Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2209861
Graag zou ik jullie meningen willen over mijn nieuwe menu. Ik zet hieronder slechts van 1 van de honden het menu neer, deze is voor de rest natuurlijk hetzelfde (behalve de hoeveelheden in grammen  ;) )

Daarnaast heb ik nog een vraag met betrekking tot het menu voor een pup. Eind november heeft 1 van mijn stamboom labrador teefjes een nestje gekregen. De pups krijgen bij mij allemaal KVV en ik hoop natuurlijk van harte dat de nieuwe pup eigenaren de pups ook op KVV en/of BARF gaan houden. De pups zijn nu bijna 6 weken oud en ik houd zelf een teefje aan uit dit nest. Wanneer alle pups naar hun nieuwe baasje zijn (er zijn er op dit moment nog 2 beschikbaar), dan wil ik mijn eigen pupje langzaam aan gaan over zetten op barf. Kan ik voor haar het onderstaande menu aanhouden en dan alle vleesbotten omzetten in kippennekken en eendennekken (en evt ander zacht spul...?). Wat raden jullie aan om te beginnen qua aantal % van het lichaamsgewicht?

Voorbeeldmenu: hond 34 kg, percentages: 50% vleesbot, 20% spiervlees, 20% orgaan, 10% groentemix. Ik ga uit van 2% van het lichaamsgewicht. Visjes en ei zijn puur extra'tjes en dus niet meegenomen in de berekeningen.

Maandag: groentemix, 190 gr lamspens, 190 gr spiervlees kip

Dinsdag: 190 gr kalfshart, 190 gr geitensnippers, 476 gr eendennek

Woensdag: groentemix, 190 gr konijnennier, 476 gr kippennek

Donderdag: 190 gr schapensnippers, 476 gr fazantkarkas, extra: 1 rauw eitje

Vrijdag: groentemix, 190 gr geitenpens, 190 gr paardensnippers

Zaterdag: groentemix, 190 gr runderlever, 476 gr haaskarkas

Zondag: 190 gr hert/ree vlees, 476 gr geitenribben, extra: wat visjes
#2210284
DeLabrador schreef: Graag zou ik jullie meningen willen over mijn nieuwe menu. Ik zet hieronder slechts van 1 van de honden het menu neer, deze is voor de rest natuurlijk hetzelfde (behalve de hoeveelheden in grammen  ;) )

Daarnaast heb ik nog een vraag met betrekking tot het menu voor een pup. Eind november heeft 1 van mijn stamboom labrador teefjes een nestje gekregen. De pups krijgen bij mij allemaal KVV en ik hoop natuurlijk van harte dat de nieuwe pup eigenaren de pups ook op KVV en/of BARF gaan houden. De pups zijn nu bijna 6 weken oud en ik houd zelf een teefje aan uit dit nest. Wanneer alle pups naar hun nieuwe baasje zijn (er zijn er op dit moment nog 2 beschikbaar), dan wil ik mijn eigen pupje langzaam aan gaan over zetten op barf.

Kan ik voor haar het onderstaande menu aanhouden en dan alle vleesbotten omzetten in kippennekken en eendennekken (en evt ander zacht spul...?). Wat raden jullie aan om te beginnen qua aantal % van het lichaamsgewicht?
Ja, dat kun je. En je kunt dan inderdaad beginnen met (al dan niet geplette) eenden en kippennekken maar ook kwartelkarkas, parelhoenkarkas, konijnkarkas, etc.
Voorbeeldmenu: hond 34 kg, percentages: 50% vleesbot, 20% spiervlees, 20% orgaan, 10% groentemix. Ik ga uit van 2% van het lichaamsgewicht. Visjes en ei zijn puur extra'tjes en dus niet meegenomen in de berekeningen.
Prima. Voor de pups kun je uit gaan van 5% a 10% van het huidige lichaamsgewicht. Gemiddeld heeft een Labrador pup aan zo'n 6% van het lichaamsgewicht wel genoeg. Verder is voor een opgroeiende pup dit wel handig: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 539.0.html (denk ik).
Maandag: groentemix, 190 gr lamspens, 190 gr spiervlees kip

Dinsdag: 190 gr kalfshart, 190 gr geitensnippers, 476 gr eendennek

Woensdag: groentemix, 190 gr konijnennier, 476 gr kippennek

Donderdag: 190 gr schapensnippers, 476 gr fazantkarkas, extra: 1 rauw eitje

Vrijdag: groentemix, 190 gr geitenpens, 190 gr paardensnippers

Zaterdag: groentemix, 190 gr runderlever, 476 gr haaskarkas

Zondag: 190 gr hert/ree vlees, 476 gr geitenribben, extra: wat visjes
Ziet er prima uit. Goede afwisseling. Ik neem aan dat je vette visjes geeft? Het is ook heel goed om vette visjes aan pup te geven. Puppen die voldoende omega 3 vetzuren binnen krijgen worden intelligenter dan die dat niet binnen krijgen :biggrin2:. Serieus waar! Dus ik zou pup zelf 2 keer per week iets van een sardientje, makreeltje en af en toe een zalmkop geven.
#2211106
Voorbeeldmenu: hond 34 kg, percentages: 50% vleesbot, 20% spiervlees, 20% orgaan, 10% groentemix. Ik ga uit van 2% van het lichaamsgewicht. Visjes en ei zijn puur extra'tjes en dus niet meegenomen in de berekeningen.
Dit is een best pup, heb je een foto :P
Weer een mooi voorbeeld voor mijn pups, helaas moet ik nog even wachten.
#2211156
;D Het stukje wat jij hebt gekopieerd is natuurlijk niet van 1 van mijn pups, maar van een van mijn andere honden (mijn reu). De pups wegen nu om en nabij de 4/5 kg (morgen 6 weken oud).

Lizzy bedankt voor je feedback. De volwassen honden krijgen inderdaad vette vis, makreel en zalm, dus dat zal ik dan ook zeker aan pupsel gaan geven.

Dit is het kleine spookje dat blijft:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door DeLabrador op zo 01 jan 2012, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door