Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door orion
#218693
Mijn zogende franse bulldog eet nu ca 1500 gram carnibest per dag en haar pups zijn nu 3 weken oud, het wordt dus tijd om bij te voeren, maar de carnibest is hier te grof voor, nu voer ik ze al 2 dagen de carnibest voor de kat, dit is fijner, maar kan dit natuurlijk niet blijven voeren
hebben jullie ervaring met het fijner malen van de carnibest ??
en zoja waar doen jullie dit mee
de blender gaat denk ik niet lukken.

wie o wie heeft hier ervaring mee
Door danielle1980
#218699
ik zelf heb nu pupjes 10 weken,
hebben vanaf 3 weken gewoon cb natuurmix gehad,
niets gemalen.
alleen in begin de hele grote stukken eruit gehaald.
maar dat was alleen de eerste paar dagen.
ze hebben er nooit problemen mee gehad,
denk ook gewoon dat je het zo kan geven en het niet hoeft te malen.

voor de kat lijkt mij niet echt goed,
maar dat weet ik niet zeker. :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 06 dec 2004, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door orion
#218757
[quote="danielle1980"]
ik zelf heb nu pupjes 10 weken,
hebben vanaf 3 weken gewoon cb natuurmix gehad,
niets gemalen.
alleen in begin de hele grote stukken eruit gehaald.
maar dat was alleen de eerste paar dagen.
ze hebben er nooit problemen mee gehad,
denk ook gewoon dat je het zo kan geven en het niet hoeft te malen.

voor de kat lijkt mij niet echt goed,
maar dat weet ik niet zeker. :-\
[/quote]

ik weet natuurlijk niet van wat voor ras jij pups hebt, maar als ik al de te grote stukken er uit moet halen, krijgen ze totaal niks geen vlees binnen
franse bulldog puppies van 3 week zijn nog erg klein hoor !!
Door Lizzy
#218760
Misschien kun je (2de hands) een vleesmolentje aanschaffen. Je kunt een handmolentje kopen (deze zijn goedkoop) of een goedkoop electrisch vleesmolentje. Daar zou je dan de CB doorheen kunnen halen.
Door K@rin
#218761
Ik vond dat ook een probleem in het begin ..........
ook al waren het Pyr-pups.
Ik heb de eerste 2 weken de grote stukken er uitgehaald en die met een staafmixer fijn gemalen.
Als je die niet hebt zul je het met een scherp mes fijn kunnen snijden.
Ik vond het wel een geklieder hoor !!
Door K@rin
#218763
[quote="Lizzy"]
Misschien kun je (2de hands) een vleesmolentje aanschaffen. Je kunt een handmolentje kopen (deze zijn goedkoop) of een goedkoop electrisch vleesmolentje. Daar zou je dan de CB doorheen kunnen halen.
[/quote]

Ja, daar ben ik nu naar op zoek voor het komende nest .....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#218812
Ik heb bij mijn pups in het begin altijd de grote stukken met de keukenschaar in passende stukjes geknipt werkt perfect, als je het maalt wordt het nogal plakkerig.
Door Elvira
#219710
ik heb m'n pups rodi gegeven en dit maakte ik fijn met de staafmixer. Het eerste kregen ze gemengt met puppymelk, ze werden er wild van. En langzaam gingen ze over op alleen rodi, maar wel fjin gemaakt. Langzaam aan steeds korter fijn maken, tot ze het gewoon aten. Dit waren wel golden pups, dus een maatje groter.
Door Ollie
#219715
Ik gaf onze pups destijds gewoon rodi, en zocht de grotere stukken eruit.

Ik ben trouwens begonnen met tartaar, en dat ging erin als koek.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#219773
Ik heb de Cb toen ook in de keukenmachine gemalen. Gaat prima.
Ik heb dat overigens maar 1 week gedaan, daarna konden ze het zelf wel. Begin ik wel pas vanaf 4 weken.
Laatst gewijzigd door Angelique op di 07 dec 2004, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#220061
Je kunt trouwens ook van het natuurvoer een "puppy-uitvoering" bestellen. Deze wordt dan zo fijn gemalen als het kattenvoer. Meestal is het wel op voorraad (in Ermelo) anders is het op bestelling leverbaar.
Door orion
#220154
normaal voer ik dus ook de rodi, dit gewoon zo uit het pak, dus niet gemalen, heb nu 2 pakjes rodi gehaald en een vleesmolen besteld
deze zal er aan het eind van de week wel zijn, dan kan ik gaan malen
Jammer dat ik dat van die puppie uitvoering niet wist, mijn leverancier is juist een vooraadje op wezen halen, had ze het mooi mee kunnen nemen, maar goed , als alles gaat zoals ik hoop, heb ik over een paar dagen gemalen CB
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door