Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Maxxy
#2204170
Hallo iedereen,

Sinds kort hebben wij hier een vrolijke Teckel pup (Kaninchen x Dwerg) in huis rond stuiteren.
Tot op heden heeft hij alleen brokvoer gekregen, maar na het nodige gelezen te hebben over KVV, willen wij erg graag de overstap maken naar KVV.

Onlangs heb ik mezelf op dit forum aangemeld, en ben ik mezelf wat meer aan het inlezen geweest over de diverse merken.

Onze voorkeur gaat uit naar 1 van de betere/bekendere merken, maar als ik hier de diverse posts op het forum nalees, blijkt dat er zelfs tussen de "betere" merken nogal wat verschillen kunnen zijn.
Hierdoor ben ik een beetje het spoor bijster geraakt, en weet niet echt meer welke KVV ik nu het beste kan nemen voor onze Teckel.

Wat wij belangrijk vinden in een KVV voor onze Teckel:
- Geen rijst en granen
- Geen chemische toevoegingen en/of andere ongewenste toevoegingen
- Compleet voer evt. aan te vullen met bepaalde groenten e.d.
- Ruime keuze in vlees soorten

In eerste instantie ging onze voorkeur uit naar het merk Tinlo/Barfmenu.
Ik heb Tinlo een mail gestuurd met de vraag, welke product uit hun assortiment zijn zouden kunnen aanraden, maar helaas heb ik daar tot op heden geen reactie meer op gekregen, hetzelfde geld voor de online support chat op hun site.

Daarom hadden wij vandaag besloten om naar een dealer/winkel hier in de regio te rijden, die op de Tinlo site word opgegeven als Barfmenu dealer.
Eenmaal daar aangekomen bleek dat, volgens de winkeleigenaar, je Barfmenu alleen via de Tinlo site kunt bestellen, welke dan geleverd word bij een Barfmenu dealer in de buurt.
Was dus een beetje balen dat we voor niets daarheen gereden waren, zeker gezien het feit dat dit niet op de Tinlo site vermeld staat (of ben ik scheel?), maar ook gezien het feit dat veel andere merken wel gewoon verkrijgbaar zijn bij de diverse dierenwinkels/dierenartsen.

Maar goed, om een lang verhaal kort te houden.
We zijn nu dus nog steeds aan het zoeken naar een goede kwaliteit KVV, welke wel gewoon in de betere dierenspeciaalzaken/dierenartsen verkrijgbaar zijn.
Erg jammer dat Barfmenu nu eigenlijk van onze toplijst dreigt te vallen vanwege de wat moeizame verkrijgbaarheid en/of support van de leverancier.

We hopen dat er hier op Barfplaats mensen zijn, die ons kunnen/willen helpen bij het vinden een geschikte KVV voor onze Teckel.

Groetjes,

Maxxy  :)
Door nienk
#2204293
hoi en welkom hier!

dat klopt niet hoor, Tinlo kan je gewoon bij dierenwinkels kopen die het in het assortiment hebben! je kan het ook wel bestellen via webwinkels, dat is vaak iets goedkoper als je veel kan bestellen.

welke merken kan je wel bij jou in de buurt krijgen?

het is overigens helemaal niet erg om merken af te wisselen hoor, het is niet zo dat het het beste is als je 1 merk uitzoekt, en dan dat blijft voeren. (zoals veel mensen 1 merk brokken voeren). afwisseling is juist hartstikke goed. het is wel zo dat je bij sommige merken (zonder zogenoemde 'premix') af moet wisselen om je menu echt compleet te maken. van die merken (Tinlo is daar 1 van) moet je dan minstens 4 a 5 diersoorten afwisselen over een periode van ongeveer 3 weken. dat klinkt ingewikkeld, maar komt er gewoon op neer dat je nu eens het ene smaakje, en dan weer het andere smaakje pakt.

ik zou zeggen, neus gewoon eens in de vriezers bij de dierenwinkels bij je in de buurt. er ligt ook Tinlo bij winkels die niet op de site staan, vermoed ik.

