Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door AnneGTS
#2200307
Hoi,

Onze hond heeft een lange tijd erge last van haar darmen gehad. Op dit moment gaat het goed.
Ze krijg Darf Eko KVV dat bestaat uit kip, rund, lam, geit en groenten.
We willen haar geen granen meer geven, en zo min mogelijk extra's, want we weten niet precies of/waar ze allergisch voor is.
Nu wil ik haar wel graag iets te kauwen geven met oud & nieuw, vooral om haar af te leiden van het vuurwerk. Maar wat kan ik het beste geven? Waar zitten weinig (geen) toevoegingen in, en wat is een beetje licht te verteren?
Ze heeft behalve de KVV de afgelopen maanden alleen 1x een stukje gedroogde vis en een stukje haaienkraakbeen gekregen, naast de darf voeding. Beiden hebben gelukkig niet voor darmproblemen gezorgd. De gedroogde vis was binnen 1 sec. op. Haaienkraakbeen duurde wat langer, maar is niet meer voor oud&nieuw te krijgen.

Iemand tips over wat ik kan geven? Ik heb hier wat buffelhuidjes liggen, maar dat durf ik niet te geven. Ik heb geen idee of er toevoegingen bij zitten, maar het ruikt zelfs een beetje naar plastic...  ???

Ik moet deze week nog langs de (dieren)winkel, heeft iemand tips over wat ik mijn hond zou kunnen geven?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2200323
haaienkraakbeen zou ik iig niet geven...
ook geen andere botten uit de dsz
probeer het eens met een kipkarkas
weet niet waar je woont maar all animal heeft gedroogde paardenl*llen daar doen ze wel effies mee..
Door AnneGTS
#2200335
Bedankt voor de snelle reacties!

Darf in een kong is misschien ook een goed idee! :)

Ik woon in zuid-limburg, volgens mij is er geen all animal verkooppunt hier in de buurt. Waar kan ik evt het beste kipkarkas kopen?
Waarom zou je trouwens sowieso geen haaienkraakbeen geven?
Laatst gewijzigd door AnneGTS op ma 19 dec 2011, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2200369
darf in de kong, gedroogd koekje er op klemmen. die is wel even zoet!

vind ze groente lekker? ik snij voor Reus wel eens een stuk winterwortel in de vorm van een kegeltje, wat precies (met veel moeite) in de kong past, daar is hij ook best een tijdje mee bezig!

puur gedroogde dingen zou je wel kunnen proberen. iets zonder toevoegingen of conserveermiddelen.

voor de zekerheid zou ik het dan zoeken binnen de diersoorten die ze al eet.

gedroogde lamsoren, bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2200378
[quote="AnneGTS"]
Bedankt voor de snelle reacties!

Darf in een kong is misschien ook een goed idee! :)

Ik woon in zuid-limburg, volgens mij is er geen all animal verkooppunt hier in de buurt. Waar kan ik evt het beste kipkarkas kopen?
Waarom zou je trouwens sowieso geen haaienkraakbeen geven?
[/quote]
omdat ik daar tegen ben, haaienvangst
Door fransbulletje
#2200399
De bullen krijgen hier alleen maar nylabones en zijn daar geweldig mee in hun schik.

Buffelhuid botten zijn hier levensgevaarlijk, slikken te grote stukken door met alle risico's van dien.
Gedroogde kippepootjes ook geprobeerd maar gaat ook fout.
De gedroogde kalfsribben van all animal vinden ze geweldig maar die hou ik vast en dan mogen ze kluiven anders gaat ook dat fout.
Door fransbulletje
#2200402
[quote="fransbulletje"]
De bullen krijgen hier alleen maar nylabones en zijn daar geweldig mee in hun schik.

Buffelhuid botten zijn hier levensgevaarlijk, slikken te grote stukken door met alle risico's van dien.
Gedroogde kippepootjes ook geprobeerd maar gaat ook fout.
De gedroogde kalfsribben van all animal vinden ze geweldig maar die hou ik vast en dan mogen ze kluiven anders gaat ook dat fout.

[/quote]

Gedroogde kalfsribben zijn van any animal :doh: bestelde ze in de webwinkel maar die is er helaas niet meer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door