Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2196293
Deja poept de laatste tijd nogal in huis, het begon met spugen op zalm de week erop weer zalm en pik zwarte onlasting, daarna op pens weer donkere ontlasting maar niet zo zwart als de keer ervoor.
Ik vind ook wel een een harde drol in huis, en vannacht lag er weer een harde drol op de tegels en in haar biabed waar ze in lag lag er ook een en daar lag ze gewoon naast.
Wat moet ik hier nou van denken, als ze moet dan doet ze het ook denk ik en als dat nou toevallig s'nachts is nou dan maar s'nachts.
Wie kan mij raad geven wat ik daar nou mee moet.
Laatst gewijzigd door deja op zo 18 dec 2011, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2196576
deja schreef: Deja poept de laatste tijd nogal in huis, het begon met spugen op zalm de week erop weer zalm en pik zwarte onlasting, daarna op pens weer donkere ontlasting maar niet zo zwart als de keer ervoor.
Ik vind ook wel een een harde drol in huis, en vannacht lag er weer een harde drol op de tegels en in haar biabed waar ze in lag lag er ook een en daar lag ze gewoon naast.
Wat moet ik hier nou van denken, als ze moet dan doet ze het ook denk ik en als dat nou toevallig s'nachts is nou dan maar s'nachts.
Wie kan mij raad geven wat ik daar nou mee moet.
Gaat ze er echt voor zitten om te poepen of rolt de keutel er gewoon uit?
Mijn vorige oudje voelde kennelijk niet meer als er ontlasting kwam. Er lag dan regelmatig een drol op haar ligplek of tijdens het wandelen rolde die er zo uit onder het lopen. Niet altijd, hoor, ze ging ook wel gewoon zitten om te poepen.
Door deja
#2196595
Ze gaat er zowiezo niet meer voor zitten, al een tijdje niet meer, ze trekt haar rug rond en dan lopend rolt het eruit. Hoe ze het s'nachts in huis doet weet ik natuurlijk niet maar vannacht lag er een op de grond (tegels) en een in haar bak vlak naast haar.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2196642
deja schreef: Ze gaat er zowiezo niet meer voor zitten, al een tijdje niet meer, ze trekt haar rug rond en dan lopend rolt het eruit. Hoe ze het s'nachts in huis doet weet ik natuurlijk niet maar vannacht lag er een op de grond (tegels) en een in haar bak vlak naast haar.
Heeft ze geen last van haar rug??
Bij Djilly begon het ook zo (al konden we dat pas achteraf verklaren) poepen met kromme rug, blijven lopen. Soms op meerdere plekken en ook rustig in huis.
Tijdens een check bij de DA bleek uiteindelijk dat ze spondylose had en hebben we haar op pijnstillers gezet. Vanaf het moment dat de pijnstillers begonnen te werken, ging het poepen ook beter.
Nu krijgt ze sporadisch nog een pijnstiller, wel aanvullende dingen zoals Puur Glucosamine en Puur Spiersupport. Maar als ik merk dat het ontlasten weer moeilijk gaat, dan is het weer even een paar dagen pijnstillers erin en het gaat weer prima..
Door deja
#2196655
Ja dat is exact wat jij zegt, ik ga morgen een afspraak met Erwin maken, maar kan hij dat dan zo zien of zij spondylose heeft.
Door deja
#2196853
Ik heb net met Erwin gesproken en kan met Deja zondag terecht voor 2 foto's van haar rug en een bloed onderzoek. Vandaag was niet handig zij hij vanwege het bloedonderzoek (weekend voor de deur). Ik hoop dat er wat uitkomt dat het voor haar wat beter wordt en dat ze dan weer normaal gaat poepen.
Door Lizzy
#2198405
deja schreef: Deja poept de laatste tijd nogal in huis, het begon met spugen op zalm de week erop weer zalm en pik zwarte onlasting, daarna op pens weer donkere ontlasting maar niet zo zwart als de keer ervoor.
Ik vind ook wel een een harde drol in huis, en vannacht lag er weer een harde drol op de tegels en in haar biabed waar ze in lag lag er ook een en daar lag ze gewoon naast.
