Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door r.ps01
#2201611
Hoi Allemaal
Sinds eenpaar dagen voer ik m'n oudste westie het leverdieet met havermout (heb de ongekookte havermout als weegmaat aangehouden, is dat goed?)
Nu maak ik me zorgen , als ze een gezwel heeft, dan wordt dit toch extra gevoed en groter door koolhydraten?
Zijn er koolhydraten die ik ipv de havermout beter kan voeren? (zoete aardappel???) of is havermout niet zo'n probleem??
Haar leverwaardes waren verhoogd en ze drinkt en plast heel erg veel (ze is inmiddels 14) Een gezwel is niet aangetoond, maar bij een oude hond niet onwaarschijnlijk.
Kan ik haar behalve mariadistel nog iets extra's geven?
Als ze zoveel blijft drinken , moet ik over 4 weken weer bloedprikken
Alvast bedankt voor het antwoord en met vriendelijke groet
Roos
Gebruikersavatar
Door choopy
#2201636
Is er een echo gemaakt van de lever??
Bij Djilly dachten ze in eerste instantie ook aan een gezwel, maar dat bleek "gelukkig" een ontsteking te zijn die met AB goed aangepakt kon worden
Door Lizzy
#2201833
r.ps01 schreef: Hoi Allemaal
Sinds eenpaar dagen voer ik m'n oudste westie het leverdieet met havermout (heb de ongekookte havermout als weegmaat aangehouden, is dat goed?)
Nu maak ik me zorgen , als ze een gezwel heeft, dan wordt dit toch extra gevoed en groter door koolhydraten?
Zijn er koolhydraten die ik ipv de havermout beter kan voeren? (zoete aardappel???) of is havermout niet zo'n probleem??
Haar leverwaardes waren verhoogd en ze drinkt en plast heel erg veel (ze is inmiddels 14) Een gezwel is niet aangetoond, maar bij een oude hond niet onwaarschijnlijk.
Kan ik haar behalve mariadistel nog iets extra's geven?
Als ze zoveel blijft drinken , moet ik over 4 weken weer bloedprikken
Alvast bedankt voor het antwoord en met vriendelijke groet
Roos
Hoi Roos,
In de regel wordt kanker inderdaad gevoed door koolhydraat. Waar zit dat gezwel? Wat is er aan de hand met de lever? Hoe zijn haar nierwaardes (aangezien ze ook veel drinkt en plast)?
Door r.ps01
#2202362
Hoi Lizzy en Choopy

Een echo is nog niet gemaakt en een gezwel ook nog niet aangetoond. Nierwaarden waren goed, niets verontrustends. Dus puur die leverwaarde was verhoogd. Ziekte van Cushing hebben ze kunnen uitsluiten.
Uit voorzorg wil ik haar andere koolhydraten geven. Vandaar mijn vraag.
Veel groetjes van Roos
Door Lizzy
#2202549
Tja, in geval van leverproblemen is koolhydraat verstandig. In geval van kanker niet. Dus dat zou je dan toch eerst moeten uitsluiten.... En als het wel kanker is, dan wordt je natuurlijk in jou geval door de hond of door de kat gebeten :-\
Door r.ps01
#2209441
Hoi Allemaal

het lijkt de goede kant op te gaan. Ze eet het leverdieet goed en haar buik wordt minder dik (misschien toch een leverontsteking ondanks dat de ontstekingsparameters in het bloed dat niet aangaven) en ze drinkt ook wat minder, wel nog meer dan de anderen en ze ligt niet meer in haar eigen plas te slapen.
Wel gaan met de ondersteuning van acupunctuur door en natuurlijk de mariadistel en het leverdieet.
Dus hier zijn we voorzichtig positief
Dank voor het meedenken.
Veel groetjes van Roos
Door Celicaatje
#2239428
Lizzy schreef: Hoi Roos,
In de regel wordt kanker inderdaad gevoed door koolhydraat. Waar zit dat gezwel? Wat is er aan de hand met de lever? Hoe zijn haar nierwaardes (aangezien ze ook veel drinkt en plast)?
Dag Lizzy,
Bij Misty is een punctie gedaan. Men gaf aan dat de aangeprikte cellen geen kwaadaardige zijn.
Helemaal 100% uitsluitsel dat er geen kwaardaardige tussen zit kan niet gegeven worden.
Dan moet Misty opengehaald worden, haar hele lever zit onder de cellen. Ze is 13+ met een hartruis.
Maar nu ben ik toch wat angstig met die koolhydraten. De da heeft aangegeven dat een nierdieet goed zou zijn, zij hebben alleen hill's blik of brok.
Eerlijk gezegd ben ik roepende in de woestijn, bang het verkeerde te doen en schade aan te richten.....
Door Mevroi Kruim
#2240298
Celicaatje schreef: Dag Lizzy,
Bij Misty is een punctie gedaan. Men gaf aan dat de aangeprikte cellen geen kwaadaardige zijn.
Helemaal 100% uitsluitsel dat er geen kwaardaardige tussen zit kan niet gegeven worden.
Dan moet Misty opengehaald worden, haar hele lever zit onder de cellen. Ze is 13+ met een hartruis.
Maar nu ben ik toch wat angstig met die koolhydraten. De da heeft aangegeven dat een nierdieet goed zou zijn, zij hebben alleen hill's blik of brok.
Eerlijk gezegd ben ik roepende in de woestijn, bang het verkeerde te doen en schade aan te richten.....
Maar een nierdieet is anders dan een leverdieet. Dus welke is het nou?
Door Lizzy
#2240300
Celicaatje schreef: Dag Lizzy,
Bij Misty is een punctie gedaan. Men gaf aan dat de aangeprikte cellen geen kwaadaardige zijn.
Helemaal 100% uitsluitsel dat er geen kwaardaardige tussen zit kan niet gegeven worden.
Dan moet Misty opengehaald worden, haar hele lever zit onder de cellen. Ze is 13+ met een hartruis.
Maar nu ben ik toch wat angstig met die koolhydraten. De da heeft aangegeven dat een nierdieet goed zou zijn, zij hebben alleen hill's blik of brok.
Eerlijk gezegd ben ik roepende in de woestijn, bang het verkeerde te doen en schade aan te richten.....
Een nierdieet slaat in dit geval echt serieus nergens op.
Ik zou persoonlijk het lever dieet blijven voeren, met de havermout. Ik zou er vanuit gaan dat er geen kwaadaardige cellen zijn, nee, dat kunnen ze niet 100% garanderen maar je moet toch wat, en ze zien een hoop uit een punctie... Het leverdieet: daar doet ze het goed op, dus ik zou daar mee doorgaan en de koolhydraten toch voor lief nemen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door