Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ~anna~
#21978
Veel dierenspeciaalzaken vinden het niet rendabel om versvlees te verkopen.
Er zijn zelfs winkels die de vriezers er uit gegooit hebben en zelfs ook geen pens of rodie verkopen.Zal de supermarkt in de toekomst dan de enige zijn waar je dan terecht kunt.Trouwens de dierenspeciaalzaken zijn ook wel duur en de prijzen tussen de winkels is ook zo verschillend.Bij de een kost een kennelverpakking 33 euro en bij een ander 38 omdat de winkeln zelf de advies prijs mag betalen.Eukanuba kost toch ook bij iedereen ongeveer hetzelfde grote prijsverschillen kom je alleen maar tegen bij het versvlees.Dat klopt toch niet.Voor brokken hebben ze geen vriezer nodig en dat verse spul kost alleen maar stroom zal dat het zijn.
Door sylvia
#21979
[quote="balou"]
Veel dierenspeciaalzaken vinden het niet rendabel om versvlees te verkopen.
Er zijn zelfs winkels die de vriezers er uit gegooit hebben en zelfs ook geen pens of rodie verkopen.Zal de supermarkt in de toekomst dan de enige zijn waar je dan terecht kunt.Trouwens de dierenspeciaalzaken zijn ook wel duur en de prijzen tussen de winkels is ook zo verschillend.Bij de een kost een kennelverpakking 33 euro en bij een ander 38 omdat de winkeln zelf de advies prijs mag betalen.Eukanuba kost toch ook bij iedereen ongeveer hetzelfde grote prijsverschillen kom je alleen maar tegen bij het versvlees.Dat klopt toch niet.Voor brokken hebben ze geen vriezer nodig en dat verse spul kost alleen maar stroom zal dat het zijn.
[/quote]
NOu ik denk dat het aan de dsz ligt.Hier zijn er best nog zat dsz te vinden met vriezer,en de prijs ligt vrijwel overal ongeveer gelijk.Kennelverpakkingen heb ik nog nooit in een dsz gekocht maar altijd bij een kennel grossier,dat scheelt heel veel met een winkel.Dat sommige dsz de vriezer eruit gooien is omdat ze waarschijnlijk geen klanten ervoor hebben en last hebben van ruimte gebrek.
#21982
Hier in de buurt is een keten van ongeveer 5 winkels ermee gestopt.En ik ga het nu ook bij een groothandel kopen het scheelt enorm vandaar dat ik een vriezer ga kopen zeker nu ik een pup erbij heb ze eet echt wat weg.Maar het is prachtig om te zien.Bij de fokker kreeg ze droogvoer dus dook ze gelijk toen ze hier kwam gelijk in de bak van de volwassen hond.En ze dronk ook veel in het begin maar dat was snel over toen ze op vers ging.
Door qyan
#21994
de meeste dierenwinkels bij ons verkopen ook gewoon vers hoor. er is 1 dierenwinkel die alle merken vers voor je wil bestellen als ze het niet in het normale assortiment hebben. en de rest van de dierenwinkels hier verkopen, duck, rodi, energique, runner en smuldier.
de prijzen verschillen wel verschrikkelijk veel!
#22020
Inderdaad zie ik meer en meer dierenwinkels die de vrieskist eruit gooien. Ik denk, dat de omzet in vers vlees veel te laag is, dus er moet veel worden weggegooid. Brokken worden nu eenmaal nog steeds het meest afgenomen, dus daar zitten de speciaalzaken niet zo snel met voorraden die over de datum zijn of wellicht neemt de fabrikant die terug.
De vraag moet gewoon weer toenemen, dan komt de vrieskist wel terug.
gr.
Nicolette
Door Angelique
#22064
Schuld ligt niet geheel bij de DSZ. Als ik zie wat b.v Duck bij de groothandel kost en daarbij met watvoor gemak het hier in de grensstreek tegen dumpprijzen wordt weggezet naar de particulier toe, dat is te belachelijk voor woorden. Dan zou ik als DSZ hier in de buurt dat spul ook niet hoeven hebben. Daarbij als je de aanschaf vriezer rekent, pandhuur, stroomverbruik, personeelskosten e.d. en ook daar weer bij rekent dat de particuliere grootverbruiker het ook vaak tegen gereduceerde prijzen thuisbezorgt krijgt en daarmee vaak ook nog alle vrienden en kennissen van goedkoop voer voorziet, is het zakelijk gezien gewoon een juiste beslissing om die vriezers eruit te gooien. Want wanneer je een reële prijs aan het product moet hangen wordt je weer weggezet als afzetter omdat Pietje van de hoek het voer zwart en voor weinig doorverkoopt.
Daartegenover staat dat de meeste droogvoeders een vastgestelde bodemprijs hebben en stunten met de prijzen niet is toegestaan. Uiteraard worden ook droogvoerders tegen kenneltarief weggezet, maar deze leveranciers hanteren daarvoor veelal strengere eisen en voorwaarden.
#22236
De brokken die ik er nog bij voer komen ook tegen kenneltarief en dat gaat op precies dezelfde manier als vers vlees. Iemand die 6 grote honden heeft en een kennel koopt het in en een aantal anderen, die minder en/of kleinere honden hebben, nemen het weer van haar af tegen kennelprijs.
We blijven gewoon mensen he, als we iets voordeliger kunnen krijgen, dan zullen we het niet nalaten.
gr.
Nicolette
Door Angelique
#22445
[quote="oebaya"]
De brokken die ik er nog bij voer komen ook tegen kenneltarief en dat gaat op precies dezelfde manier als vers vlees. Iemand die 6 grote honden heeft en een kennel koopt het in en een aantal anderen, die minder en/of kleinere honden hebben, nemen het weer van haar af tegen kennelprijs.
We blijven gewoon mensen he, als we iets voordeliger kunnen krijgen, dan zullen we het niet nalaten.
gr.
Nicolette
[/quote]

