Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door BubbaBling
#2201924
Lotgering wat in principe voor de hond is, kan toch ook voor de kat neem ik aan met deze samenstelling:

Samenstelling:
Totaalvoer voor de hond bevat de diersoorten Kip (25%), Lam (30%) en Rund (45%).
Het bestaat voor 70% uit spiervlees, 15% botten en 15% organen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2201939
IN theorie zou het moeten kunnen. Mits ze het eet, want ik dacht dat LG meestal wel pens had en dat moeten de meeste katten niet. Verder zou ik zeker niet alleen LG geven. Ik vind de kwaliteit niet zo denderend (alle waar naar zn geld immers) en de verhoudingen ook niet zo. Voor af en toe voor de afwisseling kan het wel.
Door BubbaBling
#2201941
Nee maar om sommige diersoorten compleet te krijgen, daarnaast barft ze gewoon.
Ik heb al bericht gehad waar pens in zit  ;)
Door *Yvje*
#2202012
Hier wel eens verschillende soorten Lg hond voor de kat gelegt, ze eten het hier niet op !
Door BubbaBling
#2202234
Ik heb een paar pakjes besteld om te proberen, dus we gaan kijken wat t doet :)
Anders vindt Bling het mss wel lekker...
Gebruikersavatar
Door Rattaplan
#2238325
Ik heb zojuist vannochtend Lotgering compleet kat besteld.

Ik ben heel benieuwd of ze het blieven  ;)
Door Baros
#2240266
Ik heb ook een tijd lotgering gevoerd. Vond het erg stinken en erg vet. Mijn kat werd er ook wat dikker van.
De verpakking is ook onhandig. 
Het duurde 3 dagen voordat meneer het at. Maar vind het toch wel lekker.
De stank (en het vieze eetbakje wat steeds vol met aangekoekt vet zat) heeft me besloten om het niet
weer te kopen.
Door BubbaBling
#2242216
Pip vind het heerlijk! Maar ik vind het ook wel wat vet hoor.
Ik geef het gecombineerd met eigen gemalen barf  ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2314943
Hier ook lotgering voor de kat. Maar omdat het wel vet is, wissel ik het af met magere varianten van haaksbarf. Op die manier blijft het allemaal betaalbaar. Ik hou Otje en Pluk goed in de gaten, qua gewicht, als ze dikker gaan worden schrap ik het voorlopig van het menu.

Ik heb wel de katten variant van lotgering, omdat die pakjes kleiner zijn en makkelijker in de vriezer kunnen.
Door Quibus
#2360069
Mijn poes eet LG met smaak op. Voor wat betreft het vetgehalte en haar omvang, ze is zo belachelijk actief (de hele dag buiten op jacht naar muizen en vogels), dat ze er niet echt dikker van wordt.
Ik wissel het wel af met eendagskuikens en kippennekjes. Mijn poezebeest eet ook pens, dus ook dat krijgt ze als de honden pens eten. Ze barft dus vrolijk mee met de jongens  :). Maar om te zorgen dat ze genoeg gezonde dingen binnen krijgt, krijgt ze ook KVV. Meestal LG, omdat ik dat ook voor de honden voer, naast hun barf, soms Darf (maar dat is duur). Ze vind de afwisseling gelukkig helemaal niet erg.
Door BubbaBling
#2360089
Grappig dat je het weer aanspreekt.
Ik zat er net aan te denken om Pip weer op lotgering te zetten, aangezien ik het niet meer trek om alles maar continue te malen en iedereen weer andere vleessoorten hier, dus wel zo makkelijk  :)
Door Indigostar
#2364507
Mijn katten eten het liefst lammix en kalfmix. Kipmix lusten ze ook. Daarnaast zijn kippenlevertjes, -maagjes en -hartjes favoriet.

Lotgering heb ik nog nooit gevoerd. Bij mij krijgen ze altijd het hele dier gemalen (70/15/15 of 75/10/15). Ik hoef geen toevoegingen, alleen vlees!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door