Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2209536
Sammy heeft de laatste paar weken een trillende (linker) achterpoot.

Het was eerst om de paar dagen in haar slaap, daarna elke dag in haar slaap en nu zelfs tijdens het wandelen.
Ik heb niet het het idee dat ze er enorm veel last van heeft, ze wordt er wel wakker van  :)

Waar zou dit vandaan kunnen komen en wat zou ik er eventueel aan kunnen doen??
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2209805
sella schreef: Mischien dat er een werveltje niet helemaal lekker mee wil?
Hmmmm dat zou natuurlijk best kunnen, hoewel ik niet echt het idee heb dat ze last heeft van haar rug  :-\
Maar ja dat hoeft natuurlijk niets te zeggen, Sammy kan af en toe best hard zijn voor zichzelf.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2209823
Lizzy schreef: Ik heb echt geen idee! Vreemd, te meer daar het er 1 is :g:
Ja, het is inderdaad alleen haar linker achterpoot.
Het is wel de zelfde achterpoot waarbij ze toen met haar rug verlammingsverschijnselen bij had, dus misschien toch een werveltje wat niet helemaal lekker mee werkt.
Hoewel ze dus verder niet veel last laat zien  :)

Een vriendin dacht dat ze misschien toch overbelast is van de wandelingen en dat haar spieren daarom beginnen te trillen.
Als we thuis zijn en het gebeurt masser ik haar poot nu, helpt wel iets maar het blijft nog wel doorgaan.

´Gelukkig´ heeft ze er voor mijn gevoel geen last van, maar ik vindt het wel raar  :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2209904
hier ook, tijdens slapen, tijdens het spelen, tijdens het gewoon uitlaten dus heel vaak trilt vince met een achterpoot, soms met allebei zijn achterpoten...
ik hou het op spanning van de spieren, vince is een nogal bezig mannetje..
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2209958
vanaalst schreef: hier ook, tijdens slapen, tijdens het spelen, tijdens het gewoon uitlaten dus heel vaak trilt vince met een achterpoot, soms met allebei zijn achterpoten...
ik hou het op spanning van de spieren, vince is een nogal bezig mannetje..
Nou ja, Sammy is niet meer een bezig dametje, ze rent wat, zwemt wat en hobbelt lekker mee  ;D ;D

Maar ik denk dat het dan toch spanning van de spieren zijn.
Hmmmm zou ik daar nog wat kunnen doen, of is het masseren wat ik nu doe eigenlijk voldoende  :)
Door sella
#2210093
Ik ken het van Amber en Diego dat als er iets niet lekker zat in de rug dat ze gingen trillen na inspanning altijd met 1 poot.
Zij heeft toch ook de pech van spondylose?
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2210099
sella schreef: Ik ken het van Amber en Diego dat als er iets niet lekker zat in de rug dat ze gingen trillen na inspanning altijd met 1 poot.
Zij heeft toch ook de pech van spondylose?
Nee, ze heeft LSI en het is redelijk stabiel op dit moment.
Tenminste ze laat geen pijn zien en ik mag ook gewoon aan haar rug zitten.
Door sella
#2210128
Oke, Buffel heeft ook lsi, die trilt gelukkig (nog) niet. Diego had ook lsi, die was zo ernstig, is hij aan geopereerd, dat scheelde heel veel qua pijn,slepen met een poot en heel erg trillen van zijn rechterpoot.
Ik heb begrepen van de orthopeed dat lsi in het lichaam toch een spondylosevorming geeft omdat het dat deel wil verstijven om het ruggemerg te beschermen.

Heb je iets van traumeel in huis? Als het een zenuwtje is dat dwars ligt, wil de traumeel de zwelling wel verminderen en dat ze net wat lekkerder loopt.
Door flodder en dwarrel
#2210667
vanaalst schreef: hier ook, tijdens slapen, tijdens het spelen, tijdens het gewoon uitlaten dus heel vaak trilt vince met een achterpoot, soms met allebei zijn achterpoten...
ik hou het op spanning van de spieren, vince is een nogal bezig mannetje..
Dwarrel heeft precies hetzelfde
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2211453
sella schreef: Oke, Buffel heeft ook lsi, die trilt gelukkig (nog) niet. Diego had ook lsi, die was zo ernstig, is hij aan geopereerd, dat scheelde heel veel qua pijn,slepen met een poot en heel erg trillen van zijn rechterpoot.
Ik heb begrepen van de orthopeed dat lsi in het lichaam toch een spondylosevorming geeft omdat het dat deel wil verstijven om het ruggemerg te beschermen.

Heb je iets van traumeel in huis? Als het een zenuwtje is dat dwars ligt, wil de traumeel de zwelling wel verminderen en dat ze net wat lekkerder loopt.
Oke, dus misschien toch van de LSI, ik zal traumeel gaan geven, kijken of dat wat helpt.

Dank je wel  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door