Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#2195694
Wasabi is gewend om kvv te eten en dat gaat er ook met smaak in. Ik wil hem strakt op barf hebben, maar voorlopig laat ik het even bij de kvv. Ik wil hem darf, bibi, tinlo, haaksbarf, carnivoer en all animal gaan geven in de smaken eend, rund, kip, konijn, vis, lam en kwartel.
Ik zou dat aan willen vullen met mixen van kiezebrink. Is dat goed of zouden jullie dat niet doen?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2195723
De verschillende kvvtjes klinkt allemaal wel goed. De KB-mixen zijn niet compleet. Ik geloof dat de meeste daarvan teveel bot hebben. Dit zou je kunnen compenseren door wat gemalen spiervlees eraan toe te voegen of los wat spiervlees erbij geven. Hij zal niet snel een tekort van eea krijgen denk ik zo, maar het is wel belangrijk dat hij goed kan kakken. Doe ook drollenstudie en hou de percentages van je menu in het oog.
Door hannabelgje
#2195743
Gezien de prijzen van de kvv zit ik er hard over te denken om voor meneertje zelf te gaan malen. Gemiddeld 6 euro per kg vind ik toch niet mis. Vooral omdat ik alles in de vriezer heb liggen. Ik ga wel de darf geven, die is lekker grof en niet zo duur. Ook de bibi blijft erin en ik heb in de vriezer nog wat tinlo liggen en van de fokker nog wat carnibest.
Door fem fatale
#2195766
Waarom wacht je met overzetten?

Kai en Plien hebben bij mij een weekje KVV gegeten, omdat Kai zeker brokken gewend was en van Plien wist ik het niet. Maar na een week vond ik hun maag wel sterk genoeg en ben ik prooi aan gaan bieden. Moederpoezen hebben geen krop, dus ik nam aan dat kittens prima in staat zouden zijn om hun eten zelf te kauwen en dat bleek ook zo te zijn.
Door Mevroi Kruim
#2195767
Ik zou gelijk overgaan op barf ipv tig verschillende soorten kvv te voeren. Dat kan 'ie makkelijk, de Gnurkels waren veel kleiner toen ze hier kwamen en die zijn ook heel snel aan de kippennekken gegaan. En die kwamen van brok. Hoe eerder hij leert kauwen en verschillende smaken en texturen leert kennen hoe beter.

Ik zou dus de CB geleidelijk aan vervangen door knaagspul.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2195774
Je kan nu zeker beginnen met barfdingen erbij te geven. Een kippennekje, heel lapje spiervlees. Naar wens mag je de vleesbotjes meppen, maar ik heb dat eigenlijk nooit gedaan.
Hoeveel hij wil eten hangt van hemzelf af. Ik denk dat 200 gram geen rare hoeveelheid is.
Door hannabelgje
#2195820
Ok dan zal ik dat eens gaan proberen vanavond. Er staat kwartel op het kattenmenu dus dat zou wel geschikt zijn om mee te beginnen denk ik. Ik ben eigenlijk meteen op kvv gegaan omdat ze bij de fokker geen botjes wilden eten.
Hij krijgt nu twee keer per dag een volle bak voer van ruim 100 gram en die gaat meestal op. Dan ploft hij wel zowat uit elkaar. Maar die hoeveelheid is dus normaal. Dan laat ik dat gewoon zo.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2195822
Je zou de kwartel wel in handige kleinere stukken kunnen knippen. Meer zou ik er niet aan doen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2195859
Ik zou op 13 weken nog mintens 4 keer per dag voeren.  ;)
Pas vanaf 6 maanden ging ik op 2 of 3 keer per dag.

Verder zou ik ook al gewoon met barf proberen.
Muis en kuiken zullen er vast ook al erg goed ingaan (naast de al gegeven tips  :P)
Door hannabelgje
#2195883
Gezien het feit dat Wasabi nog niet zelf zijn eten kan klaarmaken, hij niet bij de andere katten mag eten en ik heel de dag moet werken, kan hij maar 2X per dag eten. Jip kreeg ook 2X per dag vanaf dat hij 10 weken was en dat is ook een mooie grote kater geworden.  ;)
Door hannabelgje
#2195914
Dat snap ik hoor. Als de mogelijkheid er was geweest dan had ik hem 3X per dag eten gegeven, maar helaas gaat dat niet.
Door flin
#2195931
huh?

's morgens vroeg voor je werk
in de middag als je thuiskomt
laat in de avond voor naar bed gaan

1-2-3... :)
Door hannabelgje
#2195936
In de ochtend voer ik om 05.30, dan ben ik om 17.00 uur thuis en ik ga om 21.00 uur voeren. Ik zou hem kunnen voeren om 17.00 uur, maar dat zit dan wel dicht op die van 21.00 uur. Ik weet niet of dat handig is.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door