Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2196112
Nadat ik de tanden van Berlioz heb gezien bij de dierenarts en ik dus begin volgend jaar (lees: volgende maand) een afspraak moet maken voor een tandsanering voor meneer denk ik dat het toch verstandig is om de boel toch maar eens echt over te zetten ipv alleen maar carnibest te geven. Ik denk dat dat een van mijn goede voornemens gaat worden voor 2012 8)

Bovendien denk ik dat als Berlioz op zijn eten moet knagen hij het ook minder snel er weer uit zal gooien (regelmatig gooit hij vlak na het eten het hele spul er weer uit) en hopelijk misschien ook minder gaat snacken bij de buren ::) (het viel me trouwens nog mee, hij weegt 'slechts' 6,5 kilo, 2 kilo er af zou fijn zijn dus)

Maar om alvast wat inspiratie op te doen: wat voor knaagdingen vinden de katten van jullie lekker?
#2196119
... wat niet... :D
Ik heb echt heel makkelijke eters maar voor t volgende doen ze wel een extra dansje

qua bottigheid : kwartel [met èn zonder jas], duif en haas [maar dat laatste is nogal gevorderd knagen]
spier : lekker lapje paard of taaie koe ;D
#2196150
Joh, Cera heeft heel lang nodig gehad om paard te leren waarderen.. ze kreeg steeds weer dat vermaledijde beest in d'r bak
Houtduif is indertijd herplaatst wegens categorisch weigeren[door beide]... nu vinden ze dat veel lekkerder dan saaie duif

Volgens mij is er maar 1 manier : veel verschillende smaken en hapjes in huis en maar experimenteren en
ècht sommige dingen moeten ze een paar keer ruiken voordat ze t daadwerkelijk met smaak eten [dat was iig bij Cera t geval]
#2196240
die van mij eten alleen dingen met jas, maar maken af en toe een uitzondering voor een kippennek.

maar konijn vinden ze superlekker, net als muis en kuiken, kwartel lusten ze allemaal, kleine knagers ook, hamsters lust alleen kai, maar die eet liever geen grote rat, terwijl plien daar helemaal wild van wordt.hele vis eet alleen jet, plien eet de filet's van een hele vis, kai eet alleen filet's zonder vis (tonijn en zalm gaan er wel in, koolvis en tilapia soms, maar zo'n niet schoongemaakte vis begint hij niet aan).
#2196343
Kippenvleugels staan sowieso op het lijstje, die snapt zelfs Angel  :biggrin2:

Het is ook gewoon een kwestie van van alles proberen en niet te snel opgeven, en vooral op dat laatste is het tot nu toe misgelopen bij me. Voordeel (hoop ik) is wel dat ze nu de carnibest van Angel mee eten, dus dat is al kip, kalkoen, lam, eend en zelfs de natuurvoer gaat er goed in tegenwoordig...

Iedereen tot nu toe bedankt voor de inspiratie, ik heb er best zin in om eindelijk dan toch maar eens die stap echt te zetten... nu nog aan meneer Saille vertellen  :biggrin2: :-X
#2196410
Ik heb er hier ook eentje die regelmatig haar eten uitkotst. Heb jij daar een patroon in gezien?
Hier word er gekotst als het eten te koud is, super lekker is (en dus naar binnen geschoven word), te laat geserveerd word, op een ander tijdstip geserveerd word en kipfilet/dijbeenvlees word altijd uitgekotst. Daarbij is de kans op kotsen hier ook groter als het gemalen is. Vandaar dat bij mij deze kat ook vanaf 1 januari geheel over gaat op barf en nu dus in de oefenperiode zit. ;)

Wat hier al goed gegeten word: stukjes kippennek, konijnenonderdelen (niet de koppen) en fazantkarkas. Daarnaast laat ik het kalkoenvlees, rundvlees en lamsvlees zo groot mogelijk.

(Eendennekken vinden hier de harige katten overigens minder lekker en word ongemalen ook echt niet aangeraakt)
#2196476
Het is bij te snel eten, te veel eten, eten, even wachten en dan nog iets eten  :-\ ik dacht ooit dat wel of niet koolhydraten uitmaakten, weet ik nu niet meer zo zeker, maar stress is wel duidelijk een factor.
Aan de andere kant, kuikentjes, hoe snel hij die soms ook weg krijgt, kotst hij voor zover ik weet nooit uit...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door