Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2205903
Bling heeft te vaak diarree en last van zijn buik, dit wel zonder koorts.
Ik hield het altijd wel in de gaten maar echt druk maakte ik me niet omdat het altijd na 1 of 2 dagen wel weer over was.
2 jaar geleden heeft hij het wel erger gehad, waar ik toen mee naar de DA ben gegaan en heeft medicijnen gekregen waarna het over ging.
Laatst had hij het weer en was ook weer zo over, maar nu heeft hij het al een paar dagen en ik vond bloed in zijn ontlasting en zijn ontlasting was wat geel gelatine met dunne vla achtige drap.
Ook heeft hij een beetje overgegeven waarvan ik dacht dat er ook een klein strengetje bloed in zat.
Nog steeds geen koorts, maar wel halve eetlust.
Zijn eigen vleesjes en kvv moet hij niet dus ik heb wat brokken van de hond van mijn moeder gegeven (farmfood) en daar eet ie steeds een beetje van sinds gisteren.
Vanochtend weer wat stevige ontlasting (wat zwarte, maar dat komt door farmfood), maar vandaag nog niet optimaal fit.
Verder geen diarree meer, maar wel een beetje gal overgegeven (weinig in de maag?)

Ik ga morgen de DA bellen en laat ik zijn ontlasting onderzoeken om te kijken of er iets in te vinden is.
Als ik informatie zoek op internet dan kom ik het dichts bij giardia  :-\ Maar dat zullen we zien uit de tests bij de DA.

Weten anderen misschien wat het zou kunnen zijn, of waar ik hem het beste nog speciaal op kan laten onderzoeken of naar voren moet brengen bij de DA?

Bubba heeft nergens last van en ook niet gehad laatste tijd, maar Pip (de kat) is laatst wel heel erg ziek geweest.


..
Laatst gewijzigd door BubbaBling op ma 26 dec 2011, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#2208046
martine-tom schreef: Pancreasproblemen geeft ook gele vla poep...  :-\
Niet zo'n gek idee, om hem ook op alvleesklierwerking te laten testen.
Morgen moet ik met hem er heen en dan gelijk een hoopje mest meenemen.
Ik hoop dat het allemaal ene beetje goed is en stiekum maar een voedselallergie is..
Ik weet niet, of ik blij zou zijn met een voedselallergie... Da's ook toestanden hoor!
#2208066
Lizzy schreef: Niet zo'n gek idee, om hem ook op alvleesklierwerking te laten testen.
Ik weet niet, of ik blij zou zijn met een voedselallergie... Da's ook toestanden hoor!
Ja, wbt voedselallergieen ben ik volledig op de hoogte met Bubba.
Maar dan kan ik er zelf mss nog wat aan doen zonder medicijnen, dan maar een gedoe.
Ik zal het naar voren brengen wbt de alvleesklier!

Wat ik tot nu toe kan bedenken is:
Voedselallergie
parasieten (ik welke vorm dan ook)
alvleeskliere
op zijn allerergste komt k*nker ook bij mij omhoog  :-\

Graag nog meer ideeen waar ik evt nog op kan testen...
#2209294
We zijn terug en ik moet tussen 5 en 6 bellen voor de uitslag van zijn ontlasting.
Er wordt gekeken voor parasieten en een snaptest voor giardia.
Ook heb ik gevraagd voor de alvleesklier, als er teveel vet aanwezig is dan moet hij terug gekomen voor een onderzoek daar naar.
Ik heb zelf het vermoeden dat het om voedselintolerantie gaat.

Daarnaast is hij zelf onderzocht en ik kreeg te horen dat hij er super gezond uit ziet!!!
Ze had nog nooit zo'n mooie vacht gezien  :biggrin2: :biggrin2: (ben ik het ook mee eens, Bling heeft echt een pracht zijdeachtige vacht) en zijn tandjes zien er goed uit (dat hou ik zelf bij), dus was dat betreft ben ik helemaal tevreden.
Het is nu dus even afwachten op alle uitslagen, zal het hier zo vermelden  :)
#2209458
BubbaBling schreef: Uitslag is binnen.
Alles was goed, geen parasieten, gardia snaptest was negatief en de vetvertering was ook prima.
Dus dan moet het het voedsel zijn.
Opzoek naar iets om te elimineren.... klote is dat meneer volgens mij alle diersoorten die er zijn al wel gehad heeft.
Maar ik ga opzoek...
Kan je niet de kortere weg pakken, rund en kip eruit halen en zien of dat al helpt?
Kip en rund zijn toch de meest voorkomenden...
#2209487
of een tijdje noteren wat hij precies eet en de reactie daarop.
Hopelijk zie je dan zelf een verband.


