Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2209465
Hallo allemaal!

Even een klein vraagje.

Vandaag heb ik haaskarkas geportioneerd. Ik kon er met de snoeischaar doorheen komen, maar om nu te zeggen dat dit makkelijk ging... wanneer is de snoeischaartest mislukt? Als je het helemaal niet doorkrijgt, of als je er niet gemakkelijk door kan komen?
Kan ik het voeren denken jullie?

Wij drogen voor onze Hope snacks ivm een eliminatiedieët.
Paardenhart is bijvoorbeeld ideaal om te drogen.

Nu is mijn vraag, valt dit onder het menu? Moet ik, als ik gedroogde orgaan geef, de verhoudingen in de gaten blijven houden?
Dus niet alleen hart geven, maar ook lever en nier?
Laatst gewijzigd door Hope op za 31 dec 2011, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#2209594
Snoeischaartest doe ik niet aan dus daar kan ik je niet bij helpen.
Hier en ik nog nooit een haaskarkas tegen gekomen wat moeite gaf met eten.

Of je d e verhoudingen in de gaten moet houden hangt af van hoeveel snacks je voert.
Paardenspiervlees droogt ook erg mooi en dan hoef je je daar geen zorgen om te maken
Door Esther Q
#2209761
Voer je een handje snacks op een dag dan zou ik me er niet druk om maken. Maar ga je echt richting de honderden grammen dan zou ik het wel meenemen in je berekeningen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2209804
Ik vroeg me wel hetzelfde af omdat er bij drogen toch veel vocht verdwijnt. Het lijkt dan niet zo veel meer, maar is het dan toch wel.

Ik heb mijn eerste lading gedroogde organen in porties in de vriezer gedaan. Met het idee dat als ik er af en toe iets uithaal, het niet al te veel effect kan hebben. Ik heb nu door de snacks en een levering enorme lamsharten wat veel hart in het menu, dus ik let wel op dat ik daar niet al te veel mee ga overdrijven.
Door Parelridder
#2209868
Hope schreef: (...) Nu is mijn vraag, valt dit onder het menu? Moet ik, als ik gedroogde orgaan geef, de verhoudingen in de gaten blijven houden?
Dus niet alleen hart geven, maar ook lever en nier?
Zelf doe ik dat niet. Ik droog lever, long, hart en spiervlees. Ook krijgen ze Henne zalmkoekjes. Ik let er op dat ik maat houd met de lever. Maar alle snack krijgen ze als 'extra' bij hun complete menu.
Een reden dat ik dit zo doe is dat het anders ontzettend veel gereken wordt. Snacks krijgen ze als beloning en hoeveel ik ga belonen met voedsel, dat weet ik niet vooraf. Dat hangt er maar net vanaf hoe de dag, de wandeling, de training verloopt... Soms veel, soms weinig.
Ik ga er van uit dat het menu van mijn honden niet uit balans raakt middels beloningsmateriaal, net als ik geen onderdelen uit mijn eigen maaltijden schrap als ik tussen door iets anders of extra's heb gegeten.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2209900
Bedankt, het zijn geen kilo's die hij krijgt.
Met een kilo gedroogd paardenhart doe ik een hele tijd. Ik vries het ook in porties in, zodat vaders niet teveel voert omdat hij denkt dat het op is.

Heeft er iemand nog een idee wat betreft dat haaskarkas?
Zou ik het kunnen voeren, of is het te hard?
#2209915
Hope schreef: Bedankt, het zijn geen kilo's die hij krijgt.
Met een kilo gedroogd paardenhart doe ik een hele tijd. Ik vries het ook in porties in, zodat vaders niet teveel voert omdat hij denkt dat het op is.

Heeft er iemand nog een idee wat betreft dat haaskarkas?
Zou ik het kunnen voeren, of is het te hard?
Volgens zowel de hond als de katten hier is het lekker en prima te eten.
Behalve volgens mijn oudste maar die heeft dan ook bijna geen tandjes meer
#2210662
In het begin controleerde ik de haaskarkassen wel, maar aangezien de honden nooit problemen ermee hadden, geef ik het we nu zonder controle vooraf. Ook mijn kleintjes (tussen de 4 en 9 kg) krijgen regelmatig een stuk haaskarkas. Ze zijn er wel even mee bezig, maar ze knagen het kapot en de ontlasting is goed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door