Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Yvje*
#2145907
Ik moet Axl officieel deze maand in laten enten, omdat ik het overzichtelijker en makkelijker vind
om direct met meerder katten heen te gaan wil ik hem in Febr laten enten, echter, is hij zolang beschermd ?
Ik heb al heel wat info gezocht over het laten titeren en niet laten enten maar ik laat hem wel enten,
waarschijnlijk alleen niesziekte, alleen wil ik wel zeker weten dat het vaccin niet is uitgewerkt tegen die tijd...
Gebruikersavatar
Door koekje
#2145909
De kans is niet heel groot dat hij dan net niesziekte oploopt. Het is maar een paar maanden en Axl is geen klein kittentje meer. Mocht hij in de tussentijd wel iets oplopen, zal hij er vast niet dood aan gaan.
De officiele beschermingstijd is voor niesziekte ruim 1 jaar en voor kattenziekte (parvo) ruim 3 jaar.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2146049
Mijn DA zei indertijd dat je niet te lang mocht wachten omdat het geboosterd moet worden.  Maar ik hoor steeds meer berichten die dat tegenspreken, dus ik weet niet of je dat wel mag geloven...
:-\
Door *Yvje*
#2151570
Ja, helaas doen zeer weinig hier in de omgeving dus alleen nies ... heb geen auto dus kan ook niet kilometers verder heen gaan.
Zal dus helaas moeten enten, vandaar dat ik voor een dode enting ga, iets minder heftig hoop ik ...
Vind het ook belachelijk, ze deden het niet omdat zij dan alleen voor mij moeten bestellen en
het makkelijker is om een cocktail te geven... ik zal mijn moeder eens lief aankijken, misschien dat ze me naar Appingedam wil
rijden, daar gaat de fokster ook heen en die geeft dus wel alleen niesziekte ..
Ik wordt iedere keer aangekeken alsof ik m'n dieren verwaarloos !! Ga nog èen DA proberen hier vlakbij maar
denk niet dat ze het hier wel doen hoor .. helaas zijn de DA's hier ook nog eens fel tegen vers voeren
en iedere keer weer komen ze met zogenaamde feiten dat vers zo slecht is ... ik ga de discusssie niet meer aan,
ik zeg dat ik overtuigd ben door mijn ervaringen met mijn dieren en dan weer wordt je aangeken van "die is niet wijs",
misschien dat 9 van de 10 mensen klakkeloos iets van een DA aannemen, ik niet dus, ik ga altijd eerst zelf
goed uitpluizen tot op de bodem of iets wel klopt, of de meds die ik krijg niet te schadelijk zijn etc.
Kan me d'r behoorlijk over opwinden iig, wou dat er hier in de buurt een pro vers DA zat !
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2196682
Hoe oud is Axl? Wanneer heeft hij welke vaccinaties gehad?
Ik kwam op dit onderwerp omdat ik ook aan het zoeken ben of ik mijn katten nu wel of niet moet vaccineren.
Eerder had ik al titer laten bepalen en bleken ze voldoende antistoffen te hebben.
Nu lees ik dat ze ook nog eens geheugencellen blijken te hebben welke je niet eens kunt meten!
Als katten van jongs af aan goed gevaccineerd zijn, is het zelfs mogelijk dat ze levenslang beschermd zijn lees ik nu.
Dat is nogal een groot verschil met de info die wij voorgeschoteld krijgen om maar te blijven herhalen met vaccineren, van cocktails nog wel.
Zijn er hier ook mensen die vaccineren met een homeopathisch middel?
Groetjes Linda
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2198063
Niet elke cattery vaccineert de kittens op dezelfde leeftijd.
Het schijnt een verschil te maken of een kitten gevaccineerd is op 6 of 9 of 12 en/of 15/16 weken.
Wat is je plan na het lezen van het artikel dat je hier plaatste?
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2198244
Hallo Tanja,

Ja ik doelde op sonodes. Ik ben nog niet zo thuis in de homeopathische vaccinaties.
Daarin ben ik me nu aan het oriënteren, of dat misschien een oplossing zou zijn?

Groetjes Linda
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door