Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door labradorluna
#2197284
Hallo allemaal

Ik heb op dit forum al eerder vragen gesteld over mijn labrador Luna van nu 11 maanden. Ze heeft in de zomer een aseptische meningitis gehad en 8 weken prednison daarna. Ze is nu helemaal opgeknapt , van de medicijnen af, weer op haar goede gewicht(ze was aangekomen door de prednison)Ook heeft ze nu  sinds de zomer kvv.
Nu is ze voor het eerst loops en sinds 1 week valt haar vacht flink uit. Is dat een bekend verschijnsel? Graag advies hierover.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2197407
ik herken het wel,
mijn amstaff teef baby heeft dit ook, na een paar weken flink verharen groeit de vacht bij haar weer terug.
op brokken was het bij haar zelfs zo erg dat ze helemaal kaal werd op haar rug,

ik denk dat de loosheid(hormonen) bij sommige teven gewoon wat meer zichtbare effecten geeft.

ik zou het even aankijken en misschien helpt een dag vette vis invoeren bij jou ook.
Door deja
#2199224
Deja had dat vroeger ook en had alleen dat varkenshaar dan nog op haar rug zitten, heb toen van alles geprobeerd voor de vacht maar niets hielp.
Zij was om de 5 maanden loops en was op een gegeven ogenblik meer uit vacht dan erin. Ze had maar heeel kort een knappe vacht.
Ik heb toen besloten haar te laten helpen en over was het.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door