Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2195365
Onze Liz is nogal allergisch.
Allergisch voor gevogelte en granen(die laatste kreeg ze, bij ons, al nooit. Maar hier zijn we achter gekomen door een haaronderzoek; http://www.natuurlijkinbalans.nl/ )

Wanneer ze loops is, is ze hypergevoelig; dan is een microkruimel al voldoende..... en uiteraard is ze, zoals een echte bull terrier betaamd, een vuilnisvatje en slobbert ze een kruimel al vlot weg, mits ze die tegenkomt.

Maar nu krijg ik een beetje het idee dat ze ook nog eens allergisch reageert op metaal;
als ze gegeten heeft, krijgt ze rode stippels op haar neus en (kleine) bultjes over haar lijf (ze eet uit een rvsbak)
als ze in haar bench (gegalvaniseert staal)gelegen heeft (voor een uur of 3-4) en ik haal haar er uit; flink veel bulten over haar hele lichaam.

Toeval; kan natuurlijk. Misschien geef ik haar iets waar ze niet tegen kan. Of er is iets in huis waar ze niet tegen kan.
In alle gevallen is het wel iets waar ik me zorgen om maak; ze had dit namelijk voorheen niet.....
Dan is ze een allergie tegen 'iets' aan het opbouwen, toch? En dan duim ik m'n duimen niet blauw maar rauw dat ze niet tegen alles, wat ze tegen gaat komen in haar leventje een allergie, opbouwt  :'(

Maar in eerste instantie; kan een hond allergisch zijn voor metaal? En; is dit op een of andere manier te testen?
(de voerbak is nu vervangen voor een plasic voerbak, d'r bench is vervangen door een stoffenreisbench)
Laatst gewijzigd door Inge en Bono op wo 04 jan 2012, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ulla
#2195371
Door haar metalen bak, en bench te vervangen door ander materiaal ben je al aan het testen.
En ja een hond kan allergisch zijn voor metaal.
Hopelijk kom je er achter wat het is.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2195378
Druif als ik ben, dacht ik er niet aan om de waterbak te veranderen door een plasticapparaat  :-[ Gaat morgen gebeuren (niet dat ze hier zoveel water drinken, maar ook maar even voor de zekerheid)
Bedankt voor je reactie!!
Door Parelridder
#2195388
Ik ken meer honden die allergisch zijn oor metaal. De bench is echter niet van RVS, dus lijken dan al 2 allergieen te zijn :(
Ik zou eet- en waterbakken van glas organiseren. Ik verwacht dat dit minder gauw reactie geeft. Mischien heb je een overschaal of sla kom of zo zo die daar even toe kan dienen?
Succes!
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2195416
Parelridder schreef: Ik ken meer honden die allergisch zijn oor metaal. De bench is echter niet van RVS, dus lijken dan al 2 allergieen te zijn :(
Ik zou eet- en waterbakken van glas organiseren. Ik verwacht dat dit minder gauw reactie geeft. Mischien heb je een overschaal of sla kom of zo zo die daar even toe kan dienen?
Succes!
Glas- check; gaan we doen!! Bedankt!!
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2195421
kira schreef: Kan ook nog het schoonmaakmiddel zijn waarmee je dat schoonmaakt.
Ik gebruik andere middelen om de voerbak en de bench schoon te maken..... Maar ik ga wel ff kijken of daar misschien dezelfde stoffen in zitten!! Bedankt!
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2195433
Monoxxide schreef: Ken ook wat bulletjes die reageren op die metalen bakken. Krijgen dan bultjes op de kin, is dus zeker het proberen waard.
Helemaal niet fijn om te weten dat 't kan, maar toch ook weer wel (lekker duidelijk wat ik bedoel  :-\ maar dan ben ik in ieder geval niet gek dat ik 't denk  :-\) we gaan alle metaal even uitbannen hier! Jij ook bedankt!

