Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door FlatcoatNoa
#2207432
Hallo iedereen

Onlang ben ik gestart met Barfen. Ik heb hier al heel veel geleerd en alles verloopt erg goed. Ik zie mijn hondje echt veranderen, wat een verschil in vacht en stoelgang!

Gisteren kon ik aan rundsvlees geraken en vandaag een deel ontdooid. Toen kwam ik dit tegen:

Afbeelding

Wat zou dit zijn? Dit zit er mij geen spiervlees uit! Lever is het niet, denk ik.  En mag ik het geven? Ze heeft haar eerste portie orgaan namelijk al gehad deze week. (ik voer 4x/week bot/spiervlees, 2x/week bot/orgaan, 1x/week pens)
Laatst gewijzigd door FlatcoatNoa op wo 28 dec 2011, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door FlatcoatNoa
#2207445
Ja, inderdaad, ik twijfel nu ook of het toch geen lever is. Ik zal een stukje bakken. Mm, smakelijk!  :biggrin2:
En als het lever is, mag ik het dan wel geven? Heb nu niets anders liggen natuurlijk :o (Dan laat ik haar tweede portie orgaan vallen verder deze week. Ik maak telkens een mix van lever/nier/hart)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2207448
Ik kan het niet zo goed zien, de foto is te donker en de structuur is niet zo zichtbaar.
Ik doe ook een eerste gok op lever. Als het echt geen lever is, dan is het wel spiervlees denk ik zo.
Lever is gladder en glibberiger van structuur. Spiervlees is grover en meestal zit het vet daar in ipv op (geaderd).
Door Martine-Tom
#2207460
Als het "dunner" voelt dan spiervlees gok ik ook op lever, als het als spiervlees voelt gok ik op hert...maar dat lijkt me raar in rundvlees ;D
Door FlatcoatNoa
#2207462
lauraV schreef: hoe voelt t aan ?
ziet er in ieder geval goed uit  :)
Het voelt glibberig zoals orgaan. Ik herken er echt geen spier in. Rozigrood vanbinnen, geen naden ofzo.

Ik heb de belichting op de foto wat aangepast. (Ik mag het voorlopig niet bakken, aangezien alle vuren in beslag zijn voor ons avondmaal  :biggrin2:) Zie eerste bericht
Door Anne in Zweden
#2207480
Is de binnenkant echt dieprood en de buitenkant wat naar paars neigend? Dan is het de milt. Dat was tenminste het eerste wat ik dacht toen ik de foto zag. Milt kun je overigens gewoon voeren.

Edit: je schreef rozig rood. Tja, dan geef ik 't op! :biggrin2:
Door FlatcoatNoa
#2208290
Ik heb een klein deeltje gebakken gisteren  ;D Het was duidelijk geen lever. Lever heeft toch een duidelijk geur en structuur eenmaal gebakken. Ik gok dus op milt. Vooral met die blauwige schijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door