Wat moet ik hier nou van denken, als ze moet dan doet ze het ook denk ik en als dat nou toevallig s'nachts is nou dan maar s'nachts.
Wie kan mij raad geven wat ik daar nou mee moet.
De ontlasting was toch niet meer donker?

Ik vind van mijn oudere honden vaak ontlasting in huis. Brutus liet gewoon keutels vallen en had dat niet eens zelf in de gaten. Pinkel heeft nu idem. Ja, ze worden ouder en de sluitspieren werken allemaal zo denderend niet meer.
Door deja
#2198628
Dat kan ik mss een beetje begrijpen, maar van de week lag ze er gewoon naast in haar biabed lag een flinke keutel en zij lag er naast te slapen.
Afgelopen dinsdag s'avonds om ong. 1/2 8 stond ze op uit haar bed liep naar de deur, en ik zag het alweer aan haar houding trok krom en het leek wel weer een baggerboot.
Dan spuit  het eruit op diverse plekken want de dame loopt gewoon door.
Het was toen weer aardig donker maar geen dropkleur net even lichter. Jonomo vroeg wat ze had gegeten nou die avond haaskarkas met spier maar daar kon het nog niet van zijn dat was te snel.



en s'morgens had ze pens van smuldier gehad, ze zij toen, daar is de ontlasting zo donker van en van pens gaan ze wel eens aan de dunne.
Ik heb gistermorgen weer pens gegeven maar een stuk van een lap lams. Daar heb ik wat eierschaalpoeder overheen gedaan en dat is goed bekomen.
Ik weet het ook af en toe niet meer, maar het feit dat ze haar rug zo krom trekt en dan gaat lopen keutelen dat is toch niet goed??
Laatst gewijzigd door deja op za 17 dec 2011, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2199142
Ik zeg "de leeftijd". Mijn twee oudjes doen precies hetzelfde. Ze voelen toch een soort aandrang, moeten iets kwijt, zijn een beetje de weg kwijt en keutelen. Brutus keutelde soms in zijn slaap maar ook terwijl hij liep. Pinkel terwijl ze loopt of als ze in haar mand ligt te draaien en te krabben. En ja, ik zie dan ook een opgetrokken rug.
Door deja
#2199221
Nou ik ga het horen hoop ik vandaag, als dat zo zou zijn is er niets aan te doen natuurlijk en een harde keutel vind ik nog niet zo erg maar aldoor diaree daar dat is niet zo prettig. Het gaat al goed sinds afgelopen woensdagochtend dinsdagavond dus nog diaree mogelijk oorzaak pens, daarna is het hard gebleven ze krijgt nu ruim 2 weken probiotica mss dat dat aanslaat.
#2199393
Ik ben net bij Erwin geweest en de uitslag is erg slecht ze heeft in ernstige mate spondylose hij noemde het de ziekte van bechterew.
Dat zij haar ontlasting zo laat lopen kan ze helemaal niets aan doen de boel is gewoon verlamd achter en dat word er niet beter op door dat die achterkant zo slecht is heeft ze ook darm problemen en dus regelmatig diaree.
Er komen steeds meer uitvalsverschijnselen en ik zal aan moeten geven wanneer het zover is.
Hier had ik echt niet op gerekend, en ben ook erg van slag.
Ik vroeg om pijnstillers maar Erwin zei heeft ze dan pijn, waarop ik antwoordde ik denk het eigenlijk niet hij zij ik denk ook dat ze geen pijn heeft, en pijnstillers werken niet gunstig op haar darmen dan wordt het alleen maar erger.
Dus conslusie gewoon doorgaan met de puur gluco en probiotica en visolie.
Ik heb het ook over de brok gehad met hem omdat dat mij wat stabieler voer lijkt, waarop hij antwoordde je kan het allicht proberen.
Wat geven jullie voor advies ze reageerd nu op bv. vis niet goed dus geen vis meer op pens had ze het van de week ook nu net spoot alle groente van gisterochtend eruit, midden op een stoep, bij Erwin op de rontgentafel lag ook een flinke keutel.
Ik vind het bijzonder moeilijk om dat te beslissen wil haar nog even niet kwijt.
Maar volgens Erwin is het eind toch wel redelijk snel in zicht.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door