Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dian
#2199291
Rakkers vriendinnetje (ODH) heeft dus een hartruisje, is ontdekt bij de 9 weken enting. Groeien ze daar nog overheen, of heb je nu gewoon een potentiële hartpatiënt in huis??
Gebruikersavatar
Door Dian
#2199301
vanaalst schreef: zo, geloof dat ik daar niet blij mee zou zijn :-\
niet gechekt door de da voor het verlaten van het nest?
jawel, met 6 weken zijn ze gechipt en helemaal nagekeken. Er is toen niets gevonden. Wel bij een broertje van haar, die is zelfs ingeslapen...........
Er wordt hoe dan ook niet meer met mams gefokt, dit was het laatste nest van haar, maar goed, ze heeft het wel doorgegeven aan de fokker en gaat volgende week nog een keer naar de DA om te laten luisteren en eventueel een echo :-[ Zet wel even een domper op de komst van Cleo :-X
Door nienk
#2199309
het kan toch ook heel onschuldig zijn? ik bedoel, natuurlijk heb je het liever niet, maar volgens mij hoeft de hond er niet per sé last van te hebben of krijgen. Ik ken kinderen die er over heen zijn gegroeid, misschien kan dat bij honden ook?
Door miik
#2199313
Ja dat kan bij honden ook. Ik heb dat wel vaker gezien in de praktijk dat een pupje met de eerste entingen een ruisje heeft en dat dat met 12 weken of later helemaal weg is. Wel is het natuurlijk zaak om het goed in de gaten te houden.
Door sella
#2199315
Buffel had dat ook na de 2e enting, die is er overheen gegroeid.
Ik zou een echo overwegen, ik heb buffel vaak laten controleren en hij was met 6 maanden hartruis vrij.
Door charmed
#2199572
Hier ook ooit een sheltie gehad die met 6 weken geen hartruis had maar met 9 weken dus wel. Dat is nooit over gegaan. Het hartruisje is naar verloop van tijd wel erger geworden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2199714
Het is even afwachten. Op die leeftijd kunnen die kleppen nog wel sluitend groeien. Echter dat een broertje er al is overleden is natuurlijk niet hoopvol :-\  De echo zal wel wat uitkomst bieden.
Door tessa
#2199911
Bij een boxer is het niet ongwoon dat er op jonge leeftijd een hartruisje te horen is.
Wel even in de gaten houden natuurlijk, vaak groeien ze er overheen maar niet altijd
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door