Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#2201402
Net met Misty naar de DA. Die kwam in het bos naast mij lopen en was zeer timide. Thuis wilde ze de auto niet uit, gleed er uiteindelijk ook uit. Binnen niet kunnen/durven springen, duidelijk ongemak/pijn dus ik had zoiets van of je hebt iets gevroten (wat niet Misty's ding is maar je weet maar nooit) of er zit ergens iets mis. Het is dus het laatste. Ze is door haar rug gegaan en ik verdenk een niet nader te noemen labrador die ik er van de week afgetrapt heb. Dat dit al een beschadiging heeft veroorzaakt en dan net in het begin vd bosronde een misstap. Want toen ik net nadacht bedacht ik me ook dat ze vanaf dat moment lastig de auto in/uit wilde...Rimadyl injectie gehad en voor 10 dagen Rimadyl mee en rustig aan doen...leuk als we vrijdag naar de camping gaan. Ze is nu echt enorm down, zelfs haar kop optillen is teveel moeite, kan geen kwispel vanaf en ze loopt als een hond van 15. Leuk hoor labradors!

Verhaaltje labrador. Ik liep met een kennis die 9 golden retrievers heeft toen er zo'n chocolade lab van 45-50kg de groep in kwam denderen, duidelijk zijn lul achterna. Dus hij gooit onder alle teven zijn neus onder de staarten. Toen hij bij Misty aankwam zei die; tot hier en niet verder. Heel netjes maar dat was midden in de groep en hij grijpt haar toch. Nou 26 tov ca 45kg dat red je niet dus ze komen omhoog met zijn 2-en en hij gooit zijn gewicht in de strijd dus ze klappen achterover waarbij Misty vol op haar rug valt met die lab er nog bovenop. Ik heb die lab uiteindelijk er vanaf getrokken en een zwieper opzij gegeven waarbij ik zelf nog een spier verrekt heb. Natuurlijk geen eigenaar te bekennen. Lab had echter bord voor zijn kop ter grootte van het bos ofzo en dendert weer de groep in, wordt weer afgesnauwt door diverse teven en klapt weer op Misty. Dat herhaalde zich een keer of 5 a 6 totdat ik hem toch zo zat was en hem eraf getrapt hebt. Dus heb zo'n donkerflauw vermoeden dat de oorzaak hierin ligt! Later kwam ik de eigenaar tegen, die vroeg of ik een bruine lab gezien had, ja dus, gelijk maar verteld dat ze daar wel wat meer appel op moet proberen te krijgen omdat hij erg vervelend was. Ja kan er niets aandoen loopt een loops teefje hier. Waarop ik zeg; ja dus...geen antwoord op gekregen.

Sorry voor de mensen hier die wel een opgevoede lab hebben.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2201408
Had het je al gezegd, maar heel veel beterschap voor Misty  :-* :-*

Hoop dat ze snel herstelt en weer snel de oude is!!
Gebruikersavatar
Door kira
#2201589
Ach arme Misty. Beterschap voor haar.

En Foppe merkt op dat hij het erg vervelend vindt dat Misty zo'n vervelende ervaring had met zijn rasgenoten.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2201655
Beterschap voor je meisje! :-*
Als ze er zo timide van is, moet ze er wel behoorlijk last van hebben, sneu hoor!
Door Cindy de Wolf
#2201740
Sanyo schreef: Beterschap voor je meisje! :-*
Als ze er zo timide van is, moet ze er wel behoorlijk last van hebben, sneu hoor!
Je weet hoe Misty is, ze heeft niet voor niets de bijnaam apie, vanwege haar snelheid/flexibiliteit. Nu ligt ze er als een dood vogeltje bij en kan ze niet op bed/bank komen :-[ :-[ Hoop maar dat het snel beter wordt.
Door Lizzy
#2201816
Begrijp ik het nou goed dat Misty zo erg pijn in haar rug heeft? Arme meis...... :(

Sterkte met haar!
Door Jolly
#2201891
joh meid, geen excusses nodig. Ik erger mezelf als Lab eigenaar regelmatig aan andere lab eigenaren die vinden dat hun Lab mag denderen en tank mag zijn, : omdat dat nu eenmaal labgedrag eigen is" NOT.

maar dat terzijde; geef Misty een knuffeltje.
Door Cindy de Wolf
#2202775
De rimadyl doet zijn werk, lopen gaat wel weer aardig, ze kwispelt er ook (gelukkig) weer lustig op los, alleen springen of dalen doet nog duidelijk au.
Door Bien
#2203242
Fijn dat het water beter gaat met Misty, Cindy!
Wat traumeel erbij geven misschien.... ideetje...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door