Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Bumper en Boedha
#212140
Vraagje

Mijn ouders hebben 2 lapjes katten van bijna een jaar die brokjes krijgen en elke dag zo'n zakje van die vleesbrokjes van whiskas
Nu krijg ik het echt niet voor elkaar bij hen om die katten over te zetten op versvlees :(
Maar ik denk dat ik het wel red om die vleesbrokjes die ze elke dag krijgen te vervangen voor versvlees :) vooral omdat die zakjes gewoon idioot duur zijn
Nu heb ik nog zat bibi voor honden in de vriezer en ik had al gelezen dat ze dat ook goed kunnen eten ipv de bibi voor katten
Hoe kunnen ze dit nu het beste aanpakken
elke avond krijgen ze dat zakje whiskas (met z'n 2en delen) kunnen ze dan vers geven
Er staan verder altijd brokjes voor die katten dus dat kunnen ze eten waneer ze willen
En hoeveel zouden jullie geven half pond met z'n 2en of zo ?
Of stiekum aanraden om ze meer te geven dat ze waarschijnlijk bijna geen brokjes eten ;)
Of is dan de kans groot dat ze zich gaan overeten
Ze worden volgendjaar gesteriliseerd (poezen) dus mischien is de kans dan ook groter dat ze te dik worden
Veel vragen ;) maar ja ik heb dan ook absoluut geen verstand van katten buiten de boerderij katten die wij eerder hadden en gewoon met de pot mee aten

Groetjes van Gerda
Door Lizzy
#212148
Het is nog maar de vraag of de katten het eten. Veel katten die verperst zijn met die bliktroep, die weigeren vers te eten. En als ze het niet moeten, dan zullen je ouders toch eerst wat van dat bliktroep moeten mengen met het versvlees.

Ik geef mijn gecastereerde kat zelf 125 gram Bibi per dag. Dat lijkt mij voor 2 katten, die brokjes krijgen, ook redelijk.
Door Rosita
#212228
Ik weet niet hoeveel katten hondenvoer (met pens) willen eten. Hier lusten ze alleen hun eigen voer, alleen de eend/rijst van de honden (waar ook geen pens in zit) vinden ze erg lekker. Bovendien is bibi best wel grof (ook de katten variant) en dat is vaak ook erg wennen.
Door Bumper en Boedha
#212289
Okee, ik begrijp dat het gewoon eerst proberen word of ze het uberhaupt willen eten
Dan gaan we eerst dat maar proberen
En willen ze dit niet eten en ik ga weer naar Bibi dan ook maar een kleine hoeveelheid voer voor katten meenemen ipv een hele zak
Bedankt tot nog toe, en als ze het willen eten meld ik me weer
Ik rekende er trouwens zo maar op dat ze het heerlijk zouden vinden, als ik nog aan Bumper en Boedha denk toen ze het voor het eerst kregen :)
Maar goed zo werkt het dus niet met elk beest
Door Monique Barte
#220169
Is de samenstelling van Bibi of Carnibest niet verschillend voor kat of hond? Weet niet of het dan goed is om de katten vlees voor de hond te blijven geven. Ik dacht dat het anders was.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#220287
Monique Barte schreef: Is de samenstelling van Bibi of Carnibest niet verschillend voor kat of hond? Weet niet of het dan goed is om de katten vlees voor de hond te blijven geven. Ik dacht dat het anders was.
Als je brokken of blik voert is het niet aan te raden een hond kattenvoer te geven vanwege het hoge eiwit gehalte in het kattenvoer.

Als je rauwvoer geeft ligt het naar mijn idee toch anders want een kat of hondachtige in de natuur vangen beide het zelfde konijn en dan zegt de één ook niet die hoef ik niet want het eiwitgehalte is te hoog of te laag.
Mijn katten eten zelf bereid en honden cb.
Door Loeka
#220455
Rosita schreef: Ik weet niet hoeveel katten hondenvoer (met pens) willen eten. Hier lusten ze alleen hun eigen voer, alleen de eend/rijst van de honden (waar ook geen pens in zit) vinden ze erg lekker. Bovendien is bibi best wel grof (ook de katten variant) en dat is vaak ook erg wennen.
Hier lusten ze het wel met pens er doorheen. 1 wat minder... Weer een ander vindt juist dat grove van Bibi of Bandit( nog beter= grover) heel erg fijn. Zij vindt CB maar een kleffe hap :P Volgens mij dus gewoon een kwestie van smaak en uitproberen dus! ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#220463
Boris wilde eerst geen pens nu doet hij er een moord voor, schapenpens vindt hij helemaal erg lekker
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door