Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2195928
Pens en boekmaag (als een geit een boekmaag heeft tenminste). Botten zou ik niet doen. Van hele jonge kleine geitjes kan je wel ribben en een nekje voeren, maar volwassen geiten zijn denk ik te hard. Fond van trekken kan natuurlijk wel.
Het velletje kan je looien. Voor sloffen of een vloerkleed. De hoorn als knaagstick (ook wel hard) of als kapstok in de gang schroeven.
Als je ook het vlees van de botten afsnijdt, zou je denk ik wel aan 20 kilo vlees kunnen komen.
#2195941
**Jolanda** schreef: Wij voeren toch naar verhouding van een prooidier?
50%vleesbot is 50% bot en 50% vlees, dus 25% bot.
Van 50kg geit (wel een grote geit trouwens) houd je dan ongeveer 12,5kg bot en 37,5kg vlees en orgaan.
Ja, maar je kan de botten niet helemaal kaal snijden, dus letterlijk iedere gram vlees eraf. Blijft er ook nog vel en vet over en het vlees dat direct onder de huid zit.
Door flin
#2195943
**Jolanda** schreef: Wij voeren toch naar verhouding van een prooidier?
50%vleesbot is 50% bot en 50% vlees, dus 25% bot.
Van 50kg geit (wel een grote geit trouwens) houd je dan ongeveer 12,5kg bot en 37,5kg vlees en orgaan.
no way, dat een dier meer dan 15 % uit bot bestaat
#2195972
Oke weet ik ff genoeg.

Ene dwerggeit weegt tussen de 25 en 50 kg. dit is een behoorlijke grote en dikke dus vandaar dat t bovengewicht heb aangehouden.

Ik kan 2 geiten hier uit de buurt overnemen maar dat moet dan wel uit kunnen met de slachtkosten en zo.
Door miik
#2199063
Ik heb een (paar) keer een dikke grote dwerggeit gehad en dat viel mij zwaaaaar tegen.
Hij zat voor een groot deel vol met een mega pens vol met stront. Verder veel vet en heel weinig vlees.
Ik heb daarna bedankt. Was me te duur.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door