Nee precies, men heeft gelijk, je moet naar je eigen portomonee kijken, maar maak dan aub geen verwijt als het voor een dsz geen haalbare kaart meer is en deze stopt of zowiezo nooit begint aan versvoer. Dat is gewoon de keerzijde van de medaille.
#22449
Denk dat we het ook iets anders moeten zien Angelique.

Ze verkopen het niet omdat er geen of niet genoeg vraag naar is...... (ongeacht wat de prijs is).

Indien 80 % van de baasjes vlees zou voeren hadden ze ongetwijfeld alle soorten op voorraad tegen betaalbare prijzen ;D

Het voedingsverhaal moet bij de bron beginnen m.a.w. bij de fokkers/sters en bij de DA's en aangezien die het
a. geen ruk kunnen schelen
b. flink verdienen aan brokken
is het ook niet of nauwelijks te veranderen. Kwestie van 'vraag'.

Kennels beginnen om een 'gratis' proefzakje mee te geven van het beste merk (totdat er weer een leukere vertegenwoordiger langskomt met nog leukere puppypakketjes) en in bijna alle gevallen kun je ook een grote zak meenemen tegen speciaal kenneltarief.
#22468
De fokker van mijn pupje geeftbrokken ik kreeg ook een puppy pakket mee hij had het liefste dat ik dat merk ook doorging voeren.Maar mijn volwassen hond kreeg al vers en dat heb ik hem ook vertelt en beide honden moeten het liefste toch hetzelfde voer krijgen.De opa van mijn pup krijgt ook vers samen met zijn roedelgenoten.En hun baasjes geven daar de pups vanaf dat ze gespeent worden al vers.De kans op doorschieten in de groei of groeipijnen schijn je met vers veel minder last van te hebben.Mijn pup is fijn gebouwd en groeit heel gelijkmatig daar ben ik wel blij om. Volgens de Da weegt ze geen grammetje teveel dus ik blijf haar zo doorvoeren op mijn gevoel.En ze krijgt iets meer voor haar gewicht dan dat ze eigenlijk hoeft te hebben.Ik ben wel beniewd naar haar broetjes en zusjes volgens de fokkers zijn dat flinke pups geworden.Het nestje was heel eenvormig dus ik denk dat ze zo flink zijn geworden door de brokken.
Door qyan
#22470
[quote="Paul_Barte"]
Kennels beginnen om een 'gratis' proefzakje mee te geven van het beste merk (totdat er weer een leukere vertegenwoordiger langskomt met nog leukere puppypakketjes) en in bijna alle gevallen kun je ook een grote zak meenemen tegen speciaal kenneltarief.
[/quote]

