bot verschillend zijn?
Ik bedoel is het beter om zowel nek als rug als karkas als kop te geven, of is het prima om bijvoorbeeld alleen karkas en nek te geven?
#2213566
Cupcake schreef: Ah dat is wel fijn, dan ga ik voorlopig dat voeren ipv karkas.
Is het niet zo dat de verhoudingen van de verschillende onderdelen met bot verschillend zijn?
Ik bedoel is het beter om zowel nek als rug als karkas als kop te geven, of is het prima om bijvoorbeeld alleen karkas en nek te geven?
Op zich is afwisseling altijd te prefereren. Maar als je hond het niet goed doet op kop en rug, kun je prima alleen karkas en nek geven. Dat volstaat. Ik zou zelf niet alleen nek geven.

En ja, alle verhoudingen van vleesbot zijn verschillend maar daarom voer je ook ongeveer 40% a 50% vleesbot.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door