Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Barf
#2192680
Hoe, wat waar en de beste ?
Barfje had gedroogde eendepootjes van Nicolle gekregen en dat stelde ze zeer op prijs dus nou moet ik ook zo'n ding hebben :biggrin2:
Door Parelridder
#2192697
Ik zou een Bomann kiezen: 24,50 + 7 euro verzendkosten (Aximax) met 2 jaar garantie.
Kunststof drogertje met 5 roosters die droogt op 50 graden. Doet het prima: draait hier regelmatig en dan eigenlijk altijd wel 48 uur, soms zelf 3 dagen, omdat ik het kurk droog wil en/of ook wel dikkere plakken droog. Het motortje kan dat allemaal aan.
Door El budha
#2192701
Geweldig...........wat een paar eendenvoetjes wel niet kunnen doen :biggrin2: :thumbup:
Ohhh pas je wel op Addie....... het is zeer verslavend dat drogen
Gebruikersavatar
Door nova
#2192814
[quote="Barf"]
Hoe, wat waar en de beste ?
Barfje had gedroogde eendepootjes van Nicolle gekregen en dat stelde ze zeer op prijs dus nou moet ik ook zo'n ding hebben :biggrin2:
[/quote]

even de zoekfunctie gebruiken, ;), barfplaats staat vol met topics over drogertjes in allerlei maten en prijsklassen. Vaak staan de links erbij vermeld  waar  je de drogertjes kunt bestellen  :)

O ja, en natuurlijk willen we  straks hele succesvolle drogertjes ervaringen lezen  ;D ;D
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2192818
2 bohmanns kopen en van 1tje extra de droogschalen gebruiken ......is lekker stapelen met zoveel schalen :biggrin2:
duurt misschien 1 uurtje langer dan normaal met alle schalen vol , maar wel goedkoper ;)
Door Greetje123
#2193460
[quote="El budha"]
Ohhh pas je wel op Addie....... het is zeer verslavend dat drogen
[/quote]
Verslavend hoe kom je daar nu bij heb er nu een dubbele staan een gedeelte met vis en een stuk met paardenlong en met kippennekjes en luchtpijp. Is echt niet verslavend
Door Jump
#2193743
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet super leuk vind om te doen.
Heb nu 3 dagen achter elkaar gedroogd,eendenvoetjes en lamslong,ik vind
het maar een vette troep en een weeige stank hangt door het hele huis.
Zomers droog ik in de garage,dan is het zo erg niet,maar daar zijn nu de muizen weer
ingetrokken,dus nu in huis :puke:
Door Barf
#2193774
[quote="lauraV"]
2 bohmanns kopen en van 1tje extra de droogschalen gebruiken ......is lekker stapelen met zoveel schalen :biggrin2:
duurt misschien 1 uurtje langer dan normaal met alle schalen vol , maar wel goedkoper ;)
[/quote]
Ik heb meerdere honden dus moet wel makkelijk een grote voorraad kunnen drogen ;)
Door Barf
#2193776
[quote="Jump"]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet super leuk vind om te doen.
Heb nu 3 dagen achter elkaar gedroogd,eendenvoetjes en lamslong,ik vind
het maar een vette troep en een weeige stank hangt door het hele huis.
Zomers droog ik in de garage,dan is het zo erg niet,maar daar zijn nu de muizen weer
ingetrokken,dus nu in huis :puke:
[/quote]
oh maar het gaat mij ook niet om de leuk, als de hondjes het maar lekker vinden :biggrin2:
en ik heb hier toch altijd de deuren openstaan dus de stank zal er ook wel weer uittrekken, hoop ik 8)
Door eelke
#2194720
Ik heb hem op een niet gebruikte slaapkamer staan, voor het raam, met het raam open de eerste uurtjes, of als ik snachts droog (en anders het klepraampje open) en de deur dicht. Op de overloop ruik je dan niks hoor, alleen in die slaapkamer.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2196898
Ik ben wel blij met mijn droger maar echt leuk....  :-[ toch niet

Hertvlees wat heerlijk is gerijpt 36 uur drogen daar komt best wel een luchtje vanaf. Ik droog in dezelfde ruimte als waar ik mijn was moet doen  :puke:

En het wassen van de wilde eendenpootjes is ook zo'n gedoe. Maar om ze nu met zand en modder en veren in de droger te stoppen gaat me ook wat ver. En dan ben ik eindelijk klaar heb ik prachtige snacks gefabriceerd. Gevlochten hertvlees bijvoorbeeld en dan is het in 2 seconden *Hapslikweg*  :-X

Maar goed nog steeds wel blij met m'n droger hoor  ::) :biggrin2:
Door Miranda 1
#2196980
Ik droog ook veel, maar het scheelt toch echt wat ik droog.
Idd hertenvlees dat gerookt is ruikt heel sterkt. Maar konijnenvlees of konijnoren helemaal niet. Konijnenorganen ruikt een beetje maar niet heel erg.
Dus misschien kun je daar rekening mee houden.


1 van mijn honden heeft een voedselallergie en kan wel tegen hertenvlees, maar hij eet het niet rauw. Dus 1 of 2 keer per week staat dat ding te stinken met hertenvlees. Maar ja, ik heb weinig keuze. Want hij eet tot nu toe alleen konijn en hert. Verder ben ik nog niet gekomen.
En als ik naar het bos ga heb ik altijd gedroogde konijnen hart/long bij me. Anders honden vinden dat toch lekker ruiken. Sommige zijn met moeite weg te krijgen, hihi.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door