Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2205470
...en dan gaan de alarmbellen!! Zelfs toen hij zwaar gekneusd een week op de bank door heeft moeten brengen vrat hij nog de oren van mn kop. Nu 'lijkt' er niets aan de hand en hij weigert te eten.

Vrijdagavond hebben wel flying-cat op de trap gespeeld. Op de trap & boven verdieping ligt vloerbedekking, daar kan je achter een aluminiumpropje aan vliegen, koprollen maken, alle kanten op stuiteren en je altijd wel ergens aan vast houden. Soort grote kattenspeelpaal. Dit doen we regelmatig en is altijd het feest van de dag.

Zaterdagochtend was ik al verbaast dat hij nog in zijn lays-doos naast het bed lag en geen haast had om naar buiten te gaan. Het was "piep"-weer, dus zou een verklaring kunnen zijn. Toen hij na 2u nog niet opgestaan was werd ik een beetje bezorgd, eten wilde hij ook niet. De hele dag is hij binnen gebleven, liggen slapen en wilde absoluut niet eten. 's Avonds heb ik er onder dwang wat konijn in gepropt.

Vanochtend was ik om 5u klaar wakker, dus heb t hoopje maar op mn buik in bed gelegd. Even later lag meneer languit overdwars heerlijk te ronken. Tegen half 9 viel ik in slaap en stond meneer Flip op, Flip is toen enthousiast mee naar beneden gerend en wilde graag naar buiten. Even later kwam hij vrolijk terug en moest ik even mee buiten spelen. Zo gevraagd, zo gedaan (blijf wel personeel hè ;) )
Wij blij: "hij is weer beter"

Helaas, want eten wilt hij nog steeds niet. Sinds vanmiddag houden wij hem binnen, tot dat hij wilt eten. Een uurtje geleden hebben we onder dwang gemalen kipfilet met -hart moeten voeren. Nu ligt hij op zolder en daar komt hij normaal nooit, dus hij wilt echt met rust gelaten worden.

Hij lijkt nergens pijn te hebben, zijn tandvlees is ook een normale roze kleur. Wat zou er mis kunnen zijn?!

Ik heb hem bach rescue gegeven, omdat mijn ouders vannacht zijn blijven slapen en Flip vreemde mensen (iedereen behalve wij en de buren) een behoorlijke inbreuk op zijn privacy vindt. Mijn ouders komen maar 1 of 2x per jaar hier, dus dat zij echt wel vreemden.
Laatst gewijzigd door *Flip* op di 27 dec 2011, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Yvje*
#2205723
Hmmm... wat vreemd. Al moet ik even zeggen dat ook hier de katten niet willen eten als er visite is of
blijft logeren hoor ! Ik zou het nog even goed in de gaten houden en proberen of ie toch wat wil eten uiteraard ..
Als't niet snel over is zou ik deze week nog naar de DA gaan als ik jou was ..
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2205770
Ik zou naar de DA gaan.
Cuzco had het hier eens, plots niet willen eten, en hij had een luchtwegontsteking.
Katten kunnen pijn heel erg verbergen, en als ze niet gaan eten, is er meestal wel iets aan de hand. Langer dan 2 dagen niet uit zichzelf eten zou ik niet wachten om naar de DA te gaan.
#2205774
het was al uren voordat er visite kwam mis, maar netzo plots weer over!!
Gisterenavond nog onder dwang wat gemalen kip in gepropt, meeste kip zat toch op mij  >:( Vanmorgen een kuiken en die at hij met smaak op. Ik moest werken, maar meneer smste een half uur later dat de gemalen haas (160gr) ook al voor de helft op was. Nu ligt er nog een klein beetje. Hij slaapt ook weer in zijn Lays-doos. Voor vanavond ligt er een kwartel klaar  :)

Ik denk dat hij een virusje ofzo op heeft gelopen buiten en nu weer beter is. Heel naar dat ze niet kunnen praten, had DA bezoek voor vanmiddag al gepland (in belgië is 2e kerstdag een werkdag). Wat kan je je toch een zorgen maken om t beestje!
Door *Yvje*
#2205797
Ja, het is ook zo naar om ze ziek te zien of gewoon niet lekker in hun vel !
Ik maak me ook altijd meteen zorgen !! Idd, konden we ze maar verstaan !
Door *Flip*
#2205838
*Yvje* schreef: Ja, het is ook zo naar om ze ziek te zien of gewoon niet lekker in hun vel !
Ik maak me ook altijd meteen zorgen !! Idd, konden we ze maar verstaan !
je kan dan zo het idee krijgen dat een buitenstaander je debiel overbezorgd kattenpersoneel vindt, zij zien namelijk niets raars en jij hebt toch ook wel eens geen trek. Leg dan maar eens uit dat je dat voelt/merkt aan niet beschrijfbare dingen en het 'gewoon weet'... Gelukkig is nu alles weer als vanouds :)
pearlsofpassion schreef: Ik zou naar de DA gaan.
Cuzco had het hier eens, plots niet willen eten, en hij had een luchtwegontsteking.
Katten kunnen pijn heel erg verbergen, en als ze niet gaan eten, is er meestal wel iets aan de hand. Langer dan 2 dagen niet uit zichzelf eten zou ik niet wachten om naar de DA te gaan.
Een luchtwegontsteking had ik nog helemaal niet aan gedacht, omdat er geen snot oid was, wel goed om te onthouden. Ik heb nog nooit mee gemaakt dat Flip niet wilde eten, maar na 20u niet eten was er geen twijfel over dwangvoeding. Ik was anders vandaag naar DA gegaan, want 48u niet zelf willen eten is hier echt een teken voor iets ergs.

Ik weet dat katten goed zijn in pijn verbergen, maar ik kan bij Flip echt overal aan zitten en echt alles testen. Zijn reactie van 'niet zo fijn' en 'dat doet een beetje zeer' zijn voor mij overduidelijk te onderscheiden, zonder dat hij een overduidelijke reactie hoeft te laten zien. Daarom wist ik ook niet waar hij last van had, kan hem overal aanraken, hij kon van geen een aanraking echt genieten (wel borsteltje op kop, maar thats it) , maar ook geen een was pijnlijk, wel allemaal storend.  Op schoot of de bank/op buik in bed was het dan wel weer helemaal zalig...

Gelukkig is het rare beest nu weer zichzelf en vreet hij zich weer een slag in de rondte  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door