Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2191489
Na mijn DA bezoek (en topic) van vorige week maandag is Bantu weer goed opgeknapt. We hebben zelfs vanmiddag weer even getraind en ze had plezier voor 10 ;)
Allen het eten is een drama :-[. Vanaf vorige week zaterdag heeft ze al geen normale BARF maaltijd gehad, alleen wat CB en gemalen vlees wat ik al verdeelde over 2 a 3 keer per dag. Dit ging er met lange tanden in. Gisteravond weer voorzichtig wat eendenekken geprobeerd, en van de 5 heeft ze er 3 opgegeten. Deze heb ik haar vanmorgen weer aangeboden: Niets, vanavond weer: Niets. Vanavond wilde ze zelfs geen CB of gemalen kip.
Wel wilde ze alleen weer gras eten en blaadjes, dus weer misselijk...........
Haar buik rommelde net iets maar nu weet ik niet of dit van de honger komt of van buikpijn???? Buik voelt overigens niet hard o.i.d aan
Zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?
Ze staat al de hele week op okugest (3 keer 2 stuks), en sinds gisteren ook op de maagcompositum
Zo langzaam aan begin ik me wel wat zorgen te maken.
Over het algemeen maakt ze dus absoluut geen zieke indruk meer, is opgewekt en lijkt fit met wandelen en fietsen :-\
#2191819
Blijkbaar is haar maag/darmen toch nog behoorlijk van streek.... Wat doet ze als je de Carnibest 1 overgiet met gekookt water, slobbert ze dat wel op? (even af laten koelen, probiotica erbij en serveren).
#2191831
Lizzy schreef: Blijkbaar is haar maag/darmen toch nog behoorlijk van streek.... Wat doet ze als je de Carnibest 1 overgiet met gekookt water, slobbert ze dat wel op? (even af laten koelen, probiotica erbij en serveren).
Vorige week heeft ze kippenbouillon erover heen gehad en toen at ze het wel iets beter. Dat kan ik dus nu ook wel weer doen. Ik ga even een paar kipkarkasjes eruit halen.
Aan 1 kant ben ik de overbezorgde (honden)moeder want Bantu eet al zo vreselijk slecht (wonder boven wonder is ze na het overlijden van Vienna in augustus wel stukken beter gaan eten!), aan de andere kant wil ik haar ook weer niet teveel verwennen omdat ze dus al zo slecht eet :-[
#2191837
Lizzy schreef: Ja, ik snap het..... Je wordt door de hond of door de kat gebeten he.... :-\. Dit is echt een poedel-ding he, dat slechte eten?
Vienna heeft tot aan haar castratie ook heel slecht gegeten, net als haar moeder.
Bij Bantu vind ik het zo vervelend op dit moment omdat als ze nog meer gaat afvallen (en ze is al niets te zwaar), ze starks met de operatie natuurlijk ook niets heeft om bij te zetten.
Gelukkig is ze wel erg opgewekt, lijkt nergens geen last van te hebben, wil graag mee naar buiten enz enz enz enz.......
#2191845
Hier nog één die niet wil eten.  Binnen sloom, waterige ogen. Niet willen eten, drinken.  Naar buiten gaan geen probleem. Is dan levendig en allert.
Ik geef nu maar elk uur een spuit met water in zijn bek, want vocht moet er wel in.
Okugest, probiotica op een beetje paté, maar eten ho maar. Die waterige ogen zijn al vanaf vorige week en het eten ging donderdag mis. Alles eruit gekotst en vrijdag een heel klein beetje gegeten, Daarna niet meer.  Ik kan er ook geen vinger op leggen wat het is.
Misschien heerst er toch een virusje.
#2192574
Blijft ee lastig iets, dat slechte eten bij de poedel, ik blijf dat ook moeilijk vinden hoor.

Bij Charlie is het ook zo dat als hij niet eet dat je dan later zijn darmen/maag hoort rommelen en dan weet ik dat hij zeker niet meer eet.
Verder gaat hij ook spugen als hij niet eet.
Probeer het altijd te doorbreken met Okugest, want is het gerommel weg, dan wil hij meestal wel weer gaan eten.
Ik hou ook bewust de hoeveelheid die ik hem geef laag, want dit geeft grotere kans dat hij blijft eten.
Lastig want je bent toch geneigd dat als hij eet dan meer te geven een een reservelaagje (die hij ook niet heeft) te kweken, maar dit lijd weer tot niet eten en dan zit je weer in het kringetje.

Charlie eet ook snel niet door veranderingen/afwijkende dingen, zoals gisteren is Ellen hier geweest voor een fotoshoot. Beregezellig en Charlie vond het ook heel leuk en genoot van de aandacht, maar 's avonds is de koek dan op, dan eet hij niet.
Teveel stress, te moe, vreemd, geef het maar een naam wat de oorzaak is.
Maar hij at niet en weer gerommel in de darmen/maag.

In het erge geval, en ik weet het is fout, maar dan dwangvoer ik hem een beetje (kvv dan en dat laat hij ook makkelijk toe), dan zit er weer wat in de maag en meestal eet hij dan de volgende maaltijd weer.
Vind dit heel naar om te doen, maar het werkt want zo doorbreek ik het bij hem.

Vanavond heeft hij overigens zijn bakje weer netjes leeg.



