Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Monoxxide
#2200142
Hoi

Even vraagje hierover, is de eerste keer dat ik deze besteld heb.
Wat is het voedingsadvies hierin, geven jullie deze als vleesbot of halen jullie het bot eruit en dan als spier?
Heb het gevoel dat hier niet echt veel bot inzit en dat het redelijk hard is, maar wel erg veel vlees tov bot.
De jongste hier kraakt heel slecht dus daar mep/knip ik alle vleesbot nog voor, oudste kraakt alles goed weg.

Las ook al eens dat haas erg hard is, hoe zit dat met bouten of geldt dat voor alles van een haas?
Op het moment zit dit nog verpakt per 3kg in een grote zak in vriezer, heb dit eigenlijk altijd laten liggen sinds de bestelling binnenkwam omdat ik niet echt wist wat er mee te doen. Nu is vriezer bijna leeg en zal ik dit toch gaan moeten verdelen. Verdelen bij de orgaandag of er bvb kwartelkarkasjes bijgeven, bot erin laten of wegsnijden? Honden eten 3 dagen spier + vleesbot, 2 dagen orgaan + vleesbot en 2 dagen kvv.

**
Oops sorry op quote gedrukt ipv wijzig, weet niet hoe 2de bericht te verwijderen.
Laatst gewijzigd door Monoxxide op ma 19 dec 2011, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Monoxxide
#2200147
Monoxxide schreef: Hoi

Even vraagje hierover, is de eerste keer dat ik deze besteld heb.
Wat is het voedingsadvies hierin, geven jullie deze als vleesbot of halen jullie het bot eruit en dan als spier?
Heb het gevoel dat hier niet echt veel bot inzit en dat het redelijk hard is, maar wel erg veel vlees tov bot.
De jongste hier kraakt heel slecht dus daar mep/knip ik alle vleesbot nog voor, oudste kraakt alles goed weg.

Las ook al eens dat haas erg hard is, hoe zit dat met bouten of geldt dat voor alles van een haas?
Op het moment zit dit nog verpakt per 3kg in een grote zak in vriezer, heb dit eigenlijk altijd laten liggen sinds de bestelling binnenkwam omdat ik niet echt wist wat er mee te doen. Nu is vriezer bijna leeg en zal ik dit toch gaan moeten verdelen. Verdelen bij de orgaandag of er bvb kwartelkarkasjes bijgeven, bot erin laten of wegsnijden? Honden eten 3 dagen spier + vleesbot, 2 dagen orgaan + vleesbot en 2 dagen kvv.
Door SjaakBF
#2200292
Ik heb van de week toevallig ook een zak opengemaakt van 3 kg (Kiezebrink, de bouten bleken kale ribben te zijn met de voorpoten eraan of een stuk van een voorpoot eraan).  Ze zijn bedoeld voor de kleinste van de twee honden die toch aardig wat weg kraakt maar het uiteinde van de bouten is duidelijk te hard, in elk geval voor hem. Snoeischaar test heb ik niet gedaan. Ik laat hem dus eten totdat ik zie dat hij bij een stuk bot komt dat ik te hard vind, dan neem ik het af en knip ik het bot eruit.
Eerlijk gezegd vind ik de bouten voor mijn hond niks, wat er nog aan karkas aanzit stelt niks voor de poten kan hij niet echt eten. Het vlees eraf halen is zo'n gek idee nog niet (veel veiliger ook). Hij heeft niet de neiging om het laatste stukje bot af te slikken maar als hij dat wel een keer zou doen zou ik behoorlijk ongerust worden.

Ik denk dat je even moet kijken wat je honden ermee doen maar zeker in je achterhoofd houden dat ze het niet kapot gebeten krijgen.

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Door tycolaika
#2200328
boutjes heb ik geen ervaring mee
ik heb altijd karkassen
ik moet zeggen ze vinden het hier heerlijk
ja het is hard , maar mijn pupsels eten ze zo weg 9 maand en 10 maand , zonder moeite , en zonder krijt poep , of andere gekke dingen
de 2 oudste van 2,5 ook.
ik heb nu hazenkopjes besteld , eens kijken hoe ze dat bevalt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2200430
Hoewel Oscar het goed weg krijgt, wil hij na haas nog wel eens een dag later een paar kleine onverteerdbare botjes uitspugen. Verder nooit last met het eten zelf of de ontlasting.

Ik vind het an sich wel een fijn vleesbot om te voeren, naast wat kalere vleesbotten in het menu.
Door beesteboelmona
#2200477
Zowel hazenbouten als karkassen worden hier gewoon gevoerd.
Mijn monster is nu 13 maanden.
Maar ook toen hij nog maar 6 maandjes was at hij het probleemloos.
Nooit onverteerde delen en ook nooit krijtpoep.
Door Monoxxide
#2205224
Heb ze gisteren en vandaag voor de eerste keer gegeven. Zag er heel anders uit dan ik dacht eens het ontdooit was, is voor mij ook een blijvertje op de bestelling nu. Lekker veel vlees aan en het kraken viel goed mee.
Door miik
#2205230
Mijn honden zijn gek op haas, alle delen en zelfs mijn kleine Mik krijgt het goed weg !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door