Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#22028
Ik moet morgenochtend nog even bellen, maar wellicht gaat chooky donderdag middag naar de acupuncturist. Ze heeft namelijk sinds de castratie last van lichte incontinentie. Ze verliest als ze ligt haar urine.
Nu ben ik dus bezig een afspraak te maken bij Erik laarakker (waarschijnlijk is het een ander uit zijn praktijk die Chooky gaat behandelen) en ik vroeg mij af wat jullie van hem en zijn manier van denken / werken vinden. Ik begin nu toch wel nerveus te worden.
Oh ja, eigenlijk moet je het voer meenemen dat de hond krijgt. Ikke dus verteld dat chooky barft. vroeg ze of ik niet een boterhamzakje mee kon nemen van wat ze krijgt. Ik maar uitgelegd dat ze zo gevariëerd eet, om geen tekorten te krijgen, dat ik dan tig boterhamzakjes mee zou moeten nemen. Als ze me maar geen vegetarische brokken aan proberen te smeren hoor!!!! ben ik zo weer weg!
Dus, wat zijn jullie meningen over de heer E. Laarakker en co.?
groetjes Eva
Door Angelique
#22069
Er staat me alleen nog iets bij uit een vorig topic dat iemand vroeg:
Weet je zeker dat het de DA was en niet de schoonmaakster ;D
Had te maken met vegabrokken:-(
Gebruikersavatar
Door Hitam
#22076
Met Erik is niets mis, alleen heb ik niet evenveel vertrouwen in de dierenartsen die hij in dienst heeft.
Ik zou het gewoon proberen en als ze je vegabrokken adviseren, gewoon vragen of ze niet iets anders kunnen bedenken. Jij bent de baas! Ze kunnen je geen dingen laten doen die je niet wilt!
Het is overigens wel verstandig om zoveel mogelijk dingen die Chooky krijgt mee te nemen en te laten testen. Het kan best zijn dat ze op sommige dingen niet goed reageert.
Gebruikersavatar
Door chooky
#22083
Thanks Tannetje,
Ben ik er toch wat geruster op.
Dan zal ik maar wat dingetjes gaan ontdooien uit de vriezer. kippevleugeltje, stukje rundvlees, stukje paardevlees, stukje konijn, eend heb ik even niet, kan ik ook niet meenemen, stukje van de islamiet (eeeeeh... van het vlees wat ik van de islamiet krijg, z'n restjes, das dus lam, rund kalf,...) een beetje cottagecheese, een ei, beetje geitemelk, m'n twee groenteprutjes (kan ik dan niet beter de ingrediënten los meenemen? beetje alfalfa, andere gespruitte dingetjes, spinazie, wortel, venkel, peterselie, knoflook, appelazijn, gember, olijfolie, visoliecapsules) volgens mij vragen ze me daar of ik net boodschappen heb gedaan ;) ;D
Door sylvia
#22135
ja,het is een bekend verschijnsel dat sommige teven incontinent worden na een castratie,heeft met de hormonen te maken.Dus ik kan het mishebben maar het lijkt me niet veel met haar eten te maken te hebben.
Dat vertellen ze er meestal niet bij hé,dat een castratie onder andere dit risico bij zich draagt. :-\
Gebruikersavatar
Door chooky
#22290
sylvia schreef: ja,het is een bekend verschijnsel dat sommige teven incontinent worden na een castratie,heeft met de hormonen te maken.Dus ik kan het mishebben maar het lijkt me niet veel met haar eten te maken te hebben.
dat denk ik ook, maar wie weet hoe die doormeetmachine erover denkt... Ik neem in ieder geval wat zakjes mee van vanalles en nogwat. We zullen zien...
Dat vertellen ze er meestal niet bij hé,dat een castratie onder andere dit risico bij zich draagt. :-\
nee >:( helemaal niets heeft die man me verteld >:( ik weet ook niet of ik daar nog wel wil komen...

Chooky wordt donderdag trouwens behandeld door Mariette Kelfkens. Zij heeft 10 jaar als gewone dierenarts gewerkt, heeft opleidingen homeopathie, polsdiagnostiek en acupunctuur gedaan en geeft nu les bij de natuurgeneeskunde voor dieren opleiding in meppel
Ik ben benieuwd
groetjes Eva
Gebruikersavatar
Door Hitam
#22696
Als je alles los meeneemt kunnen ze van ieder voedingsmiddel apart testen of het goed voor Chooky is of niet.

succes donderdag!
Gebruikersavatar
Door chooky
#23026
We zijn net terug van de praktijk. Ik moest wel een beetje lachen hoor. ik had me van dat lecherapparaat een voorstelling gemaakt als een grote machine of zo. Komt ze daar aan met een soort lineaaltje met twee zijsprieten. Maar goed, hele aardige arts. Chooky kreeg gelijk een koekje en een aai terwijl ze op de tafel stond. Ze begon chooky door te meten en inderdaad zat er aan haar achterhand wat spanningen en was het daar uit balans. Ze vertelde dat dit waarschijnlijk met het lidtekenweefsel te maken heeft wat daar zit van de operatie. Ze heeft in het begin de achterhand niet teveel gedaan omdat chooky daar nogal op reageerde (je zag haar spieren trekken), ze legde uit dat ze toch wel binnen haar energieveld aan het wroeten was en dat chooky dit niet zo prettig vond.
Chooky kreeg acupunctuurcreme op haar oren en ze legde uit dat er bij de overgang van de hals- naar rugwervels ook iets een beetje scheef zit, ook bij een van de onderste wervels, dit heeft waarschijnlijk ook te maken met het lidtekenweefsel.
Toen heeft ze Chooky een acupunctuurbehandeling gegeven met ankhnaalden (gaan niet door de huid heen) en ook op de wervels ingewerkt. Toen was het eten aan de beurt. Ze zei dat ze eerst alles in een keer zou testen en als er dan iets niet goed bleek te zijn ze dan alles individueel zou testen om te kijken wat er niet goed is voor Chooky... Maar alles is goed bevonden. :D Ik had geloof ik vijftien verschillende zakjes, wat bakjes met vloeistoffen en vanmorgen nog snel een venkel, eieren, paprika en knoflook gehaald die er ook bij zaten.
Ik moet nu een keer per 4 dagen acupunctuurcreme op haar oren doen en twee maal daags een homeopathisch middel (blaas/nier compositum). Over vier weken weer een afspraak.
Chooky vond het allemaaal wel spannend, maar ze vond de arts wel heel aardig (andersom ook trouwens). Alleen het lange stilzitten, staan en liggen, dat was wat minder.
Ik ben benieuwd, maar ik heb er wel vertrouwen in.
groetjes Eva
Gebruikersavatar
Door Hitam
#23164
Ik gebruik het ook bij dieren die zich niet graag laten prikken. Het werkt minder sterk dan prikken, maar het werkt wel degelijk.
Treinen kijken vaak een beetje boos, vooral die oude hondenkoppen. Volgens mij omdat ze niet kunnen gaan waar ze willen.
Door Lizzy
#23181
Hitam schreef: Ik gebruik het ook bij dieren die zich niet graag laten prikken. Het werkt minder sterk dan prikken, maar het werkt wel degelijk.
Treinen kijken vaak een beetje boos, vooral die oude hondenkoppen. Volgens mij omdat ze niet kunnen gaan waar ze willen.
Wat is dat dan voor creme? En wat zit erin? En wat doet het? (ben niet nieuwsgierig, maar wil wel graag alles weten ;D).
Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door Hitam
#23192
Ik heb hier even geen potje staan, een hele lijst van stoffen zit er in. Erik Laarakker heeft het laten maken.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door