Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Daantje
#2207906
Winston ,Old English Mastiff reu van bijna 1 jaar oud heeft sinds een week of 3 een legger of ligger bij z'n rechter elleboog.
Links ook al een klein beetje,maar veel minder erg

Heb even wat foto's genomen.
Zo begon het 3 weken geleden ,het kwam vrij snel opzetten


Afbeelding

Afbeelding


Ik heb al via de zoekfunktie van BP gezocht op legger of ligger en slijmbeursontsteking maar alles wat ik vond aan tips heb ik al geprobeerd de afgelopen weken en het helpt niet echt  :(

Hij heeft zachte kleden en een Biabed maar gaat er best vaak gewoon naastliggen op de plavuizen.
Verder mankt hij niet en wil gewoon spelen en lopen en mankeert verder ook niets.
Hij heeft ook tot nu toe nog nooit iets gehad ,ook geen groeipijnen.

Ik smeer al weken Traumeel Gel ,normaal helpt dat echt maar nu niet.
Heb ook al Arnica en zelfs Tantum erop gesmeerd ,maar nee het wordt alleen maar groter.
Ook Witte Olie in de zwelling masseren helpt  niet ,wat soms dus wel heel goed werkt.

Wandelen doen we aan de lijn en spelen met Daantje en Lotje is ook niet aan aan de orde ,dus gekke bewegingen
kan hij niet maken.
Ik hou hem netjes op gewicht ,hij weegt minder dan zijn even oude soortgenoten ,zo'n 73 kilo.

Deze foto is van vanmorgen ,de ligger lijkt nog weer groter.
En dat na 3 weken goede verzorging.
Mijn DA is helaas een weekje op vakantie ,dus ik vraag mij af of ik het nog een weekje moet aanzien ???
Of weet iemand nog een goede tip wat de zwelling kan verminderen?
Heeft iemand bijv. ervaring met Apis Mellifica D6 ,(homeopathisch middel) ?

Afbeelding


groetjes,
Hilje
Door tt-tjes
#2207935
Ik heb een schotse collie gehad die de eerste kreeg op 8 maanden oude leeftijd. Ik heb hem er aan laten opereren. 6 maanden daarna kreeg hij het aan zijn andere poot. Ook die heb ik operatief laten verwijderen.
De DA zei toendertijd dat dit anders nooit echt weg zou gaan.
Hij was zo weer opgeknapt en heeft het daarna nooit meer terug gehad.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2207950
Een operatie is precies iets wat ik (nog ) zou willen vermijden.
Mijn ervaring daarmee met die grote zware rassen is niet zo goed helaas  :(

Het blijft vaak toch terugkomen ,ze trekken het leeg en het zit er zo weer.....
Heb er al nare verhalen van gezien en meegemaakt.
Daarom baal ik ook zo dat Winston een fikse ligger heeft.

Ik denk dat het gewicht ook wel een grote rol speelt
Misschien dat het met de "lichtere "rassen beter uitpakt,wel fijn om te horen dat het met je collie zo goed heeft geholpen  :)
Door Ponneke
#2208092
Een vriend van ons had ook dit verschijnsel bij zijn windhonden.
Door de behandeling middels massage en drukpunten ( meridianen)...wat hij zelf kon leren..is het weg gegaan en tot op heden niet terug gekomen....(we zijn inmiddels ruim 1 jaar verder) .
Eerder was de hond ook geopereerd...helaas kwam het probleem terug.
Weet niet waar je woont...in deze regio ( West- brabant) is iemand dat dat kan behandelen en het jou zal leren.
Zij is de enige in Nederland die alle modules (en geslaagd) heeft gedaan in Amerika en Engeland.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2208104
[quote="Ponneke"]
Een vriend van ons had ook dit verschijnsel bij zijn windhonden.
Door de behandeling middels massage en drukpunten ( meridianen)...wat hij zelf kon leren..is het weg gegaan en tot op heden niet terug gekomen....(we zijn inmiddels ruim 1 jaar verder) .
Eerder was de hond ook geopereerd...helaas kwam het probleem terug.
Weet niet waar je woont...in deze regio ( West- brabant) is iemand dat dat kan behandelen en het jou zal leren.
Zij is de enige in Nederland die alle modules (en geslaagd) heeft gedaan in Amerika en Engeland.
[/quote]

Jee,dat klinkt wel interessant  :)
Helaas woon ik daar niet in de buurt ,ik zit in Noord-Nederland,maar afstand hoeft natuurlijk geen probleem te zijn als ik een operatie kan voorkomen.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2208108
[quote="vanaalst"]
hier eentje die het ook heeft gehad, is vanzelf weggegaan en nooit meer gehad..
apis is toch tegen allergische reacties?
[/quote]

Ik dacht ook dat apis  gebruikt wordt tegen zwellingen na insectensteken.
Nouuuu...dat zou tof zijn als het vanzelf weer weggaat ,ik hoop daar ook op. :)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2208141
Ik weet niet of je al Traumeel tabletten hebt gegeven?
Ik heb daar zelf al meerder keren goede resultaten mee gehad bij diverse zwellingen. (met leggers heb ik geen ervaring)
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2208168
Nee,de Traumeel tabletten heb ik nog nooit gegeven omdat de zalf altijd al goed hielp bij de andere honden die het af en toe eens hadden.

Ik las wel ergens hier op BP dat er nogal verschil is tussen veterinaire samenstelling en humaan?
Meende dat iemand deze tabletten uit Duitsland had?
Ik zou eens kunnen kijken of die tabletten ook hier makkelijk te verkrijgen zijn.

Dankje voor de tip !
Door tt-tjes
#2208200
[quote="Daantje"]
Een operatie is precies iets wat ik (nog ) zou willen vermijden.
Mijn ervaring daarmee met die grote zware rassen is niet zo goed helaas  :(

Het blijft vaak toch terugkomen ,ze trekken het leeg en het zit er zo weer.....
Heb er al nare verhalen van gezien en meegemaakt.
Daarom baal ik ook zo dat Winston een fikse ligger heeft.

Ik denk dat het gewicht ook wel een grote rol speelt
Misschien dat het met de "lichtere "rassen beter uitpakt,wel fijn om te horen dat het met je collie zo goed heeft geholpen  :)
[/quote]

Bij mijn collie is het toendertijd niet leeggetrokken, maar echt geopereerd, zodat het niet meer terug kon komen.

Verder heb ik er geen ervaring mee dat het vanzelf weg gaat, al hoop ik dat natuurlijk wel voor jouw hond.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2209180
Haha dankjewel ,ik ben er zelf ook heeeeel gek op  ;D
En newfy's ....ook zo prachtig!

Ik heb nu de Traumeel tabletten besteld ,es kijken wat dat gaat doen.

Winston 's ligger smeer ik  nog steeds wel in ,ook om de huid soepel te houden.
Moet er niet aan denken dat het een open wond wordt
Door El budha
#2209699
Onze Bulldog (grote dame)  had hier ook last van. Het is 1x leeg getrokken daarna zat het binnen no time weer vol.
Wij hebben ook nog een poging gedaan om het met groene leem pakkingen aan te pakken maar ook dat mocht niet voldoende baten.
Uit eindelijk is het zelf na een maand of 4/5 weg gegaan.
Dit is ontstaan toen ze een maand of 13 was.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door