Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door rupa
#2201817
Laatst gewijzigd door rupa op di 19 mar 2013, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#2201931
vanaalst schreef: smeerde het op de billetjes van m'n kids toen ze baby waren en last hadden van kapotte billen
Yep , ik ook . Zomers gebruik ik het nog weleens voor Amber ( Engelse Bull ) Amber wil dan nog weleens wat gaan smetten in de plooien . of nadat ze bv in het water is wezen snorkelen
Tessa had laatst eens een oppervlakkig schaafwondje aan haar pootje , even gereinigd en dun sudo om het wondje heen en het was zo genezen .
Door Janie2
#2221247
Helpt voor schrale billen, en wordt veel gebruikt voor dieren en mensen(kinderen).

Als ik ooit kinderen krijg, dan komt er bij mij niets van sudocreme, zwitsal, pantene en andere zooi in.
Niet op mijn kind, niet op mijn beest.

Ik moet toegeven dat ik in mijn wanhoop het een paar dagen heb geleent, voor de hotspot van mijn hond.
Deed niets, dus ben snel weer gestopt. Als het had geholpen had ik het als hoogste uitzondering gebruikt en blijven gebruiken tot de hotspot over was.
Maar ik wil eigenlijk niets van dat soort spul op de huid.

Ik zou iets natuurlijkers aanschaffen.
Niet dat natuurlijk niet heftig kan zijn, in tegendeel, maar die troep die in sudocreme zit moet je eigenlijk niet willen smeren.
Zie het maar als jeukanumaar in creme vorm.
Hij gaat er niet dood van..maar je weet nooit wat al die troep doet op korte en lange termijn.

Maar.. als je zelf normale douchegel, shampoo, bodylotion gebruikt... waarom dan geen sudocreme voor je beest..

Eigen keuze!
Laatst gewijzigd door Janie2 op wo 11 jan 2012, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2221363
Janie2 schreef: Helpt voor schrale billen, en wordt veel gebruikt voor dieren en mensen(kinderen).

Als ik ooit kinderen krijg, dan komt er bij mij niets van sudocreme, zwitsal, pantene en andere zooi in.
Niet op mijn kind, niet op mijn beest.

Ik moet toegeven dat ik in mijn wanhoop het een paar dagen heb geleent, voor de hotspot van mijn hond.
Deed niets, dus ben snel weer gestopt. Als het had geholpen had ik het als hoogste uitzondering gebruikt en blijven gebruiken tot de hotspot over was.
Maar ik wil eigenlijk niets van dat soort spul op de huid.

Ik zou iets natuurlijkers aanschaffen.
Niet dat natuurlijk niet heftig kan zijn, in tegendeel, maar die troep die in sudocreme zit moet je eigenlijk niet willen smeren.
Zie het maar als jeukanumaar in creme vorm.
Hij gaat er niet dood van..maar je weet nooit wat al die troep doet op korte en lange termijn.

Maar.. als je zelf normale douchegel, shampoo, bodylotion gebruikt... waarom dan geen sudocreme voor je beest..

Eigen keuze!
Wat heeft dit te maken met of je nu sudocreme gebruikt voor babybilletjes of je huisdier???
Waar moet ik me anders mee wassen?
Door Janie2
#2221562
Dat heeft er alles mee te maken, als je weet wat er in zit!
Er is nog genoeg, om jezelf mee te wassen of te smeren, alleen die producten zijn duur (maar ja, wat is duur).
Nouja, alles.. ik kan mij voorstellen dat als je dat soort producten gebruikt, je hebt sneller op je huisdier smeert, toch?
Terwijl als je dat zelf al niet wilt gebruiken, je al helemaal zoiets hebt van: ook niet op mijn dier.
Wil er best over uitwijden hoor, maar dan gaan we behoorlijk oftopic.

Anderzijds, ik eet ook troep: namelijk additieven in eten. Het lukt mij (nog) niet, om echt alles te vermijden.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door