Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2194801
Pup van ca 10 wkn in opvang met 'buikklachten' pijnlijke buik. Giardiatest negatief. urine laten nakijken. PH7 SG 1010 struviet geen bloed en geen eiwit sporen. Pup lijkt ook vaginitus te hebben gezien de plakkerigheid om de vulva.

Onbekend wat ze gegeten heeft. Ze moest geeuthanaseerd worden wegens nestoverschot bij een boer via DA ipv geeut. bij mij gekomen.  De ontlasting die vanochtend kwam was het eerste sinds ik haar gisteren ophaalde om 15 uur. Was een hele berg grijzige ontlasting. Sinds gisteren krijgt ze carnivoer om over te gaan op BARF.

Gelijk al cranberry geven of het eerst nog even aan kijken?
#2195189
ik hoop dat dit door het eten wat ze nu krijgt verdwijnt. ik heb het idee dat het beter is als vanacht. Terwijl ze gisteren een pijnstiller gespoten heeft gekregen. Ze heeft vanochtend gepoept. Daarna niet meer maar ze krijgt nu carnivoer en geen idee wat ze hiervoor heeft gekregen. Verder krijgt ze nu even niets anders op haar gewei na.
#2195965
Grijswitte ontlasting hadden mijn honden als ze eens te veel bot hadden gehad. Maar ik denk niet dat ze BARF hebben gehad bij die boer? Schandig... pups in laten slapen omdat er te veel waren... Zet ze dan in een advertentie gratis af te halen  :dumbells: Assistente werkte er zeker nog niet zo lang? Struviet is wel hééél makkelijk te herkennen  :biggrin2: Ik hoop dat de pup snel opknapt met carnivoer. Als hij moeilijk blijft af gaan kun je eventueel Groene Os Husk geven. Dit gebruik ik Indy als ze weer eens een periode heeft dat ze wat obstipatie heeft en daarbij ook buikpijn, Ik weet zelf uit ervaring hoe vervelend dat voelt  :P
Laatst gewijzigd door Ziviaantje op di 03 jan 2012, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
#2196833
Mijn Maartje heeft ook juveniele vaginitis gehad, niet te vergelijken met vagiitis op volwassen leeftijd. Het zou vanzelf over gaan na de 1e loopsheid.
Omdat ik er graag eerder vanaf wilde, het gewoon geen prettig idee vond en het was ook best hevig, hoewel klachtenvrij (beetje inconsequent, want over voorhuidontsteking bij en jonge reu maak ik me niet zo druk) heb ik haar o.a. Echinaforce tabletjes gegeven. Dosering op advies van Vogel: 2x daags 1 tabletje (bij 28 kilo het dubbele).
Toeval?? Maar ze was er na enkele weken volledig vanaf en nóóit terug gekomen (mijn da beweerde dat het persé terug zou komen zo lang ze niet loops geweest was).
Misschien ook een idee voor jouw opvangertje?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door