Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Diablo76
#2211717
Hallo allemaal,

Ik had een vraagje,mijn reu is gecastreerd en nu komt  hij erg aan.
Ik ben hem al veel minder aan het geven maar dat helpt niet echt.Nu vroeg ik mij af is er mischien speciaal voer
voor honden die gecastreerd zijn en die met overgewicht kampen ??
Of is dat onzin en betaal je alleen meer geld voor dat voer terwijl het niet werkt ?
Zou carnibest light iets zijn eventueel ?
En kan ik gewoon Barf blijven geven of word hij daar ook te dik van ?
Laatst gewijzigd door Diablo76 op ma 02 jan 2012, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door renate1985
#2211736
Ik heb een gecastreerde labrador reu en die krijgt voornamelijk mager vlees en veel beweging om zijn lijntje te behouden.
Hij krijgt voornamelijk haas, konijn, kip en rund. Hij krijgt ook wel vet vlees zoals kalkoen, lam, schaap en vis. Het vettere vlees krijgt hij minder omdat dat snel aanzet bij hem.
Je kan dus gewoon barf blijven voeren maar dan zou ik zoveel mogelijk mager voeren en minder vette diersoorten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2211823
[quote="Diablo76"]
Hallo allemaal,

Ik had een vraagje,mijn reu is gecastreerd en nu komt  hij erg aan.
Ik ben hem al veel minder aan het geven maar dat helpt niet echt.Nu vroeg ik mij af is er mischien speciaal voer
voor honden die gecastreerd zijn en die met overgewicht kampen ??
Of is dat onzin en betaal je alleen meer geld voor dat voer terwijl het niet werkt ?
Zou carnibest light iets zijn eventueel ?
En kan ik gewoon Barf blijven geven of word hij daar ook te dik van ?
[/quote]

Je zou eventueel kunnen afwisselen met Carnibest Light, en/of het normale voer aanvullen met groenten, zodat de caloriën wat gedrukt worden. Ik weet niet wat je nu voert, maar als dat per ongeluk een erg vette kvv is, dan is het wel zaak om een minder vette te zoeken. Ik weet niet hoe oud je hond is, maar helemaal en structureel op de cb light vind ik persoonlijk geen optie.
Door Diablo76
#2211831
Bedankt voor de reacties

Diablo krijgt nu Pro Plan Sterilised kip & rijst eerst altijd Carnibest natuurvoer en Darf eko, maar ja daar heb je geen
Voeding van voor gecastreerde honden.En dan krijgt hij tussendoor barf artikelen,meestal weekends.
Hij is 19 maanden oud nu,ik zal dus de meer magere soorten moeten geven dus dat is prima.
Ik vond het al jammer dat ik hem niet meer op KVV kon zetten maar dus weer op brok.
En hij komt echt geen beweging te kort,ik doe er ontzettend veel mee.
Misschien dat ik dan de light versie in het weekend kan geven  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2211835
[quote="Diablo76"]
Bedankt voor de reacties

Diablo krijgt nu Pro Plan Sterilised kip & rijst eerst altijd Carnibest natuurvoer en Darf eko, maar ja daar heb je geen
Voeding van voor gecastreerde honden.En dan krijgt hij tussendoor barf artikelen,meestal weekends.
Hij is 19 maanden oud nu,ik zal dus de meer magere soorten moeten geven dus dat is prima.
Ik vond het al jammer dat ik hem niet meer op KVV kon zetten maar dus weer op brok.
En hij komt echt geen beweging te kort,ik doe er ontzettend veel mee.
Misschien dat ik dan de light versie in het weekend kan geven  :biggrin2:
[/quote]

Nee klopt, kvv's spelen wat dat betreft nog niet zo in op iedere situatie als een brok. Gelukkig maar, want het is de grootste onzin die er op de schappen ligt. Maar helaas is de consument erg gevoelig voor opgeplakte etiketjes. Ik zou je hond zsm weer van die brokken afhalen en 'm een passende verse voeding geven. Daar zal hij uiteindelijk het beste op gedijen.
Door Diablo76
#2211838
[quote="Angelique"]
Nee klopt, kvv's spelen wat dat betreft nog niet zo in op iedere situatie als een brok. Gelukkig maar, want het is de grootste onzin die er op de schappen ligt. Maar helaas is de consument erg gevoelig voor opgeplakte etiketjes. Ik zou je hond zsm weer van die brokken afhalen en 'm een passende verse voeding geven. Daar zal hij uiteindelijk het beste op gedijen.
[/quote]

