Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door flos
#2204823
Hoi,

Ik heb bij richard versvlees schapenvet korrels besteld. Maar ik heb geen idee hoeveel ik daar per dag van mag geven. Iemand een idee.

grt Yvonne
Door Mevroi Kruim
#2204825
Tja ... ik geef dat soort dingen helemaal niet. Er zit ruim voldoende dierlijk vet in een goed barf-menu en schapenvet heeft geen magische eigenschappen waardoor je het extra zou moeten voeren. En als ik schapenvet zou willen voeren dan zou ik vet lams- of schapenvlees geven.
Door beesteboelmona
#2204970
ik weeg het eigenlijk nooit af maar strooi er gewoon wat overheen.
Ik denk ongeveer 1/5 van een kilo zakje
Niet elke hond heeft nu eenmaal genoeg aan vet vlees op een gegeven moment houdt het op met de hoeveelheid vlees die je erin krijgt.
Door Tanna
#2205303
Ik heb nog nooit schapenvet gegeven. Er zit al voldoende vet aan al het vlees dat ik geef, zeker aan lams- en geitenvlees.
Gebruikersavatar
Door BaiChèDol
#2205369
Ik geef het ook niet! Geen idee hoe ze die korrels maken, ze groeien vast niet zo in een schaap. Dus mijn gevoel zegt dat dat erg kunstmatig is, ik geef veel liever een beetje vet vlees ( geit en schaap) en dat vind ik voldoende.
Door Martine-Tom
#2205450
beesteboelmona schreef: ik weeg het eigenlijk nooit af maar strooi er gewoon wat overheen.
Ik denk ongeveer 1/5 van een kilo zakje
Niet elke hond heeft nu eenmaal genoeg aan vet vlees op een gegeven moment houdt het op met de hoeveelheid vlees die je erin krijgt.
1/5e van een kilo, dat is 200 gram, is dat niet heel veel toegevoegd vet?  :o
Door beesteboelmona
#2206468
martine-tom schreef: 1/5e van een kilo, dat is 200 gram, is dat niet heel veel toegevoegd vet?  :o
Tja voor mijn hond niet voor een ander waarschijnlijk wel.
En nee hij krijgt niet weinig te eten hij krijgt net zoveel als hij op kan van vette diersoorten.
Maar hij is zo actief en heeft zoveel energie nodig om warm te blijven dat alleen dat niet genoeg is.
Hij zit nu goed op gewicht maar er moet echt geen kilo af en dat gebeurt wel als ik met schapenvet stop.
Ik heb nou eenmaal geen grote eter en ik kan het er moeilijk in stampen als hij niet wilt.
(hij eet ongeveer 3% en alles wat meer is laat hij liggen) (nee hij is niet ziek ofzo)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door