Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mainecoonowner
#2201487
Is dit bij jullie ook voor gevallen?
Thorgal wil opeens moeilijker van Haaksbarf eten.
Maar als ik er een katten brokje opleg dan wil ie het wel eten en het brokje blijft niet opgegeten achter in zijn bakje
Door *Flip*
#2201637
kan zijn de dat sterke geur van de brok zijn hongergevoel triggert. Toen Flip nog aan nieuwe smaken moest wennen legde ik altijd een klein hapje van iets dat hij erg lekker vindt naast het nieuwe. Als het bekende eenmaal op was werd plots de link gelegd dat het andere ook wel eens eetbaar zou kunnen zijn. Als ik dat niet deed werd er alleen maar vreemd naar gekeken, katten :D
Gebruikersavatar
Door koekje
#2201640
Katten kunnen wel eens kvv-moe worden, van een bepaald merk of bepaalde smaak. Op tijd afwisselen kan dit tegengaan.
Brokjes erbij doen heb ik nooit geprobeerd, vooral Ot is te brokverslaafd geweest en ik had er totaal geen zin om weer terug bij af te zijn. Je loopt het risico steeds meer brok te moeten toevoegen, katten zijn ook niet achterlijk.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2201651
Hangt wel van de kat af natuurlijk, hier laten ze brokken zonder aarzelen liggen voor vers.
Das ook omdat nu de brokken nog normaal zijn en het vers speciaal, maar ik denk niet dat ze later zo hard op brokken zullen vliegen.
Het zou me niet verbazen als Kleintje me na een half jaar barfen heel vuil zou aankijken als ik haar nog een bak brokken voor zou zetten (ben ik dus niet van plan).

Maar hier dus ook geen ervaring met brokje erbovenop.  ;)
Door Mainecoonowner
#2201979
Hij hield van het begin niet van brokjes, en ik wissel kvv af met 5 verschillende smaken, konijn, eend, rund, kip, zalm, daarnaast ook kat natuurlijk en cattery van tinlo.
en dat ene brokje eet ie niet op.
Door *Yvje*
#2202011
Hihi.. ja, heb ik wel eens bij Izzy geprobeert, is alleen een te slimme poes, heeft maar een paar keer gewerkt, daarna at
ze alleen het brokje op.
Door Limpy
#2202293
Mainecoonowner schreef: Hij hield van het begin niet van brokjes, en ik wissel kvv af met 5 verschillende smaken, konijn, eend, rund, kip, zalm, daarnaast ook kat natuurlijk en cattery van tinlo.
en dat ene brokje eet ie niet op.
Je hebt gewoon een verstandige kat ;D ouwe limpy zou dat brokje ook laten liggen.....vers is veul lekkerder vind hij!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door