hoe herkenbaar ::)
Door qyan
#22472
[quote="balou"]
De fokker van mijn pupje geeftbrokken ik kreeg ook een puppy pakket mee hij had het liefste dat ik dat merk ook doorging voeren.Maar mijn volwassen hond kreeg al vers en dat heb ik hem ook vertelt en beide honden moeten het liefste toch hetzelfde voer krijgen.De opa van mijn pup krijgt ook vers samen met zijn roedelgenoten.En hun baasjes geven daar de pups vanaf dat ze gespeent worden al vers.De kans op doorschieten in de groei of groeipijnen schijn je met vers veel minder last van te hebben.Mijn pup is fijn gebouwd en groeit heel gelijkmatig daar ben ik wel blij om. Volgens de Da weegt ze geen grammetje teveel dus ik blijf haar zo doorvoeren op mijn gevoel.En ze krijgt iets meer voor haar gewicht dan dat ze eigenlijk hoeft te hebben.Ik ben wel beniewd naar haar broetjes en zusjes volgens de fokkers zijn dat flinke pups geworden.Het nestje was heel eenvormig dus ik denk dat ze zo flink zijn geworden door de brokken.


[/quote]

zou heel goed kunnen.
met qyan hadden we afgelopen juli de nestdag. de rest uit het nest zat nog aan de puppybrokken (waren toen toch al bijna 11 maanden)
waren allemala groter dan qyan, zelfs 1 van de 2 teven was groter dan hij. de andere weet ik niet want er waren in totaal 4 pups afwezig.
bij een eventueel volgende pup (maar voorlopig nog lang niet en waarschijnlijk niet zolang qyan leeft) ga ik toch proberen een fokker te vinden, liefst goede werklijnen en 1 die geen brokken gefet. gefet ie wel brokken dan eventueel proberen om mijn eventuele pup al op vers te zetten als hij nog daar is. of dit lukt ::)
#22518
Er zijn fokkers van grote rassen die groeipijnen en doorschieten hopen te voorkomen door gelijk volwassen voer te geven b.v. brokken op lams en rijst basis.Omdat ze ook niet geloven dat het speciaal voer voor pups van grote rassen deze problemen
kan voor komen.Als ik zelf nog brokken gaf zou ik zeker niet kiezen voor voer op lamsbasis want ik ken de verhalen van mensen die hun hond alleen maar dat soort voer blijven geven omdat hun hond geen andere brok meer verdraagt.Ze dachten lams klinkt goed is wat duurder(meestal) moet wel goed zijn.
#22586
[quote="balou"]
Er zijn fokkers van grote rassen die groeipijnen en doorschieten hopen te voorkomen door gelijk volwassen voer te geven b.v. brokken op lams en rijst basis.Omdat ze ook niet geloven dat het speciaal voer voor pups van grote rassen deze problemen
kan voor komen.Als ik zelf nog brokken gaf zou ik zeker niet kiezen voor voer op lamsbasis want ik ken de verhalen van mensen die hun hond alleen maar dat soort voer blijven geven omdat hun hond geen andere brok meer verdraagt.Ze dachten lams klinkt goed is wat duurder(meestal) moet wel goed zijn.
[/quote]
wat zijn die verhalen dan?
ben gewoon nieuwsgierig
Door Angelique
#22589
Oke, je kunt nu natuurlijk met een vingertje naar de fokkers gaan wijzen.
Maar hoeveel puppykopers volgen het advies van de fokker op. Ja, sommige 3 maanden en dan zegt het juffie van de dsz iets anders en zijn ze alaminute en graag om.

Mijn inziens is het grootste struikelblok voor vers niet de verkrijgbaarheid, want in iedere appiehappie ligt Rodi en soms ook Smuldier oid. Dus waar een wil is is een weg. Nee, de gemiddelde hondenbezitter zwicht graag voor het gemak van pletter een hand brokken in de bak en klaar. Dus als een Da of juffie van de dsz zegt dat brokjes beter zijn, dan gaan ze daar maar al te graag in mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door