Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Micha7
#2193455
Heeft er iemand ervaring met onverteerde kvv in de ontlasting? Eén van de shelties heeft er extreem veel last van. Het lijkt dan alsof er bloed in de ontlasting zit, maar bij nadere 'controle'  :-\  lijkt het meer op onverteerd kvv. Is dit iets om ons zorgen over te maken? Voor de rest maakt ze een kerngezonde indruk. Of zouden we haar misschien eerder nrv moeten beginnen voeren? Dit zou langer in de maag blijven, heb ik me laten wijsmaken  ::) Maar ja, hoe beginnen we daar weer aan hé; we zijn nu juist volledig overtuigd van kvv  ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2193477
mijn hond heeft het ook gehad, verteerde zijn eten niet meer, heeft chronische gastritus en entiritus....
maar die was er echt beroerd van...
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2193649
vanaalst schreef: mijn hond heeft het ook gehad, verteerde zijn eten niet meer, heeft chronische gastritus en entiritus....
maar die was er echt beroerd van...
Is dat de hond die alleen nog maar brok kan verteren?
Door Micha7
#2193788
@ Vanaalst  Nee, iets ernstig denk ik niet dat er aan de hand is. Als ze zo'n uitwerpselen maakt, heeft ze wel zichtbaar 'last' van buikpijn, maar dat is na een paar uurtjes terug volledig over!

Door het uitblijven van reacties, dat dit herkenbaar is, denk ik dat we bij de volgende "kvv - ontlasting" toch nog maar eens de DA raadplegen... 

Toch blijf ik nog hopen, op jullie meningen....
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2193881
Micha7 schreef: @ Vanaalst  Nee, iets ernstig denk ik niet dat er aan de hand is. Als ze zo'n uitwerpselen maakt, heeft ze wel zichtbaar 'last' van buikpijn, maar dat is na een paar uurtjes terug volledig over!

Door het uitblijven van reacties, dat dit herkenbaar is, denk ik dat we bij de volgende "kvv - ontlasting" toch nog maar eens de DA raadplegen... 

Toch blijf ik nog hopen, op jullie meningen....
De DA zal de schuld geven aan KVV en speciale brokken adviseren, eigenlijk zonde van je consult als je dit niet wilt. Snap dat je wel bezorgd bent (heb 2 poedels met erg overgevoelige maag/darmen dus weet er alles van...),
is het alleen met kvv of icm kluiven van bullepees of die witte kluiven (runderhuid oid)? Wat voor KVV en andere dingen (alles benoemen, zelfs een snippertje kaas) krijgen ze de hele week. Barf je ook al af en toe of niet?
Tijdens buikpijn gras eten en niet uitkotsen? Er zijn zoveel dingen die er naast de kvv nog mee te maken kunnen hebben namelijk (zowel als oorzaak maar ook als gevolg weer).
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2194117
dat het eten er onverteerd uitkomt is niet goed natuurlijk, ergens in de spijsvertering klopt iets niet...
zo neemt de hond ook geen tot weinig voedingsstoffen tot zich...
zou zeker wel naar een da gaan en een maag en darm onderzoek laten doen..
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2194247
vanaalst schreef: dat het eten er onverteerd uitkomt is niet goed natuurlijk, ergens in de spijsvertering klopt iets niet...
zo neemt de hond ook geen tot weinig voedingsstoffen tot zich...
zou zeker wel naar een da gaan en een maag en darm onderzoek laten doen..
Ok, maar dan moet je daar echt met klem om vragen / afdwingen. Dan is DA bezoek wel de moeite waard.
Helaas werkt zo een DA ook een checklistje af waarbij andere voeding hoger op de lijst staat dan verdere onderzoeken. Vandaar mijn opmerking.

Mijn ervaringen (meerdere helaas) zijn toch steeds in het kringetje ronddraaien met geen concrete onderzoeken behalve ab of pretnison kuren... En dus steeds (veel) geld kwijt zonder concrete oplossingen...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2194342
Claudia N schreef: Ok, maar dan moet je daar echt met klem om vragen / afdwingen. Dan is DA bezoek wel de moeite waard.
Helaas werkt zo een DA ook een checklistje af waarbij andere voeding hoger op de lijst staat dan verdere onderzoeken. Vandaar mijn opmerking.

