Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2203175
Zijn net terug van de dierenarts. Ontdekte dinsdagavond net voor het slapen gaan een bultje op de rug van Kleine Beer. Gezien het foute bultje (mastceltumor) van de vorige keer afspraak gemaakt. Er zijn biopten genomen en gelijk onderzocht. Er zaten losse cellen met gekke kernen (even mijn vertaling de dierenarts gebruikte wel wat moeilijker woorden) in de biopten. Het was niet de typerende cel van een mastceltumor, maar het was duidelijk niet een talgbultje of simpel wratje oid. Onder plaatselijke verdoving is het geheel er al vast uitgesneden, ze was super braaf en met een groot gat (wel gehecht, maar wat een krater was het) zijn we nu huiswaarts. Wat weggesneden is wordt opgestuurd en afhankelijk van de uitslag zijn we of klaar, of moet er meer huid worden weggenomen en ook dieper gesneden worden. We duimen voor een uitslag waarbij dit voldoende is geweest.

We kregen trouwens ab mee (clavibactim?) en twijfel even wel of niet geven, kregen het mee omdat het snijden niet helemaal steriel ging (kon niet op deze manier). Zou ik dus nu preventief moeten geven.
Laatst gewijzigd door kira op do 22 dec 2011, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#2203341
Heel veel sterkte. Ga duimen voor je dat het probleem weggehaald is, en geen mast cel tumor. Mijn hond heeft dr ook een gehad, en dat is ruim weggesneden, ik heb wel AB gegeven ondanks dat het steriel gebeurd is.
Na drie weken kon ik nog een kuur halen omdat het opnieuw was gaan ontsteken. Drie weken later ontstak het zelfs weer.
Zou  zeker met cellen die anders van vorm zijn zou ik geen risico nemen. Wanneer hoor je de uitslag?
#2209399
Vanmiddag werden we gebeld, het was een weet ik veel wat voor iets, maar het goede nieuws is, het is in zijn geheel verwijderd en het enige dat nu nog moet gebeuren is het uithalen van de hechtingen. Wat ik morgen zal trachten te doen. Nou nog haar op de Kleine Beer en dan kunnen we fit het nieuwe jaar in.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door