Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2109344
Hoi, ben ik weer met een vraag.

Sinds een dikke week of 2 krijgt mijn kitten Liam, 16 week oud nu Kvv, Cb en Bibi.
Maar af en toe heeft hij wat breïge ontlasting, niet echt wat je noemt diarree,
niet water dun maar meer een beetje papperig en het ruikt heel maf !
Naar rotte eieren zou ik zeggen ... de dunne ontlasting is ook zo weer over.
Iemand een idee ? Heb al horen zeggen dat "rotte eieren" stank duidt op
een slechte eiwitvertering en een te hoog gehalte aan dierlijke vetten ofzo ?
#2111921
Vind ik niet zo vreemd klinken. Je zou het kunnen uitproberen, alleen denk ik bij vieze ontlasting al snel dat er iets niet goed ging in de darmen (geen idee of get ergens op slaat) en als hè het dan ook nog hebt over melk, zelfs kattenmelk, dan denk ik aan buikpijn. 

Maar als hij weer iets van zuivel binnen krijgt zou ik wel goed opletten op gedrag en ontlasting, misschien kan ie er gewoon echt niet tegen.
#2206948
Ík heb hier ook een kitten van 11 weken die sinds gisteren aan de diarree is. Ze is hier vandaag precies een week en alles ging goed. Het kan van twee dingen komen. Eergisteravond had ik een kippennekje liggen voor de oudere kat en ze begon er meteen aan te knagen, heeft er veel van gegeten. Verder heb ik een blikje Almo gevoerd en nu herinner ik me dat die oudere kat daar ook diarree van kreeg! Ik baal ervan, het ging net zo goed, ben erg bezorgd. Gisteren heeft ze heel veel "Tinlo gegeten, misschien juist omdat ze diarree heeft? Eetlust is niets mis mee in ieder geval..
#2206959
Lolkje schreef: Ík heb hier ook een kitten van 11 weken die sinds gisteren aan de diarree is. Ze is hier vandaag precies een week en alles ging goed. Het kan van twee dingen komen. Eergisteravond had ik een kippennekje liggen voor de oudere kat en ze begon er meteen aan te knagen, heeft er veel van gegeten. Verder heb ik een blikje Almo gevoerd en nu herinner ik me dat die oudere kat daar ook diarree van kreeg! Ik baal ervan, het ging net zo goed, ben erg bezorgd. Gisteren heeft ze heel veel "Tinlo gegeten, misschien juist omdat ze diarree heeft? Eetlust is niets mis mee in ieder geval..
van een kippennekje zal ze eerdere harde dan zachte poep krijgen, kans is groter dat het aan Almo ligt. Tinlo is ook een vrij vette KVV (van horen zeggen) en schijnt wel vaker iets laxerend te werken.
Een of 2 daagjes diaree hoeft geen ramp te zijn hoor, blikjes achterwege laten en kijken of het dan beter gaat.

ps. misschien kon je beter een nieuw topic starten, het laatste bericht is nl van 18 september  ;)
#2207010
Ach ja.. dan is het nu weer actief toch? Anders zou een modje het even af moeten splitsen.. Denk ook dat het van de Almo komt. Ik zal het even aankijken. Tinlo geeft toch bij mijn oudere kat heel harde poepjes hoor ;)
#2207138
Tinlo geeft eerder harde poep.
Het zal dus wel aan het blikje gelegen hebben.
Tenzij het echt heel waterig is,dan kan het zijn dat ze net verstopt zit. Dan persen ze er nog op en krijgen er alleen nog meer water uitgeperst.
Dus wel even goed haar bakgedrag in de gaten houden de volgende dagen.  ;)
#2207182
Ja doe ik, ik vermoed ook dat het het blikje was. Ze zit vandaag ook nog niet veel op de bak zoals gisteren ;) Wat doen jullie om de poepjes van de Tinlo wat minder hard te krijgen? Mickey lijkt er geen last van te hebben hoor, maar voor zo'n kitten die het niet gewend is zou ik het liever iets minder hebben. Maar nu zitten we op het tegenovergestelde van waar het topic mee begon ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door