Mijn ervaringen (meerdere helaas) zijn toch steeds in het kringetje ronddraaien met geen concrete onderzoeken behalve ab of pretnison kuren... En dus steeds (veel) geld kwijt zonder concrete oplossingen...
mmmm ik ben niet gelijk met de voeding gaan rommelen, naar de da en tuurlijk begon die erover.....maar helaas ;D
zimba heeft toen een echo gehad waar een verdikte maagwand was te zien was niks nieuws daar heeft ie al jaren last van...
med gekregen, deed ook niks, homeopatische middelen deed ook niks, toen heb ik gevraagd ze me door te verwijzen naar dr mandigers...
je hoeft dat niet af te dwingen, een echo is zo gemaakt en daar kan je al heel wat opzien...
niet gaan naar de da vindt ik in dit geval niet handig...pro of vers, je bent de baas over je eigen hond..
Door Micha7
#2194529
Nee, er is niet dadelijk een bepaalde combinatie, die als 'trigger' in aanmerking zou kunnen komen... Tot nu toe geven we nog niets van barf, maar zijn er wel info over aan't verzamelen!!
Heb ergens gelezen, dat onverteerde kvv, het gevolg kan zijn, van té snel door de maag passeren. Het zou dus beter zijn, om 'grotere' stukken vlees ed te voeren. Dat zou langer in het maag/darmstelsel blijven?? Tot voor een maand ongeveer, voerden we uitsluitend carnibest (toen had ze er toch wel 1x/week 'last' van.) Nu voeren we naast carnibest, meerdere soorten, shaweca, naturis, kiezebrink (nog maar 1x) en ondertussen ook all animal, haaksbarf, tinlo besteld; en enkele 'barf' dingetjes (pens, hart, konijn,..). Het was nu bijna 3 weken geleden, maar eergisteren was het weer prijs. Maar na een dagje vasten is ze weer volledig ok (ze wil gewoon niet eten dan, en wij maken daar weinig 'drama' over) De dag die ze niet eet, merk je wel af en toe, (gedurende paar uren, tot ze k*kt) dat ze buikpijn heeft (typische manier van zich steeds weer 'uit te rekken'), maar voor de rest, loopt ze rond te rennen, spelen etc... Dus denk dat het toch wel aan "iets' ligt, dat in bepaalde kvv verwerkt is, en in andere niet. 'k ga vanaf vandaag eens een 'dagboek" bijhouden, van wat ze te eten krijgt
Wat onze DA betreft, die is zeker niet anti kvv of barf, dus vanuit die hoek verwacht ik geen 'problemen'. Trouwens ook al zou onze DA tegen zijn, daar trek ik me niks van aan, ben te zeer overtuigd, van vers voeren...
Door Lizzy
#2194638
De KVV zou gewoon verteerd moeten worden. En ik denk niet dat als ze moeite heeft om de KVV te verteren, ze grote brokken vlees wel goed kan verteren, maar, je kunt het altijd proberen. BARF is altijd te prefereren boven KVV. Ik zou dan wel echter met vleesbot uitkijken en voorlopig alleen zachte vleesbot van gevogelte geven dat je ook nog eens met een vleeshamer plet. Flink plet. Daarnaast zou ik voorlopig probiotica geven. De acidophilus capsules van Arkopharma (Akrocaps) zijn heel goed. En daarnaast zou je ook een tijdje propolis tinctuur kunnen geven om de darmflora te verbeteren.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2194666
zou helemaal geen botwerk geven, maar eierschaalpoeder....en ook geen grote stukken vlees...
probiotica uiteraard wel...
denk niet dat het iets van de kvv is dat het veroorzaakt....
Laatst gewijzigd door me and my boys op wo 14 dec 2011, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#2194797
Kan je niet iets geven wat heel goed gemalen is? Ik herken het probleem wel, we hebben 1 sheltie gehad die ook geen stukjes vlees kon verteren, de grotere stukken vlees vonden we onverteerd weer terug in de ontlasting. Eerst beginnen met goed gemalen KVV, waar geen grote stukken inzitten. En als dat goed gaat kan je eens verder kijken, maar het kan ook best zijn dat ze altijd op goed gemalen KVV moet blijven staan.
Is het een jonge of oudere sheltie?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door