Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#2193775
Eén van mijn teven heeft last van een blaasontsteking. Enkele weken geleden heeft ze een AB-kuur gehad en gisteren ging ik terug naar de DA om de urine te controleren en de blaasontsteking blijkt weer terug te zijn. Blijkbaar heeft de vorige AB-kuur niet lang genoeg geduurd of is niet goed aangeslagen. Ze heeft nu een andere AB-kuur gekregen voor 10 dagen.
Nu drinkt deze teef ontzettend weinig en moet ik d.m.v. karnemelk aan te lengen met water ervoor zorgen dat ze voldoende vocht binnen krijgt. Het viel me altijd al op dat ze weinig drinkt en dat haar urine meer stinkt dan bij de andere honden maar ze heeft voorheen nog  nooit problemen gehad. Nu is het zo dat ik de honden laatst heb over gezet van Kivo naar Lotgering. Misschien puur toeval maar zou het één en ander met elkaar te maken kunnen hebben? Zou het verstandig zijn om haar terug te zetten naar Kivo?
Ook andere tips omtrent een blaasontsteking zijn van harte welkom.

Groetjes Monique
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2194635
nou je het zo noemt:  een verband met de blaasontsteking zie ik niet erg duidelijk.
je hebt wel een goed punt over de stinkende urine! dat hebben de honden(vooral luna en baby)hier ook als ze lotgering hebben gehad.
nou heeft luna toch een dikke vaginitis dus het kan verband houden, maar dat durf ik niet zo te stellen.
Door Lizzy
#2194637
Ik zou gewoon terug schakelen naar het voer dat je eerder hebt gegeven. Alles kan namelijk. En blaasontsteking heeft wel degelijk connectie met voeding.

Ik zou trouwens de urine gaan verzuren met cranberry/vitamine C. Door de bacterieen wordt de urine alkalisch en door te verzuren zakt de pH waarde (wordt zuurder) waarin de bacterie zich niet lekker voelen, zich minder snel vermenigvuldigen en zelfs dood gaan.
#2194734
Dank je wel voor de reacties.
Wat me opvalt aan Lotgering is dat het veel compacter is en zo op het oog minder vocht bevat, zou dat een oorzaak geweest kunnen zijn aangezien betreffende teef al heel weinig drinkt? De andere honden hebben nergens last van maar die drinken ook met regelmaat.
Voor nu wil ik in ieder geval geen risico nemen en gaat ze terug op haar oude voer aangevuld met vitC en cranberry.
#2202724
Gisteren weer terug geweest om de urine te laten checken. De urine is nog steeds een beetje troebel, verder zijn er geen eiwitten en bloedcellen meer in te vinden en is het soortelijk gewicht beter omdat ze meer drinkt. De zuurgraad is 7.5 en deze moet volgens DA naar beneden. Het vreemde is dat voor de eerste AB-kuur de zuurgraad 6 was, bij de 2e controle 7.5 en nu weer 7.5. Inmiddels geef ik een week cranberry + vitC en ben ik terug gegaan naar haar oude voer. Ik heb een verlenging van de kuur meegekregen van 5 dagen en moet na de kerst weer terug voor controle.
Al met al gaat het wel beter maar ik vind het wel lang duren, is dat normaal bij een blaasontsteking?

Groetjes Monique
Door deja
#2202882
Ik heb ook Lotgering gegeven, nu niet meer hier wordt gebarft maar daar kwam inderdaad heel weinig vocht af, ik gooide er wel eens wat water over omdag Deja al haar voedingssuplementen in Lotgering kreeg en dan krijgen ze vanzelf vocht naar binnen want dat smaakt toch lekker naar vlees.
Sterkte met je hond.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door