Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#2206844
Bas heeft weer iets nieuws... Hij staat regelmatig 's ochtends op met - ogenschijnlijk - spierkrampen. Hij wordt wakker, geeft een keiharde gil terwijl hij uit zijn mand springt en daarbij naar de achterpoot kijkend.
Het is ook binnen no-time weer over, maar normaal is het natuurlijk niet...
Het is niet zo dat de dag ervoor dan bol heeft gestaan van extra beweging of iets.
Zou het te maken kunnen hebben met een tekort of te veel aan bepaalde voedingsstoffen? We zijn een beetje met zijn dieet aan het rommelen, hij krijgt er langzaam wat KVV bij waar hij verder niet op reageert.
Door Lizzy
#2206887
Ik kan niks bedenken, qua tekorten. Denk dat hij eerder pijn heeft, na een lange nacht slapen op die poot.
Door Janie2
#2207114
Waar slaapt hij op?
Is het elke ochtend?
Anders zou ik eerst eens testen met een andere slaap-ondergrond.
(Dikker, zachter, of dik maar hard, of traagschuimachtig enz)
Door Jantina
#2208005
Ok, bedankt voor de reacties. Dan denk ik dat ik al weet waar het aan ligt... Zoals gezegt 'rommelen' we momenteel wat met zijn eten. Als we voor mijn gevoel een goede verhouding hebben bereikt in zijn huidige menu wilde ik voor hem opnieuw een op maat gemaakt preparaat laten bereiden bij de kliniek in Munchen. Tot die tijd had ik bedacht dat KVV completer was dan zijn gekookte spiervlees/ rijst had, dus ik was zijn huidige supplement (gebaseerd op alleen de prak) minder bij gaan geven.
Maar dan denk ik dat hij daar toch nog wel behoefte aan heeft.
Door job
#2208036
Kaliumtekort komt zelden door verkeerde voeding,
ik hoef bv ook geen dieet te volgen:
Een tekort ontstaat dan ook vaak ten gevolge van een verhoogd verlies aan kalium. Oorzaken die hieraan ten grondslag kunnen liggen zijn aanhoudende diarree en/of braken. Een kaliumtekort kan tevens ontstaan door het gebruik van laxeermiddelen of diuretica, een middel dat de uitscheiding van water door de nieren bevordert, ook wel 'plaspillen' genoemd. Voorts kunnen verschillende zeldzame nier- en bijnieraandoeningen leiden tot lage kaliumspiegels.

De verschijnselen en klachten van een kaliumtekort zijn:
verminderde eetlust;
spierzwakte of spierkrampen;
misselijkheid;
lusteloosheid, vermoeidheid;
(soms, in ernstige gevallen) hartritmestoornissen.

Een verlaagde kaliumspiegel van het bloed wordt ook wel hypokaliëmie genoemd
Door Jantina
#2208050
Janie2 schreef: Interessant, zo'n preparaat.
Kun je mij daar meer over vertellen?
Bas heeft een moeilijk chronisch ziektebeeld - meest eenvoudige is om dit te vergelijken met de ziekte van Crohn bij mensen. Daarbij nog een zwakke leverwerking en je hebt een leuk feestje... Hij verdraagt slechts een beperkt dieet wat we door zijn extreme allergie en snelle allergie opbouw regelmatig aan moeten passen. Via een BP-er ben ik bij de kliniek in Munchen terecht gekomen waar we inmiddels perfecte begeleiding krijgen om zijn voeding compleet te maken. Zij werken in ons geval aanvullend op de medische behandelingen, maar het kost wel wat natuurlijk. Daarom wilde ik nu eerst kijken of we ergens een stabiel punt konden bereiken met de toevoeging van KVV (hert, enkelvoudig) en dan weer opnieuw laten berekenen en een aanvullend preparaat laten maken.
Laatst gewijzigd door Jantina op za 31 dec 2011, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door