Niet echt tips voor jou ben ik bang, maar het is wel aardig vergelijkbaar denk ik.
Succes met Bantu. :-*
#2192679
Vooral mijn oude reu Ken en nu de jonge reu Elvis zijn drama eters EN drinkers.
Idd pruttelbuik en met lange tanden eten, volgende maaltijd(en) niet meer eten.
En vooral de oude reu dronk ook niks meer en werd iedere keer weer zieker.
Kon op mn kop gaan staan en moest hem echt weer op de rit slepen en dan ging het weer een poosje goed.
Wat een stress heeft me dat gegeven zeg! En Elvis is eigenlijk niet anders buiten dat ie jonger is en meer kan hebben, dus ik weet wat me in de toekomst weer te wachten staat als ie ouder wordt... 
#2193702
Even een update van mijn slechte poedelige eter :biggrin2:
Vienna knapte altijd erg op, als haar vacht te lang was en ik haar weer geknipt/geschoren had. Bijgeloof of niet..............ik heb Bantu gisteren maar eens onder handen genomen.
En geloof het of niet, na 4 uur wassen, knippen en fohnen stormde ze zowaar op een bak CB af en helemaal opgegeten! Gisteravond heeftz e nog een eendenek en kalkoenvleugel met smaak opgegeten ;).
Ik begon al een beetje het gevoel te krijgen dat ze mij voor de gek was aan het houden de laatste paar dagen, want ze is weer topfit, vrolijk en doet alles weer als vanouds.
Ik ben dus gematig positief, ga de CB maar weer afbouwen zodat ze weer kan gaan "wennen" aan haar BARFhappen :)
#2193713
*Monique schreef: Even een update van mijn slechte poedelige eter :biggrin2:
Vienna knapte altijd erg op, als haar vacht te lang was en ik haar weer geknipt/geschoren had. Bijgeloof of niet..............ik heb Bantu gisteren maar eens onder handen genomen.
En geloof het of niet, na 4 uur wassen, knippen en fohnen stormde ze zowaar op een bak CB af en helemaal opgegeten! Gisteravond heeftz e nog een eendenek en kalkoenvleugel met smaak opgegeten ;).
Ik begon al een beetje het gevoel te krijgen dat ze mij voor de gek was aan het houden de laatste paar dagen, want ze is weer topfit, vrolijk en doet alles weer als vanouds.
Ik ben dus gematig positief, ga de CB maar weer afbouwen zodat ze weer kan gaan "wennen" aan haar BARFhappen :)


;D :P  Toch fijn dat ze weer eet.

:-\zou dat ook bij een maltezer werken???? Berre heeft lange haren en eet heel slecht :D
#2193721
inni schreef:

;D :P  Toch fijn dat ze weer eet.

:-\zou dat ook bij een maltezer werken???? Berre heeft lange haren en eet heel slecht :D
je zou het moeten proberen, en nogmaals ik weet niet of het bijgeloof is of niet :), maar Vienna knapte altijd erg op na een knipbeurt en dat doet het dus nu bij Bantu ook (hoop dat het ook zo blijft)
Is je Maltezer als eens geknipt? Heeft hij/zij geen klitten?
#2193885
*Monique schreef: Even een update van mijn slechte poedelige eter :biggrin2:
Vienna knapte altijd erg op, als haar vacht te lang was en ik haar weer geknipt/geschoren had. Bijgeloof of niet..............ik heb Bantu gisteren maar eens onder handen genomen.
En geloof het of niet, na 4 uur wassen, knippen en fohnen stormde ze zowaar op een bak CB af en helemaal opgegeten! Gisteravond heeftz e nog een eendenek en kalkoenvleugel met smaak opgegeten ;).
Ik begon al een beetje het gevoel te krijgen dat ze mij voor de gek was aan het houden de laatste paar dagen, want ze is weer topfit, vrolijk en doet alles weer als vanouds.
Ik ben dus gematig positief, ga de CB maar weer afbouwen zodat ze weer kan gaan "wennen" aan haar BARFhappen :)
Poedels  ::) Het lijkt wel of ze makkelijker in hun "ellende" state of mind blijven hangen en we ze er echt uit moeten trekken ofzo  :-\

Hihi, gelukkig maar! Kan jou het schelen, als het werkt dan werkt het.
Fijn dat meissie weer opgeknapt is, het blijven zorgenkindjes.
#2194790
*Monique schreef: je zou het moeten proberen, en nogmaals ik weet niet of het bijgeloof is of niet :), maar Vienna knapte altijd erg op na een knipbeurt en dat doet het dus nu bij Bantu ook (hoop dat het ook zo blijft)
Is je Maltezer als eens geknipt? Heeft hij/zij geen klitten?

Hij is inmiddels vijf en altijd al een slechte eter geweest (maag en darm problemen) hij werd vroeger iedere 3 à 4maanden geknipt maar die twee uur durende behandeling gaf meestal diezelfde dag nog diarree en voedsel weigeren (en 't bleef enkele dagen aanhouden). Zijn haren zijn nu dus lang, de dagelijkse kambeurt kan niet alle klitjes (klitten) voorkomen maar die knip ik er zoveel mogelijk tussenuit. 't is dan wel niet echt zoals 't zo moeten maar hij hoeft er niet ellendig voor te worden. ;)
Laatst gewijzigd door inni op wo 14 dec 2011, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door