Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door oebaya
#215
Toch nog eens een vraagje over vis. Vis is een goede eiwitbron, maar één die niet door iedereen even goed wordt verdragen. Kan dit ook voor honden. Met één van de 4 heb ik nu al een paar keer problemen gehad na het eten van rauwe vis (nou ja rauw, na de keer dat ze het echt rauw hadden gehad en het door 2 werd uitgekotst, overgiet ik het toch nog maar met warm water).
Zou het dus kunnen, dat de hond die het vaker uitbraakt dan de anderen, toch moeite heeft met het viseiwit? Zo ja, wat kan ik dan doen om het beter verteerbaar voor hem te maken, want hij vindt het wel erg lekker.
gr.
Nicolette
Door SHIVA
#216
hallo nicolette om wat voor vis gaat het
ik heb met mijn honden 1 ervan ook dat probleem gehad en bij haar was het op de makreel waar ze van ging braken
nu ben ik ook maar een leek
maar met de andere vissoorten geen enkel probleem meer gehad mischien heb je er wat aan gr shiva
Door Lizzy
#217
Hoi Oebaya, welke vissoort heb je geprobeerd?
Groetjes, Lizzy
Door oebaya
#218
Het ging om wijting en koolvis. Ik geef dan wel gefileerde, want door een hele nare ervaring in het verleden met iets dat in de darmen van een hond was blijven hangen, voer ik echt nooit meer iets waarvan ik bang ben dat het ergens vastloopt.
Door jeanne
#219
Freule heeft zojuist haar eerste vismaaltijdje opgegeten:
rose zalm in een bedje van gepureerde groenten!
het was in een mum van tijd op. Als toetje een lekker groot bot! (hoor je haar knagen?) ;D
Door Lizzy
#220
Het ging om wijting en koolvis. Ik geef dan wel gefileerde, want door een hele nare ervaring in het verleden met iets dat in de darmen van een hond was blijven hangen, voer ik echt nooit meer iets waarvan ik bang ben dat het ergens vastloopt.
Nou, vreemd... Ik ken eigenlijk geen honden die niet tegen witvis kunnen. Maar, niets is onmogelijk natuurlijk! Het zou best kunnen dat jouw hond er niet tegen kan! Ik zou toch benieuwd zijn wat er gebeurd wanneer je de witvis eerst kookt! Misschien dat de vis dan beter verteerd wordt? Heb je al eens een blikje zalm ofzo geprobeerd?

Goed, ik denk dat ik zou beginnen met het te koken... Wie weet dat het dan beter gaat en dat je het koken kunt afbouwen.. En tja, als het niet lukt (en ook niet met zalm of tonijn), dan vrees ik dat jouw hond het echt niet kan hebben :'(

Groetjes, Lizzy
Door oebaya
#221
Hoi Lizzy,
Dank voor je antwoord. Inderdaad, als ik de vis kook, dan gaat het goed, hetzelfde met tonijn uit blik. Ik zal het dus eerst maar eens een tijdje koken en dan steeds minder (alleen heet water er over) en dan weer rauw proberen.
Door Lizzy
#222
Hoi Oebaya, ik denk dat dat een goed plan is. Mocht ze de rauwe vis toch niet kunnen verteren.... dan vrees ik dat je het moet blijven koken (nou ja, vrezen, zo'n drama is dat natuurlijk ook weer niet, toch?).
Groetjes, Lizzy
Door oebaya
#223
Mocht ze de rauwe vis toch niet kunnen verteren.... dan vrees ik dat je het moet blijven koken (nou ja, vrezen, zo'n drama is dat natuurlijk ook weer niet, toch?).
Groetjes, Lizzy
Nee, alleen moet ik dan alles goed nakijken, want helaas is filet niet altijd graatvrij. :-/
O en die ze is een hij. Laat de macho maar niet horen dat je hem voor teef uitmaakt. ;D
groetjes,
Nicolette
Laatst gewijzigd door oebaya op do 09 okt 2003, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door