Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Danny
#2200066
Afgelopen vrijdag is Gina onder het mes geweest. Ze had na het nest een, zo leek het klein schrammetje boven haar oog, we dachten dat dit kwam door de pups...met spelen ofzo. Maar het werd toch groter...een bultje.
Bah ik hou niet van bultjes, de da kon zo niet zeggen wat het zou zijn,..dus toch besloten om het weg te laten halen. Bumtje was nog geen 0,5 cm groot, maar de snee is me toch wel tegen gevallen.
Het ziet er op zich netjes uit, hopelijkkomen de haren weer netjes terug en word het niet echt een litteken..
Met een dag of 10 krijg ik de uitslag, heb het wel op laten sturen voor onderzoek, wil toch weten wat het was!

Kan ik er eventueel iets opsmeren voor het herstel?

Afbeelding
Door Lizzy
#2200088
Ik smeer hier niks op. Zolang er hechtingen in zitten, smeer ik niks. Als de hechtingen eruit zijn, kun je met calendula aan de slag. Dat werkt wel goed tegen littekenvorming.

En nu gaan we duimen, dat de uitslag gunstig is!
#2200250
Ow jakkie, ik kan me voor stellen dat je zo'n snee niet verwacht had. Maar bultjes & Flatcoateds.. Brr, ik zou het ook hebben laten weghalen. En over een paar weekjes is het weer zwart ;)
Ik zou er niks om smeren, al was het alleen al om die kleine niet uit te lokken er eindeloos aan te gaan lebberen.

Ik duim voor een geruststellend bericht voor jullie uit 't lab!
Door Danny
#2200271
Ja nu met haar dochter erbij is het wel even oppassen. Ik hou ze voorlopig nog even een paar dagen gescheiden. De een in de bench de ander los...
Moet er niet aan denken dat die klein de wond openhaalt met haar poot of tanden...jakkie!
#2203389
Ik lees dit nu pas, wat fijn dat de uitslag goed was!

Ik was toevallig gisteren met Benthe bij de DA, ook voor een bultje wat binnenkort weggehaald gaat worden. De DA vertelde me nu al dat ik straks niet moet schrikken van de grootte van de wond, ze snijden dergelijke bultjes altijd met een marge van 1 à 2 cm rondom weg, vertelde hij. Dus dan krijg je inderdaad bij een klein bultje toch een wond van 3 à 4 cm.

Beterschap voor Gina!  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door