Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2209474
We hebben hier begin van de week allemaal (manlief, ik en 2 poedels) een buikvirus gehad.
De mannen minder als de dames. Nu had Anouk sinds gisteren al weer normale ontlasting en goede eetlust.
Wel geef ik de hele week al verschillende soorten smuldier met behoorlijk veel warm water erover omdat ze niet wilde drinken in het begin. Nu had ze het vanavond ineens heel ongemakkelijk (buikpijn) en toen ik met haar naar buiten ging had ik voor de zekerheid zaklamp bij.

Ze ging vrijwel gelijk poepen maar gelijktijdig leek het net alsof ze plaste zoveel vocht zat erbij.
Het vocht was heel licht bruin troebel en de ontlasting gewone donkerbruine drollen  :-\

Nu is ze was net nog steeds onrustig maar dat kan ook door al het knallen buiten komen natuurlijk.
Ze ligt nu te slapen, vind eea erg vreemd en heb nog nooit zoiets gezien...

Update: zie bericht van 31-12-11 vanmiddag!
Laatst gewijzigd door Poedelpret op za 31 dec 2011, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#2209730
niet te druk om maken zolang ze wel gewone drollen poept is het wel ok hoor dan heb je de dunne poep van achter de drollen die eruit komt nu , een probleem is het als ze een mini beetje gewoon poept met een hoop dun erbij dan heb je waarschijnlijk een verstopping .
ik denk dat je de laatste na weeen hebt van het virus
#2210146
Sinds gister eind van de middag heeft Anouk niks meer gegeten en gedronken.
Begin van de middag spuugde ze licht bruin vocht, redelijk wat qua hoeveelheid.

Heb haar een uur geleden Okugest tabletje gegeven en een flinke slok (via grote injectiespuit) ORS in haar bek gespoten. Elvis ook hetzelfde gegeven aangezien hij ook niks meer gegeten / gedronken heeft sinds gistermiddag, zijn buik pruttelt nu erg. Ze zijn allebei hangerig en slapen veel.

Tussen de middag elvis nog een plas en anouk mini plasje.

Iemand nog tips? Waar moet/kan ik nog meer op letten? Geen verhoging volgens mij, kan ik nog checken.
#2210177
ach gos ze hebben het flink te pakken..ik doe altijd bouillon trekken, bouillon drinken ze graag en de kip(enkel vlees) geef ik er dan bij...
en okugest natuurlijk...
uitkijken met water in de bek spuiten, je wil niet dat ze zich verslikken met alle gevolgen vandien
neem de temp effe op
#2210203
Heb ze de hele week (vanaf dinsdag) alleen nog maar Smuldier gegeven en dit aten ze met smaak ondanks de pruttelbuiken. (Op de dag afwisselend rund compleet, pens compleet en rund enkelvoudig.)
Ze hadden echt honger en heb ze meer dan gemiddeld gegeven maar wel met scheut warm water erover.
#2210209
Heb geen potje oplos boullion meer staan, heb wel van die boullionblokjes maar weet dat die mega zout zijn.
Als ik die toch moet gebruiken wat is dan de verhouding?
Het zijn grote platte blokjes van de lidle, rundvlees en groente smaak heb ik.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2210210
[quote="Claudia N"]
Allebei zijn ze binnen sloom, buiten is vooral Anouk sloom.
Anouk had 38,0 en Elvis had 37,6, dat is toch echt (te) laag?
[/quote]

Hoeft niet te laag te zijn.
Als Djilly 38 heeft, dan weet ik zeker dat ze verhoging heeft. Zij heeft standaard rond de 37,5.
Bij Darky is 38 redelijk standaard, Bora haar lichaamstemp is ook onder de 38.

Omdat het per hond zo verschillend kan zijn, temp ik mn honden toch geregeld. 1x per maand/ 2 maanden om te weten wat hun temp gemiddeld is.

Verder heel veel sterkte met de ziekenboeg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door