Hier is 't echter nog steeds niet duidelijk, ik noteer al twee jaar alles en kan er met de beste wil geen lijn in trekken. Berre kan weken goed blijven en ineens een dag grote problemen hebben en 's anderendaad is alles weer ok. Andere keren gaat hij een dag aan de kwakkel een dag goed weer kwakkelen enz voor een tijdje, terwijl hij echt elke dag exact dezelfde mengeling en hoeveelheid krijgt. 't Is dus geen allergie, 't zijn geen parasieten, wat 't dan wel is???? Z'n maag hapert soms, hij heeft dan een slechte vertering en dat verdragen z'n darmen dan weer niet.
#2209684
martine-tom schreef: Kan je niet de kortere weg pakken, rund en kip eruit halen en zien of dat al helpt?
Kip en rund zijn toch de meest voorkomenden...
nee dat is juist iets wat ik niet gaf.
hij doet het goed op farmfood brok, aangezien hij liever vlees wil en ik hem dat ook wil geven proberen we juist eerst rund.
mocht dat niet werken wordt het konijn ;)
Wbt eliminaties en allergieen zit ik al goed in de ervaringen, met Bubba 4 jaar bezig geweest... hij heeft t ook helaas...
Komt wel goed :)
#2210687
BubbaBling schreef: nee dat is juist iets wat ik niet gaf.
hij doet het goed op farmfood brok, aangezien hij liever vlees wil en ik hem dat ook wil geven proberen we juist eerst rund.
mocht dat niet werken wordt het konijn ;)
Wbt eliminaties en allergieen zit ik al goed in de ervaringen, met Bubba 4 jaar bezig geweest... hij heeft t ook helaas...
Komt wel goed :)
Oh getver...al ervaring...
Nou succes ik hoop dat het snel op orde komt, ben in elk geval blij te lezen dat het qua vetvertering goed zit want daar word je ook niet blij van  ;)
#2210840
Onze Flip (boerenfox) heeft ook dit soort klachten een lange periode gehad.
Het begon met buikpijn en slecht eten.
Later werd het een bloederige diaree.......met slijm.
Na 3x bij de DA te zijn geweest , wist ik het niet meer . Alles hielp maar tijdelijk.
Toen ben ik naar een homeopaat gegaan .Daar heb ik echt wat aan gehad.
De klachten verdwenen heel snel en zijn nooit teruggeweest.

Flip heeft tot zijn 9- de brok gegeten.
Daarna vlees.
In de laatste "brok-jaren" zijn de klachten ontstaan.
En toen hij op vlees stond ben ik pas bij de homeopaat beland.
De verandering van brok naar vlees heeft bij Flip geen verandering gebracht in klachten.

Ik twijfel of jouw probleem met het eten heeft te maken......
maar ik ben geen DA natuurlijk. :biggrin2:

Misschien heb je hier wat aan.
#2211133
plant schreef: Ik twijfel of jouw probleem met het eten heeft te maken......
maar ik ben geen DA natuurlijk. :biggrin2:
Waarom twijvel je hier aan?
Je kan gewoon intolerant zijn voor een bepaalde diersoort.
Bling was in zeer goede conditie (huid vacht ogen etc) en zijn ontlasting wat onderzocht was kwam niks negatiefs uit.
Het heeft wel duidelijk met eten te maken, want het was opgehouden nadat hij een tijdje brok heeft gegeten (farmfood).
Het is nu gewoon een kwestie van uitzoeken wat hij wel verdraagt en wat niet.
#2212074
BubbaBling schreef: Waarom twijvel je hier aan?
Je kan gewoon intolerant zijn voor een bepaalde diersoort.
Bling was in zeer goede conditie (huid vacht ogen etc) en zijn ontlasting wat onderzocht was kwam niks negatiefs uit.
Het heeft wel duidelijk met eten te maken, want het was opgehouden nadat hij een tijdje brok heeft gegeten (farmfood).
Het is nu gewoon een kwestie van uitzoeken wat hij wel verdraagt en wat niet.
Omdat het bij Flip niks met voeding te maken had.
Misschien bij jou dus ook niet.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door