Voerbak en waterbak zijn iig van hetzelfde materiaal, vertelde de meneer na testen, maar de bench dus niet..... Alle 3 gaan even verdwijnen.

Bedankt voor het meedenken allemaal alvast!!  :-*
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2196480
Water en voerbak van glas.
Stoffen bench opgezet.

Vandaag geen bulten gezien (tenminste; niet erbij gekomen. De andere bulten zijn aan het wegtrekken)
Pffffff, wiefke; we gaan het aanzien of het zo blijft.....
#2198783
Gisteren haalde ik haar dus weer uit haar stoffen bench; zwaar in de bulten.
Gisteravond haar kleden uit de bench gehaald en gewassen met ander wasmiddel. En haar qua eten alleen een lap rundvlees gegeven.

Vanmiddag; bultloos (tenminste; geen nieuwe erbij) uit de bench....
#2198792
oh jeetje, dat is een gedoe zeg...

ik kan je denk ik alleen aanraden een tijdje heel precies bij te gaan houden hoeveel last ze er van heeft, waar ze gelegen/geslapen/gegeten heeft, waaruit, waarmee gespeeld, etcetera.

en niet teveel in 1 keer veranderen! natuurlijk wil je dat het snel overgaat, maar op de lange termijn is het vooral handig om te weten waar het van is.

ik zou in eerste instantie ook aan het metaal denken.

wat voor een halsband heeft ze om?

had je toevallig de kleden uit de metalen bench in de stoffen bench gedaan, zonder te wassen?
#2198854
nienk schreef: oh jeetje, dat is een gedoe zeg...

ik kan je denk ik alleen aanraden een tijdje heel precies bij te gaan houden hoeveel last ze er van heeft, waar ze gelegen/geslapen/gegeten heeft, waaruit, waarmee gespeeld, etcetera.

en niet teveel in 1 keer veranderen! natuurlijk wil je dat het snel overgaat, maar op de lange termijn is het vooral handig om te weten waar het van is.

ik zou in eerste instantie ook aan het metaal denken.

wat voor een halsband heeft ze om?

had je toevallig de kleden uit de metalen bench in de stoffen bench gedaan, zonder te wassen?
Ja dat is het zeker.... arm kind!  :-\

Een agendaatje wordt nu al bijgehouden. En inderdaad; ik baalde eigenlijk al dat ik 2 dingen in 1 keer had gedaan; nou weet ik nog niet of het van de kleden komt (die inderdaad in eerste instantie zo overgelegd waren :-[ en nu dus gewassen zijn (maar ja; ook weer ander wasmiddel voor de zekerheid  :-\ ) )
Of van het niet geven van konijn.... (volgens de haartest was Liz allergisch voor gevogelte (en granen) Dus heeft ze qua vleesbot met name konijn gehad) Heeft ze een allergie daartegen opgebouwt?
Of toch iets anders....

Haar halsband zit niks van metaal aan(nylon met een plasic sluiting) Wel een musketonhaak(aan de lijn) trouwens, maar zou ze dan niet alleen op haar rug/tussen haar schouders moeten krijgen? Ik ga eens kijken van welk materiaal de musketonhaak gemaakt is....

Maar ik ga nu dus (om dat ik daar toch al mee bezig was, domdomdom) die 3 dingen gelijk houden deze week;
*eten (geen konijn)
*Geen contact met metaal (en als dat per ongeluk toch voorkomt, opschrijven wanneer en hoe)
*en wassen met ditzelfde wasmiddel.

Is ze deze week verder vrij, ga ik testen welk van deze 3(konijn, wasmiddel of metaal) ze op reageert.
Welk van de 3 het ook is (en misschien helemaal niet, is het iets anders  :-X ) Het blijft bagger, want dat betekent dus dat ze allergieën opbouwt, mi. En daar worden we niet vrolijk van  :'( Ik heb al eens gezien wat allergieën doen met een hondje, kan wel janken!! Ons meiske  :'(

Bedankt voor het meedenken!!  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door