succes!
Door chiva
#2204330
Vaak staan er diverse verkooppunten vermeld op een site, maar vaak is dat niet up to date.
Het beste is van tevoren zo'n verkooppunt even bellen of ze het op voorraad hebben.
Sommige verkopen het wel, maar hebben vanwege de vriescapiciteit nagenoeg geen voorraad.
En van de smaken van Tinlo Barfmenu kan je alle smaken variëren , wat ook geadviseerd wordt.
Door Maxxy
#2206077
[quote="de Meiden"]
Heb je hier al op gekeken voor verkooppunten...
http://www.tinlo.nl/?content=verkooppunten
[/quote]

Daar heb ik inderdaad al gekeken, vandaar dat ik ook naar een winkel hier in de buurt ben gereden, aangezien die in die lijst stond.
Helaas kon ik Barfmenu daar dus niet rechtstreeks kopen, maar moest ik het eerst via de Tinlo site bestellen, om het dan daar te laten afleveren.

Ik heb nu al diverse malen een mail naar Tinlo gestuurd, en ook de support chat geprobeerd, maar ik krijg geen reactie terug op de mail, en op de support chat kan ik wachten tot ik een ons weeg, maar daar is blijkbaar iedere keer net niemand aanwezig als ik er ben, ook al staat de support op online.....

Vandaag kijken of een andere winkel op de verkooppunt lijst, wel Barfmenu in de koeling heeft liggen, zonder dat ik het eerst via Tinlo dien te bestellen.

[quote="eelke"]
Welkom hier, en gefeliciteerd met dfe pupsel! Verstandige plannen hebben jullie.

Via www.carboba.nl kun je ook een boel  verschillende kvv's bestellen. Ook Tinlo. Vanaf 25 euro bezorgen ze gratis thuis.
[/quote]

Dan je voor de tip, maar volgens mij werkt die site momenteel niet, althans, hier krijg ik een foutmelding als ik naar die site wil gaan.

[quote="Pedro98"]
Gefeliciteerd en welkom op het forum. Oh en niet vergeten een foto te posten van je Puppy
[/quote]

Ik zal binnenkort een foto plaatsen, ik ben alleen nog aan het vechten met mijn digitale camera, die wil niet doen wat ik wil.  ???
Laatst gewijzigd door Maxxy op di 27 dec 2011, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door N.B.A.
#2209097
Hoi
Na onze 4 amstaffs hebben we sinds kort er ook een Kaninchen teckel bij :)
ook wij hebben voor kvv gekozen we geven haar all animal,haaksbarf naar mijn gevoel een van de betere kvv prijs is wel wat hoog
maar ze eten zo weinig per dag dat je met een kilo wel even doet vond het voor zo een kleine hond niet de moeite om  er goedkopere kvv bij te nemen.
tinlo geef ik niet omdat ik het te duur vind voor wat het is ken zo een merk of 2/3 die goedkoper zijn als tinlo en die ik er veel beter uit vind zien maar dit is verder natuurlijk een persoonlijke
mening die verder niks over de kwaliteit zegt.

grt
Laatst gewijzigd door N.B.A. op vr 30 dec 2011, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jantina
#2209381
Hoi, Ik weet niet waar je ergens woont, maar ik laat het voor mijn Teckel gewoon thuis bezorgen.
Ik wissel voor haar af tussen de merken Naturis, Tinlo, HaaksBarf en Carnibest en dat bevalt me prima. Ik heb meerdere soorten geprobeert maar ik vind bepaalde merken er gewoon niet uit zien, stinken, of mijn Teckel vindt ze te grof of niet lekker. Zo worden Alaska en Duck hier echt niet gegeten...
Door Fige
#2222574
Ik voer mijn teckels diverse KVV merken, o.a. Carnibest, Tinlo, Smuldier, Carnivoer en het KVV van VersVoer. Over de laatste ben ik wel heel tevreden. Eén van mijn honden reageert niet zo goed op kip en dit KVV is echt kipvrij! Ik geef hierbij eens in de week vis.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door