Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2208273
Ik wil het volgende graag even delen met jullie.

Een aantal maanden geleden heeft de DA bij Gijs kennelhoestenting gezet terwijl ik dat niet wilde.
Maar je weet hoe het gaat, je zegt het en het volgende moment zit het er toch in  :-\ Ben toen redelijk
uit mijn panty gegaan en had het liefst dat ze de enting er weer uithaalde maar ja dat gaat niet he  ::)
Heb wel het bedrag teruggehad wat ik ervoor betaald had, dat was wel het minste wat ze kon doen.

NU heeft Gijs dus ruim een week geleden kennelhoest gekregen, was er snel bij dus nu is het al weg, maar
Gijs krijgt het dus en Max die niet ingeent is ... heeft het niet gekregen. Nu weet ik wel dat er vele varianten
kennelhoest zijn en dat je maar tegen enkele ent, maar toch vind ik het frappant dat Gijs het wel krijgt en
Max niet (tot op heden dan).

Zou de weerstand van het toch enten er niet beter op geworden zijn? Of is het gewoon toeval?
#2208362
Mevroi Kruim schreef: Dat is de reden dat ik niet meer tegen kennelhoest laat vaccineren (net als de katten tegen niesziekte trouwens). De honden kregen elke keer kennelhoest na de vaccinatie, en sinds ik gestopt ben niet meer.
Maar bedoel je dan direct na de vaccinatie of zoals in dit geval ook pas na een aantal maanden?
#2208411
hier in de buurt woont een fokster  die haar reu entte tegen kennelhoest omdat ze er veel mee showde, maar haar teven niet. de reu kreeg kennelhoest en hoewel hij zelfs 1 van de teven gedekt heeft, heeft geen van de teven kennelhoest gekregen.
#2208429
Elvira schreef: hier in de buurt woont een fokster die haar reu entte tegen kennelhoest omdat ze er veel mee showde, maar haar teven niet. de reu kreeg kennelhoest en hoewel hij zelfs 1 van de teven gedekt heeft, heeft geen van de teven kennelhoest gekregen.
Goh, dit is toch wel opmerkelijk! :-\
#2208674
Heb hier ook ooit 1x een hond ingeent tegen kennelhoest omdat (in mijn onnozelheid het geloofde) "verplicht" zou zijn als je hond naar een show ging. Hij heeft het toen ook gehad en zo heftig dat ie zelfs een "pred"-kuurtje nodig had.
Daarna niet meer geent en tot op vorig jaar nooit meer een hond met kennelhoest gehad. Yrsa heeft het vorig jaar op de show in Rotterdam opgelopen maar met natuurlijke middelen snel onder controle
#2209452
Ik heb heel vroeger mijn honden eerst ieder jaar laten vaccineren met de neusenting. Ieder jaar doodzieke honden van de kennelhoest. Mijn toenmalige DA zei toen dat dit door de neusenting kon komen, dat kwam wel vaker voor. En ben ik over gegaan op de injectie. Ieder jaar had ik kennelhoest. En het ergste komt nog. Mijn honden gingen toentertijd met een uitlaatdienst mee en die wisten precies wanneer ik mijn honden had laten enten. Dan brak er namelijk standaard kennelhoest in de groep uit (ik was de enige die zo gek was om ze te enten). De uitlaatdienst smeekte me om niet meer te enten. Niet meer gevaccineerd, nooit meer kennelhoest gehad.
#2209510
Ik wilde sowieso die enting niet hebben, maar krijg nu sterk het gevoel dat ze je dus eerst
vrijwillig laten betalen voor een kennelhoestenting ... en dan betaal je een tijdje later weer
vrijwillig voor een behandeling tegen kennelhoest :-[ :-\ en als je dan niet uitkijkt dan krijg
je gelijk antibiotica mee (ik niet hoor ;) ) en allerlei andere spulletjes. En dat terwijl juist
de weerstand minder is als je hond kennelhoest heeft, toch? Dan moet je toch juist de
weerstand verhogen in plaats van verlagen met antibiotica of denk ik nu wel heeeeeel simpel? :-[
#2209770
De dame van het pension waar ik de honden wel eens breng heeft gevraagd de honden niet tegen kennelhoest te enten.
Haar ervaring is(en ze ziet toch veel honden, fokt zelf ook) dat honden die geënt zijn ziek worden en honden die niet geënt zijn er geen last van hebben(als ze in pension zitten)
Zoooo ben ik daar blij mee ;)
#2209991
De Geijsjes schreef: Ik wilde sowieso die enting niet hebben, maar krijg nu sterk het gevoel dat ze je dus eerst
vrijwillig laten betalen voor een kennelhoestenting ... en dan betaal je een tijdje later weer
vrijwillig voor een behandeling tegen kennelhoest :-[ :-\ en als je dan niet uitkijkt dan krijg
je gelijk antibiotica mee (ik niet hoor ;) ) en allerlei andere spulletjes. En dat terwijl juist
de weerstand minder is als je hond kennelhoest heeft, toch? Dan moet je toch juist de
weerstand verhogen in plaats van verlagen met antibiotica of denk ik nu wel heeeeeel simpel? :-[
Je denkt hardstikke goed! Inderdaad, weerstand verhogen ipv verlagen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door