Ok maar wat is dan een goede KVV die minder vet is en toch voldoet aan wat Diablo nodig heeft ?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2211853
Ik ken niets van Kvv en welk merk je zou kunnen gebruiken, maar die brok is inderdaad onzin.
Ik heb me ooit eens (in de zoektocht naar goede voeding, die hier op BP eindigt ;)) verdiept in brokken. Als je dan de samenstelling van zo'n 'speciale' brok bekijkt, valt hij zo door de mand.
In brok voor gesteriliseerde dieren zit gewoon, net als in de light-versie minder vet en meer KH'n.  Maar mensen vergeten dat honden ook dik worden van KH'n, en daar meer honger van krijgen. Bovendien is het ongezond.
Vet beperken heeft in brok dus absoluut geen zin ivm afvallen, integendeel,  maar het verkoopt wel.

Bij vers werkt het wel, omdat het niet vervangen wordt door KH'n maar door eiwitten, voedingsvezel en andere goede zaken.
Ik denk dat de meeste mensen dat inderdaad doen, en ook serieus in hoeveelheid minderen.
Hoeveel krijgt hij nu?
En geef je al groenten bij? Dat is ook handig bij honden die naar overgewicht neigen. 
Ik geloof dat Carnibest olieën toevoegt? Das ook vet natuurlijk.
Door nienk
#2211900
ik zou lekker verschillende (magere) smaken gaan afwisselen, en je hond daarbij wat groente geven zodat hij toch een vol gevoel heeft.

Reus was al gecastreerd toen ik hem kreeg, dus ik merk geen verschil. ik moet met hem eerder oppassen dat hij te dun wordt, dan te dik. dat was op kvv zo, en dat is op barf zo.

er is  maar 1 manier om af te vallen: meer verbranden dan dat er in gaat. dat betekend dus of er minder in stoppen (in hoeveelheid, of qua vette diersoorten) of meer gaan bewegen.

hoeveel geef je nu?
Door M@rina
#2212707
[quote="Diablo76"]
Ok maar wat is dan een goede KVV die minder vet is en toch voldoet aan wat Diablo nodig heeft ?
[/quote]

Ik heb een gesterilisserd teefje en die doet het heel goed op Tinlo Barfmenu. Vroeger gaf ik Carnibest maar daarvanmoest ik na de sterilisatie aanzienlijk minder gaan voeren. Nu met  Tinlo krijgt ze dezelfde hoeveelheid als van carnibest voor de sterilisatie.

Haar bewegingspeil is ongeveer hetzelfde gebleven.

Tinlo heeft ook best veel magere vleessoorten maar ik wissel ze gewoon af met de vettere en toch blijft ze mooi op gewicht en ziet ze er prachtig slank uit.
Door fransbulletje
#2212776
Pierre en Jules zijn beide gecastreerd. Pierre is 8 jaar en weegt 13,5 kg en met 210 gram Carnibest bio per dag blijft hij keurig op gewicht. Jules is 5 jaar weegt 14,5 kg en krijgt 250 gram CB bio per dag, beweegt veel en blijft zo ook keurig op gewicht. Ook andere soorten CB gegeven in dezelfde hoeveelheid en dat ging prima.
Door Diablo76
#2213023
Bedankt voor de reacties  :biggrin2:
Diablo is 32 kilo
Ik zie wel dat ik veels te veel gevoerd heb,500 gram smorgens en 500 gram savonds.
Zal is gaan kijken of Tinlo Barfmenu eventueel iets is.
Fietsen doe ik al heel veel en wandelen ook en hij speelt vaak met andere honden.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2213089
Oei, das wel veel ja.
2% wordt meestal aangehouden om te beginnen. Das dus 640gr in zijn geval.  En dan van daaruit kijken of je meer of misschien zelfs nog minder moet gaan geven.
Je kan ook eens kijken of hij het niet leuker zou vinden 1 keer per dag te eten. Sommige honden hebben dan een meer voldaan gevoel en het is natuurlijker voor een hond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door