Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Vlekje
#2202316
Hoi allemaal,
Soms heb ik in mijn bestelling ontzettend harde botten zitten. Bijvoorbeeld harde en scherpe haaskarkassen. Of bio-kipvleugels die vrij groot zijn en harder dan de niet-bio. Mijn pup begint met z'n 7 maanden kieskeurig te worden. Hij blieft geen harde karkassen meer, of harde vleugels. En lust ineens geen paardenspiervlees. Of geen Degomeat gemalen vlees. Eigenlijk alle botten die hard zijn wil ie niet meer, en sommig vlees ook niet. Een menu wat hem zeer goed zou bevallen is nekjes van kip/eend, rundspiervlees, konijnenniertjes en groenten.
En dat vind ik te weinig afwisseling. Bovendien heb ik nog veel in de vriezer liggen, best zonde om weg te doen.
Herkennen jullie deze kieskeurigheid?
Is het bij honden die harde of scherpe botten laten liggen, zaak van doorzetten of dan beter overschakelen? En herkennen jullie dat ze bepaald spiervlees ook niet willen?
Hij mankeert niks aan z'n gebit trouwens, dat heb ik wel even gecheckt!
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2202331
-als eerste uitsluiten dat het niets medisch is ( wisselen van de tanden bv)
-verder is er een mogelijkheid dat ie te veel eten krijgt waardoor ie kieskeuriger is geworden door een verzadigd gevoel ( geef m eens 1 of 2 dagen wat minder en kijk dan op de 3e dag of ie het oude menu nu beter opeet)
Door Lizzy
#2202552
Vlekje schreef: Hoi allemaal,
Soms heb ik in mijn bestelling ontzettend harde botten zitten. Bijvoorbeeld harde en scherpe haaskarkassen. Of bio-kipvleugels die vrij groot zijn en harder dan de niet-bio. Mijn pup begint met z'n 7 maanden kieskeurig te worden. Hij blieft geen harde karkassen meer, of harde vleugels. En lust ineens geen paardenspiervlees. Of geen Degomeat gemalen vlees. Eigenlijk alle botten die hard zijn wil ie niet meer, en sommig vlees ook niet. Een menu wat hem zeer goed zou bevallen is nekjes van kip/eend, rundspiervlees, konijnenniertjes en groenten.
En dat vind ik te weinig afwisseling. Bovendien heb ik nog veel in de vriezer liggen, best zonde om weg te doen.
Herkennen jullie deze kieskeurigheid?
Is het bij honden die harde of scherpe botten laten liggen, zaak van doorzetten of dan beter overschakelen? En herkennen jullie dat ze bepaald spiervlees ook niet willen?
Hij mankeert niks aan z'n gebit trouwens, dat heb ik wel even gecheckt!
Ik vind harde scherpe potten eigenlijk sowieso niet zo. Dus wat ik zou doen is diepvrieszakken bij de Lidl kopen, daar zo'n karkas in doen en er flink met de vleeshamer op slaan totdat het karkas flink is geplet. En ik pik dit soort kieskeurigheid dus niet, dus ik honger ze uit. Dat wil zeggen : ik neem het weg, geef de rest van de dag NIETS meer en de volgende maaltijd krijgt hondjelief exact hetzelfde eten aangeboden. Weer niet eten? Weer wegnemen en pas weer de volgende maaltijd aanbieden. Als ie het dan nog niet eet, dan vindt hij het echt echt echt niet te knagen en gaat het bij mij van het menu.

Zo eten ze hier dus absoluut geen wild. Geen vleesbot, geen spiervlees, ze motten het gewoon niet. Hert vinden ze ook goor. En dan heeft uithongeren dus echt geen zin he. Ik heb 1 keer gehad, aten ze het toch maar op, kotste ze het later toch weer uit. Dus zover laat ik het ook niet meer komen.

En dit natuurlijk met de voorwaarde dat hondjelief wel in orde is!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2202568
hier krijgen ze ook geen harde botten!
en die kieskeurigheid, je hond heeft er een beetje de leeftijd voor om te gaan miepen...
de aanhouder wint!
wat ie de ene dag niet op heeft de andere dag gewoon weer voorzetten, eten niet te lang laten staan weghalen en de volgende keer weer aanbieden...
maar zou wel van botwerk veranderen..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door